به گزارش پارس به نقل از ایسنا، تیم بسکتبال ماهان ایران با کسب پیروزی ۷۸ بر ۷۴ بر الریان قطر به مقام قهرمانی بیست و چهارمین دوره رقابت های باشگاه های آسیا رسید.

ماهان ایران که بدون شکست به فینال رسیده بود در این دیدار برابر دیگر تیم بدون شکست مسابقات به میدان رفت و با نتیجه ۸۴ بر ۷۴ به پیروزی رسید.

ماهان ایران در ابتدا اسیر حریف خود شد و کوارتر نخست را ۱۹ بر ۱۸ واگذار کرد اما از کوارتر دوم توپ و میدان را در اختیار گرفت و توانست در کوارتر دوم ۲۳ بر ۱۶ به پیروزی برسد و نیمه نخست را با برد به پایان برساند.

در کوارتر سوم دوباره الریان قطر بود که صاحب بازی شد و توانست ماهان را ۲۸ بر ۱۷ شکست دهد و فاصله خوبی از حریفش بگیرد. شاگردان محسن صادق زاده در کوارتر پایانی بدون هیچ ترسی به میدان رفتند و با قدرت توپ و میدان را در اختیار گرفتند و ۲۶ بر ۱۱ برنده شدند و در نهایت ۸۴ بر ۷۴ برنده بازی فینال شدند و برای نخستین بار به مقام قهرمانی رسیدند.

در این مسابقه بونی واتسون گارد راس الریان با کسب ۲۷ امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان شناخته شد. حامد حدادی نیز با تاثیرگذاری ۲۵، موثرترین بازیکن میدان بود.

حدادی با ۲۰ امتیاز و ۱۴ ریباند بهترین بازیکن ماهان نیز بود.

در دیدار رده بندی نیز ASU اردن ۱۰۷ بر ۷۶ الهلای بحرین را برد و به مقام سوم رسید.