به گزارش پارس به نقل از فارس، مهدی محمدنبی در مورد نحوه صعود تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به مرحله یک چهارم جام جهانی که مورد سؤال بسیاری از اهالی فوتبال است، گفت: مسابقات فوتبال ساحلی نسبت به سایر مسابقات فوتبال سه ویژگی منحصر به فرد دارد. اول اینکه فوتبال ساحلی به جای دو نیمه، سه نیمه ۱۲ دقیقه ای است که تا زمانی که توپ در جریان است این زمان محاسبه می شود.

وی ادامه داد: ویژگی دوم فوتبال ساحلی این است که در فوتبال ساحلی مساوی نداریم و یک تیم باید پیروز شود.

دبیر فدراسیون فوتبال افزود: ویژگی سوم فوتبال ساحلی این است که در مرحله گروهی تیمی که اول می شود به مرحله بعد صعود می کند و از گروه جدا می شود و تیم های دوم، سوم و چهارم در صورتی که هم امتیاز باشند امتیاز و گل های بازی این تیم ها مقابل صدرنشین گروه محاسبه نخواهد شد و نتایج سایر دیدارها ملاک صعود قرار می گیرد.

نبی با اشاره به شرایطی که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام جهانی پیدا کرد، گفت: در این گروه تیم برزیل به عنوان صدرنشین صعود کرد و سه تیم ایران، اوکراین و سنگال هم امتیاز بودند، بنابراین تفاضل گل را محاسبه و ملاک صعود تیم دوم قرار دادند و با توجه به اینکه بازی با برزیل برای هیچکدام از سه تیم لحاظ نشد، تیم ایران با تفاضل گل مثبت یک به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد صعود کرد و تیم اوکراین با تفاضل گل صفر در رده سوم قرار گرفت و سنگال با تفاضل گل منفی یک تیم چهارم گروه شد.

نبی در مورد اینکه اما شب گذشته عادل فردوسی پور دلایل دیگری برای صعود ایران عنوان کرد، گفت: عادل فردوسی پور در برنامه ۹۰ هم دچار اشتباه شد زیرا صعود ایران به مرحله بعد با همین قوانینی که شرح دادم صورت گرفت و هیچ ارتباطی به گل به خودی و مسائل دیگر ندارد.