به گزارش پارس به نقل از فارس، خولیو ولاسکو پس از پیروزی ۳ بر صفر برابر عراق اظهار داشت: مسابقه با قزاقستان و عراق خوب بود، اما مقابل کویت به دلیل سطح پایین بازی این تیم، حفظ تمرکز بازیکنان در طول مسابقه سخت بود. سه مسابقه قبلی برای ما جنبه تدارکاتی برای مراحل بالاتر را داشت. مسابقات مرحله مقدماتی برای تیم های مدعی خیلی آسان بود، اما از این به بعد رقابت ها به سطح بالایی می رسد.

وی ادامه داد: فردا باید به مصاف کره جنوبی برویم که در رقابت های انتخابی قهرمانی جهان موفق شد ژاپن را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد. کره جنوبی تیم خطرناکی است. مسابقه تیم های کره جنوبی و قزاقستان را از نزدیک تماشا می کنم تا نحوه بازی کره ای ها را بررسی کنم.

ولاسکو گفت: فقط ایرانی ها نمی خواهند قهرمان شوند و همه تیم ها به دنبال این هدف هستند؛ بنابراین کار سختی در این رقابت ها دارم، اما در ایران همه درباره این می پرسند که آیا می توانیم قهرمان شویم؟ این مسئله برایم عجیب است چون هیچ کسی نمی داند. اگر من این موضوع را می دانستم اینجا نبودم و در ایتالیا در خانه ام نشسته بودم.

وی افزود: مردم می خواهند بدانند که آیا ما قهرمان می شویم تا به آرامش برسند، اما همانطور که ما تلاش می کنیم و رنج می کشیم آنها هم تا آخرین توپ و رسیدن ما به قهرمانی پای تلویزیون بنشینند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره تغییر زیاد بازیکنان در مسابقه با عراق گفت: فرهاد قائمی معمولاً خوب بازی می کند، اما در این مسابقه دریافت های خوبی نداشت و به همین دلیل رحمان داودی را به جای او به میدان فرستادیم. باید تغییر بازیکنان را آزمایش کنیم تا این شرایط تمرین شود.

وی ادامه داد: محمد موسوی هم در زدن سرویس اشتباهات زیادی داشت و در اسپک زدن هم خیلی خوبی نبود به همین دلیل آرمین تشکری را جایگزین او کردیم تا اگر در مراحل بالاتر دچار مشکل شدیم جایگزین خوبی داشته باشیم.

ولاسکو خاطرنشان کرد: کارایی امیر غفور هم در اسپک زدن تقریباً صفر بود و کاملاً مشخص است که باید شهرام محمودی را به جای او روانه میدان می کردیم.