به گزارش پارس به نقل از مهر، زلاتکو کرانچار بدون اینکه بخواهد به اتفاقات رخ داده پس از دیدار سپاهان با پرسپولیس و بحث هایی که بین او و دایی ایجاد شده اشاره کند، به وضعیت تیم سپاهان، شانس قهرمانی این تیم در لیگ برتر، بحث جدایی جباری از این تیم و تغییرات مدیریتی در این باشگاه صحبت کرد که در زیر متن این گفتگو با می خوانید:

این سپاهان هنوز به شرایط تیم منظم فصل گذشته نزدیک نشده و نوسان زیادی دارد. دلیل آن چیست؟
قبول ندارم. نمی دانم چرا این را می گوئید. به عقیده من از نظر کیفیت از سال های گذشته بهتر هستیم. تیم نیاز دارد تا خودش را با ایده های من وفق دهد و آن ها را در زمین اجرا کند. برای همین گاهی نوسان داشتیم، اما می بینید که هنوز هم بالای جدول هستیم. من افتی نمی بینم.

جباری هم که دست تان را خالی گذاشت…
وقتی قرار شد نویدکیا جراحی کند و به مدت ۷ ماه او را در اختیار نداشته باشیم، به سمت گرفتن بازیکن جایگزین او حرکت کردیم. جباری گزینه ما نبود چون مطمئنا باشگاهی که او را دارد، نمی خواهد از دستش بدهد اما وقتی شرایطش به وجود آمد و فهمیدیم که می توانیم او را به خدمت بگیریم، در راستای جذب او حرکت کردیم.

اما جباری نتوانست به شما کمک کند…
فکر می کردیم او می تواند به ما کمک کند اما از همان ابتدای حضورش او به دنبال افکار خاص خودش بود و آن چیزی که ما می خواستیم نبود. جدا شدن او از باشگاه می تواند بهترین کار باشد. او در صحبت هایش گفته که افکارش در تجارت است و من هم کار منطقی در قبال او انجام دادم. او باید در تهران به تجارتش می رسید زیرا افکارش آنجا بود اما جسمش در اصفهان.

شما هم به او اعتماد نداشتید و بارها اعلام کردید او گزینه مورد نظر شما نبود…
- مشکل جباری این بود که به جای فوتبال، ذهنش درگیر زندگی خصوصی اش بود و دلیل دیگری در این میان دخیل نبود. من هم اگر گفتم او در لیست ما نبوده، بعد از همه این قضایا گفتم و این حرف را زمانی که در سپاهان بود، بیان نکردم. او در فهرست من نبود اما وقتی پیشنهادش به من مطرح شد، از آن استقبال کردم اما جباری نشان داد نمی خواهد در سپاهان باشد و به نظرم درست نیست این همه وقت برای پرداختن به یک بازیکن هدر دهیم. جباری نشان داد تجارت برای او از فوتبال مهم تر است و به نظرم او سزاوار این همه توجه از سوی رسانه ها نیست.

آیا سپاهان در این فصل به طور کلی در خریدهایش ناموفق بود؟
سپاهان پر افتخارترین تیم ایران در ۱۰ سال گذشته است و بازیکنانی که به اینجا می آیند، باید از همه نظر به آن سطح از توانایی برسند که خودشان را به تیم تحمیل کنند. اینکه چرا در ارنج نیستند، موضوعی است که خودشان باید پاسخش را بدهند. این بازیکنان وقتی به سپاهان آمدند، مشکلات جسمی داشتند و من دلیلی برای ناراحتی این بازیکنان نمی بینم.

و رفتن آقای رحیمی سپاهان را از مسیر خارج نمی کند؟
این موضوعی است که خود رحیمی باید به آن پاسخ دهد چرا که خودش بهتر از هر کسی می داند چرا از سپاهان رفت اما تا جایی که من می دانم او بعد از اتمام قراردادش می خواست از سپاهان برود. البته نفر بعدی هم باید خط مشی باشگاه را ادامه دهد چرا که این ساختار خانواده سپاهان است. من آدم صبوری هستم و هر جایی هم بودم مشکلی ایجاد نکردم اما نمی دانم چرا این شایعات به این سمت می روند. اگر من و رحیمی با هم تفاهم نداشتیم، چطور ۲ جام را با هم کسب کردیم؟ ! خیلی ها می خواستند جباری را سد بین من و رحیمی قرار دهند اما جباری آنچنان مانعی هم نبود و خودش خواست از سپاهان برود.

اما گفته می ‎ شد علیرضا رحیمی به دنبال این است که محرم نویدکیا را جانشین شما کند…
این شایعات به گوش خود من هم رسیده اما نمی شود باور کرد مربی ای که ۲ جام در سال برای سپاهان گرفته را کنار بگذارند. فقط این را می توانم بگویم که خوشحالم بازیکنان کنار من بودند اما نمی توانم باور کنم که قرار بوده نویدکیا را جایگزین من کنند.

چه تیم هایی را مدعی لیگ برتر می دانید؟
به نظرم فولاد، استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی، جدی ترین حریفان ما در راه قهرمانی لیگ برتر هستند ولی ما سزاوار قهرمانی در لیگ برتر هستیم. با این همه این نوید را به شما می دهم که امسال هم لیگ برتر با هیجان ادامه پیدا می کند و در هفته آخر قهرمان مشخص می شود.

پرسپولیس اما وضعیت خوبی ندارد…
پرسپولیس در سازماندهی اش اشتباهاتی دارد، و گرنه به نظرم پرسپولیس امسال از تیم سال قبل خیلی بهتر است و این شانس را دارد که رقیب ما باشد.

نظرتان در خصوص استقلال امسال چیست؟
به نظرم قلعه نویی، بهترین مربی ایران است که چه در سپاهان، چه در تراکتورسازی و حالا در استقلال تیم هایش همیشه خوب و موفق عمل کرده اند. او حتی در تیم ملی هم سابقه خوبی دارد. به نظرم با همه حرف هایی که پشت سر اوست اما باید به قلعه نویی احترام گذاشت. این روزها او همه تمرکز خود و تیمش را روی آسیا گذاشته و این برای فوتبال ایران خوب است چرا که باشگاه های ایرانی هم سزاوار رسیدن به قله موفقیت در فوتبال آسیا هستند. به نظرم استقلال جدی ترین رقیب ما در لیگ ایران است.