به گزارش پارس محمد قاضی در گفت وگو با تسنیم، درباره دلایل عدم راه یابی استقلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا، مصدومیتش، مشکلات مالی استقلال و… صحبت های زیر را انجام داد.

فکر می کنی دلایل عدم صعود استقلال به فینال آسیا در دیدار مقابل با اف سی سئول کره جنوبی چه چیزی بود؟

بدشانسی و تمرکز نداشتن در دقایقی از بازی.

  برخی معتقدند فاصله ایران و کره جنوبی زیاد شده است.

از نظر امکاناتی این حرف درست است، البته زمین بازی آنها خوب نبود و کیفیت زمین ورزشگاه آزادی بهتر از زمین ورزشگاه کره ای ها بود. در بحث امکانات باید عدالت را در همه رشته های ورزش مان رعایت و کاری کنیم هر ورزشکاری بتواند از امکاناتی که وجود دارد، برای موفقیت استفاده کند.

  پس از پایان بازی با اف سی سئول، دژان دامیانوویچ از بازی تو تعریف کرد…

این نظر شخصی دژان بوده و از او بابت لطفی که به من داشت، تشکر می کنم. به این نکته باید اشاره کنم که آنها در خط حمله خوب بازیکنانی خوبی داشتند.

ظاهرا قرار نبود در دیدار مقابل اف سی سئول بازی کنی. درست است؟

باید از از دکتر نوروزی، دکتر ستوده و خانم محمدی تشکر کنم که زحمت زیادی برای من کشیدند که به این بازی برسم. شب بازی خیلی درد داشتم ولی به کادر فنی گفتم هر زمان که بخواهند و نیاز داشتند حاضرم به تیم کمک کنم.

نترسیدی با بازی کردن سلامتی ات را به خطر بیفتد؟

بازی با اف سی سئول یک بازی ملی به حساب می آمد و نیاز بود از خودگذشتگی داشته باشیم. خسرو حیدری هم همین وضعیت را داشت. در این بازی ها ما بازیکنان باید کمک حال مربیان باشیم و دست شان را بگیریم. خیلی دوست داشتم به استقلال کمک کنم و از همان دقیقه ای که به میدان رفتم همه تلاشم را برای موفقیت تیمم انجام دادم.

  بعد بازی با اف سی سئول کره جنوبی برخی بازیکنان از مشکلات مالی صحبت کردند. چقدر این مشکلات مالی تاثیرگذار بوده است؟

واقعیتش را بخواهید مشکلات مالی در خیلی از تیم ها و در خیلی از رشته های ورزشی وجود دارد. من از باشگاه استقلال چک گرفته ام که برای برج چهار یعنی تیرماه است و تا الان این چک پاس نشده است. مشکلات مالی روی قسمتی از کار بازیکنان تاثیر می گذارد ولی آن چیزی که می دانم این است که بازیکنان و کادر فنی هنگام تمرینات و بازی در آسیا همه تمرکزشان برای صعود استقلال به مراحل بالاتر بود.

  برخی منتقدان امیر قلعه نویی معتقدند او هنوز مربی بین المللی نیست…

انتقادی که باعث پیشرفت آدم شود و از سر دلسوزی باشد، خوب است ولی اگر به قصد ضربه زدن باشد، اصلا خوب نیست. فکر نمی کنم چنین موضوعی باشد. می دانم قلعه نویی از تعریف کردن خوشش نمی آید اما او همه زحمت و تلاش خود را می کشد. امسال هم شاهد بودید که از اول فصل که می خواستیم دور هم جمع شویم با مشکلات زیادی روبرو بودیم. بحث مدیریت باشگاه و وضعیت بازیکنان مشخص نبود و کار بدنسازی انجام نشده بود. قلعه نویی بیشتر از آن چیزی که داشت، انجام داد و در بازی هایی که انجام دادیم، این مسئله به وضوح مشخص بود. ضعف ها و مشکلات دیگری داریم که نباید گردن مربیان بگذاریم.

  نرسیدن به فینال آسیا باعث نمی شود برای ادامه بازی های این فصل بی انگیزه شوید؟

به اف سی سئول نباختیم، بلکه با بدشانسی نتوانستیم به فینال برویم. خودم قبول نکرده ام که از آسیا حذف شدیم اما واقعیت این است که ما از آسیا حذف شدیم و باید خودمان برای بازی های لیگ، جام حذفی و دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا آماده کنیم. باید شرایط را به گونه ای مهیا کنیم که تیم مان قدرتمندتر از گذشته در مسابقات شرکت کند.

  زمزمه هایی شنیده می شود مبنی بر اینکه استقلال قصد دارد برای تقویت تیم در نیم فصل مهاجمی را کنار بگذارد و مهاجم جدیدی اضافه کند. چیزی در این رابطه شنیده ای؟

قبل از بازی بوریرام یکسری صحبت هایی شد که مسئولان استقلال گفتند عده ای می خواهند تیم را وارد حاشیه کنند. چند وقت پیش هم یکسری صحبت های دیگر مطرح شد که به گوش ما رسید. به نظرم خط حمله ما همه تلاش خود را انجام می دهد و فکر می کنم تا هفته پنجم و ششم یکی از بهترین خط حمله های لیگ را داشتیم و شرایط ایده آل بود. همه می دانند مشکل ما چیست و نباید خودمان را گول بزنیم. تیم خوبی داریم و تنها یکسری مشکلات وجود دارد که باید آن را جمع وجور کنیم. باز تاکید می کنم همه می دانند مشکل استقلال چیست. بهتر است قبل از اینکه تیم وارد حاشیه شود جلوی این مسائل گرفته شود.