به گزارش پارس به نقل از ایرنا، براساس گزارش بخش فوتبالی سایت فاکس اسپورت که یک رسانه آمریکایی است، دن گاسپر مربی دروازه بانان ایران که یک شهروند آمریکایی است از طریق پست الکترونیک به فاکس ساکر گفت مذاکرات مقدماتی در مورد احتمال دیدار تیم های ایران و آمریکا انجام شده است.

وی با اشاره به علاقه واقعی دو طرف برای تحقق این دیدار احتمالی افزود به اعتقاد من تصمیم نهایی بعد از قرعه کشی جام جهانی در روز ششم دسامبر اتخاذ خواهد شد.

اگر تیم های ایران و آمریکا در قرعه کشی جام جهانی هم گروه شوند، بعید است با توجه به ملاحظات تاکتیکی قبل از برگزاری تورنمنت با هم بازی کنند.

گاسپر نوشت این بازی برای ۹۰ دقیقه نشانه مطلوبی به سوی دیپلماسی است و می تواند سکوی پرتابی به سوی راه حل های صلح آمیز، صادقانه و احترام آمیز باشد. این مذاکرات برای دنیا هم مفید خواهد بود.

فدراسیون فوتبال آمریکا به سایت فاکس ساکر اعلام کرد با تمامی ۹ کشوری که تاکنون به جام جهانی صعود کرده اند تماس برقرار کرده است.

نیل بوئته سخنگوی فدراسیون فوتبال آمریکا گفت ما با هر تیمی که به جام جهانی صعود کرده تماس گرفته ایم زیرا می دانیم تیم های زیادی به دنبال آمدن به آمریکا برای یک اردوی آمادگی قبل از جام جهانی هستند.

وی با اشاره به تماس با فدراسیون ایران و تمام فدراسیون هایی که به جام جهانی صعود کرده اند گفت ما با سایر فدراسیون هایی که در ماه آینده به جام جهانی راه پیدا می کنند نیز تماس خواهیم گرفت.

بازیهای آمادگی قبل از جام جهانی معمولا بعد از انجام قرعه کشی انجام می شود و تیم ها اغلب به دنبال بازی با کشورهایی هستند که سبک بازی آنها مشابه حریفانشان در مرحله گروهی است؛ بدون آنکه مستقیما با حریفان خود بازی کنند.

تیم های ایران و آمریکا تاکنون فقط دو بار مقابل هم بازی کرده اند. یک بار در جام جهانی ۱۹۹۸ و بار دیگر در یک دیدار دوستانه در پاسادنا آمریکا که در سال ۲۰۰۰ برگزار شد.