به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خیلی از اهالی فوتبال با سواد هستند ولی در این فیلم فوتبالیست را در حدی پایین آورده اند که حتی یک شمارش ساده را هم بلد نیست.

نیما نکیسا یکی از منتقدان سریال پژمان در مورد سریال گفت: پژمان جمشیدی دوست و یار پانزده – شانزده سالۀ بنده است من پژمان را دوست دارم و فضای جدیدی را که دارد تجربه می کند را به او تبریک می گویم زیرا خیلی خوب بازی کرده و با تیم قویی در این سریال همراه است من سه مسأله در این سریال را مورد انتقاد قرار داده ام.

۱- جایگاهی که برای ما فوتبالیستها در این سریال نمایش داده اند فوتبالیستها را افرادی بی سواد معرفی کرده اند.

۲- از جایگاه تمسخر و تحکم در این سریال از زبان ما و در مورد ما صحبت می شود.

۳- فوتبالیست ها را افرادی عصبانی و خودخواه معرفی کرده اند.

وی افزود: بازیکنان، مربیان و دیگر اهالی فوتبال با تحمل سختی و ریاضت به جایگاه های بالا دست می یابند.

نیما نکیسا در مورد حرف پژمان جمشیدی که گفته گفتگوهای خصوصی در این سریال فقط طنز است و کلیت این فیلم به فوتبالیست ها نزدیک است گفت: اگر طنز قرار بود در این سریال باشد نباید این مسئله وجاحت و شخصیت فوتبالیست در جامعه را خراب کند، زیرا یک فوتبالیست به آسانی این شأن و منزلت را در فوتبال و جامعه به دست نیاورده با تحمل مشکلات فراوانی به جایگاه خود دست پیدا می کند و حرفه ای زندگی می کند.

نکیسا گفت: من با تمام این صحبتها باز هم به تمامی هنرمندان این سریال به لحاظ بازی خوب و قویشان تبریک می گویم بنده اصلاً فکر نمی کردم پژمان به این خوبی بازی کند.

جمشیدی لیسانس عمران دارد و تجربه ای هم در بازیگری نداشته ولی خیلی خوب بازی کرده اما چرا در سکانسی که دو شب گذشته پخش شد و آقایی که نقش پدر پژمان را بازی می کرد می گفت: کسی که فوتبالیست شود نمی تواند انسان تحصیل کرده ای باشد و یک فرد تحصیلکرده هم نمی تواند فوتبالیست شود، این اشتباه است زیرا خیلی از فوتبالیست های کشورمان تحصیلکرده هستند. بنده در رشته ی آسیب شناسی حرکات اصلاحی تحصیل کرده ام و حتی دعوت به استادی در قیام دشت شده ام. اشخاصی هم مثل سپهر حیدری، افشین پیروانی، محمد مایلی کهن و خیلی افراد دیگر تحصیل کرده اند به همین علت من از این سریال و بعضی از دیالوگها در این سریال انتقاد کرده ام و به خاطر این کار هم هیچ شخصی ایراد از کار بنده نمی تواند بگیرد.

وی در مورد این مسأله که چرا فوتبالیستها باید خود بخواهند زندگی مبهمی برای جامعه داشته باشند ولی برخی مانند علی دایی اینگونه نباشند گفت: دایی به دلیل شرایطی که دارد و سرمربی پرسپولیس است مردم از سطح سواد وی خبر دارند ولی تعداد زیادی از افراد فوتبالی کنار هستند و ترجیح می دهند زندگی آرامی داشته باشند به همین دلیل است که در دید جامعه نیستند.

وی خاطرنشان کرد: بنده باز هم تأکید می کنم به کار ایرادی نگرفته ام فقط به چند دیالوگ این سریال شکایت دارم، شخصیت یک فوتبالیست درون منزل و بیرون از منزل با هم تفاوت چشمگیری دارد ولی اگر به مردم القا شود که اهالی فوتبال بی سواد هستند و شخصیتمان خرد شود باعث خالی تر شدن استادیومها می شود که این به فوتبال کشورمان ضربه خواهد زد.