به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، هفته پنجم رقابت های لیگا با انجام چهار دیدار پیگیری شد.

بارسلونا که در زمین رایو وایکانو به میدان رفته بود، دست پر برگشت و موفق شد در دیداری که مسی و نیمار فرصت های زیادی را از دست دادند با درخشش پدرو رودریگز با چهار گل به پیروزی برسد و با ۱۵ امتیاز به یکه تازی خود در صدر جدول رده بندی ادامه دهد.

در این دیدار بازیکنان میزبان شروعی توفانی داشتند و از همان ابتدا نشان داد که آمده اند تا حریف پر ستاره خود را غافلگیر کنند. آنها در دقیقه سه در موقعیت گلزنی قرار گرفتند، اما ضربه پریا را ویکتور والدس مهار کرد.

پس از این شروع خوب میزبان، شاگردان خراردو مارتینیو به خود آمدند و در دقیقه پنج توسط مسی در موقعیت گل قرار گرفتند، اما مدافعان رایو وایکانو حرکت او را در آخرین لحظه قطع کردند.

در دقیقه ۱۹ لیونل مسی با حرکتی انفجاری چند بازیکن رایو وایکانو را پشت سر گذاشت و با پاس زیبا نیمار را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما ضربه مهاجم برزیلی آبی اناری ها از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

در دقیقه ۲۱ این بار نوبت بازیکنان رایو وایکانو بود که در موقعیت گلزنی قرار بگیرند، اما ضربه مونتویا در حالی که والدس تسلیم شده بود، از کنار تیر عمودی به بیرون رفت. مسی در دقیقه ۳۳ بار دیگر با هنرنمایی خود چند بازیکن رایو وایکانو را پشت سر گذاشت و با یک پاس زیبا پدرو را در موقعیت گلزنی قرار داد. این بازیکن قدر این توپ را دانست و گل اول آبی اناری ها را به ثمر رساند.

بازیکنان میزبان پس از دریافت این گل به بازی هجومی روی آوردند. آنها در دقیقه ۳۵ روی خشونت آدریانو، مدافع بارسلونا صاحب یک موقعیت پنالتی شدند، اما تراشوراس قدر این موقعیت بسیار خوب را ندانست و این والدس بود که با مهار ضربه پنالتی بازیکنان حریف را ناکام گذاشت.

در نیمه دوم بازیکنان بارسلونا شروع بهتری نسبت به میزبان داشتند. سه دقیقه بیشتر از شروع بازی نگذشته بود که پدرو روی پاس عرضی فابرگاس گل دوم خود و تیمش را به ثمر رساند.

بازیکنان رایو وایکانو که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند به بازی احساسی و رو به جلو روی آوردند و این باعث شد تا فضای بیشتری در اختیار مسی و نیمار سرعتی قرار گیرد، اما شب خوب این دو ستاره برزیلی – آرژانتینی نبود و فرصت های زیادی را یکی پس از دیگری از دست دادند.

در دقیقه ۷۲ پدرو با پاس عرضی زیبای نیمار گل سوم خود و تیمش را به ثمر رساند. در دقیقه ۷۵ خراردو مارتینیو، آندرس اینیستا را به جای پدرو به بازی فرستاد. با آمدن اینیستا آهنگ هجومی بارسلونا بیشتر شد.

در دقیقه ۷۶ مسی می توانست نخستین گل خود را به ثمر رساند، اما دروازه بان حریف با واکنشی زیبا مانع از گلزنی او شد.

در دقیقه ۷۹ فابرگاس روی پاس ژاوی گل چهارم آبی اناری ها را به ثمر رساند و در نهایت بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

در دیگر دیدار حساس آتلتیکو مادرید که در خانه وایادولید به میدان رفته بود، با دو گل به پیروزی رسید و پنجمین برد متوالی خود را به دست آورد.

گل های آتلتیکو را در این دیدار رائول گارسیا در دقیقه ۵۶ و دیگو کاستا در دقیقه ۷۲ به ثمر رساندند.

آلمریا که در خانه از لوانته پذیرایی کرد با تساوی دو بر دو متوقف شد. جدال رئال سوسیداد و مالاگا هم برنده ای نداشت و بازی با تساوی و بدون گل به پایان رسید.

** برنامه و نتایج کامل هفته پنجم

- جمعه

* اوساسونا ۲- الچه یک

- شنبه

* رئال سوسیداد صفر – مالاگا صفر

* آلمریا ۲- لوانته ۲

* رایو وایکانو صفر – بارسلونا ۴

* وایادولید صفر – آتلتیکو مادرید ۲

- یکشنبه

رئال بتیس – گرانادا

سلتاویگو – ویا رئال

رئال مادرید- ختافه

والنسیا – سویا

- دوشنبه

اسپانیول - آتلتیک بیلبائو

** جدول رده بندی

۱- بارسلونا ۱۵ امتیاز (تفاضل گل + ۱۴)

۲- آتلتیکو مادرید ۱۵ امتیاز (تفاضل گل +۱۲)

۳- ویا رئال ۱۰ امتیاز (یک بازی کمتر)