به گزارش پارس ، احسان لشگری در گفت وگو با فارس، با انتقاد از عملکرد تبعیض آمیز سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفت: قهرمانی والیبال را در آسیا تبریک می گویم، اما تیم چهارم کشتی ما قهرمانی در آسیا برایش عادی شده است. نمی گوییم چرا صالحی امیری به استقبال والیبالیست ها رفت، اما چرا برای کشتی که بعد از نیم قرن در جهان افتخارآفرینی کرد، نیامد.

وی ادامه داد: به خاطر رفتن او به فرودگاه برای استقبال از والیبال ناراحت نیستیم بلکه به خاطر بی حرمتی به خانواده کشتی ناراحتیم. تمام اهالی کشتی باید این موضوع را پیگیری و اعتراض کنند. با وجود مشکلات عدیده پرچم ایران بر بام جهان به اهتزاز درآمد، اما کوچک ترین تقدیری از ما نشد. مردم از ما سؤال می کنند که چرا مسئولان کاری انجام ندادند.

وی با اشاره به اینکه بازی های آسیایی و مسابقات جهانی نزدیک است، گفت: تمام کشتی گیران همدل شده اند که نه در مسابقات جهانی و نه در بازی های آسیایی به خاطر بی احترامی به کشتی شرکت نکنند؛ چنین برخوردی را نمی پذیریم. اگر جوایز بچه ها را ندهند خیلی از قهرمانان بزرگ کشتی دیگر برای ایران روی تشک نمی روند.

لشگری تصریح کرد: می گویند چرا طهماسبی برای آذربایجان کشتی می گیرد؛ مگر مسئولان ورزش برای نعمت پور که قهرمان جهان شد چه کار کردند؟ اما در مقابل آذربایجانی ها برای نقره طهماسبی سنگ تمام گذاشتند. از صالحی امیری انتظار دیگری داشتیم؛ او گفت که در مورد کشتی احساسی عمل نمی کنم؛ احساس که هیچ، وی حتی به وعده های خود عمل نکرد. خدا را شکر صالحی امیری هنوز سرپرست است و وزیر نشده است. او نشان داد که کوچک ترین شناختی از ورزش قهرمانی ندارد.

دارنده مدال برنز المپیک گفت: ۲۰ روز است از مسابقات جهانی آمده ایم و قرار بود مراسم تجلیل بگیرند، اما هیچ خبری نیست؛ نمی دانیم چه بگوییم. صالحی امیری قبل از مسابقات با حضور در اردوهای تیم ملی وعده های زیادی داد، اما به هیچکدام عمل نکرد. به نظرم او شناختی از ورزش حرفه ای ندارد و نمی داند کشتی چه کار بزرگی کرده است.