به گزارش پارس به نقل از تسنیم، دیدار دو تیم داماش گیلان و تراکتورسازی در حالی از ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه در ورزشگاه عضدی رشت برگزار می شود که جهانی به عنوان نماینده کمیته انضباطی این دیدار را از نزدیک نظاره خواهد کرد.

تورج حق وردی قاضی این دیدار خواهد بود و حسین طالقانی، محمدرضا کناری و پیروز سیف الله پور وی را در این دیدار همراهی خواهند کرد.

عملکرد مثبت تراکتور در خارج از خانه/ نتایج ضعیف داماش در خانه

تراکتور در آخرین دیدار خود در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل ملوان متوقف شد. این تیم که عملکرد خوبی در خانه نداشته است باید در دیدار مقابل داماش به سه امتیاز فکر کند تا از رقبای خود عقب نماند. تراکتور در حال حاضر با ۱۶ امتیاز در رتبه چهارم قرار گرفته است.

شاگردان جلالی عملکرد خوبی در خانه حریفان داشته اند و مقابل تیمهای ذوب آهن، سپاهان و صبا در خارج از خانه به پیروزی دست یافته اند.

در سویی دیگر شاگردان افشین ناظمی هفته گذشته صبا را در رشت مغلوب کردند و با ۱۱ امتیاز در رتبه نهم جدول رده بندی لیگ برتر جای گرفته است.

داماش در داخل خانه فقط به یک پیروزی دست یافته و مقابل سایپا، نفت و سپاهان به تساوی رسیده است. تنها شکست این تیم نیز در خانه به دیدار با استقلال و باخت دو بر یک بازمی گردد.

تاریخچه بازی های دو تیم: تراکتور پیروز لیگ/ داماش پیروز جام حذفی

این دو تیم تاکنون پنج بار مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند که یک بار در جام حذفی و چهار بار نیز در چارچوب رقابت های لیگ برتر بوده است.

در مصاف دو تیم در جام حذفی پنج شنبه ۳۰ آذر ماه سال ۹۱ در دو تیم در رشت به مصاف یکدیگر رفتند و تلاش دو تیم در وقت قانونی و اضافی به تساوی یک بر یک رسید و این داماش بود که در ضربات پنالتی توانست پیروز میدان شود تا تراکتورسازان حذف شده زودهنگام این دوره از رقابت های جام حذفی لقب گیرند.

چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه سال ۹۰ دو تیم اولین پیکار خود را در رقابت های لیگ برتر برگزار کردند. در این دیدار که به میزبانی داماش و با حضور ۷ هزار هوادار این دو تیم برگزار شد تراکتور توانست با تک گل محمد ابراهیمی و دو گل سیدمحسن حسینی از سد داماش بگذرد. در این دیدار محمد بشک و جهانگیر عسگری توانستند فقط دو گل از گلهای خورده را جبران کنند تا در نهایت این دیدار با نتیجه سه بر دو به سود تراکتور خاتمه یابد.

در بازی برگشت این دیدار پنج شنبه ۲۹ دی ماه سال ۹۰ این بار تراکتور در حضور ۳۵ هزار هوادار خود در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان داماش بود که با گلهای فرزاد حاتمی، رودریگو توزی از روی ضربه پنالتی و فلاویو امانوئل لوپز پیکاسو توانست سه بار دروازه داماش را باز کند و محمد غلامی نیز تک گل تیم میهمان را به ثمر رساند تا تراکتور سه بر یک داماش را در تبریز مغلوب سازد.

سه شنبه ۹ آبان ماه سال ۹۱ تلاش دو تیم در تبریز با تساوی دو بر دو همراه بود و پنج شنبه ۸ فروردین ماه سال جاری تراکتور با نتیجه دو بر یک از سد میزبان خود گذشت.

در چارچوب دیدارهای این دو تیم ۱۸ بار توپ از خط دروازه های دو تیم گذشت که تراکتور ۱۱ گل به ثمر رساند و سهم داماش نیز ۷ گل بود.

مدیرعامل داماش: از نبود کریمی ناراحتم

امیر ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: خوشبختانه شرایط خوبی داریم. از همه بازیکنان و کادر فنی راضی هستم. افشین ناظمی مربی بسیار باهوشی است و تاکنون هم خوب کار کرده است. با این پولی که ما به بازیکنان می دهیم قرار گرفتن در رده های میانی جدول خوب است. از طرفی ما مقابل تیمهای بزرگی بازی کرده ایم و امتیاز هم گرفته ایم. استقلال، سپاهان، صبا، فولاد و… همه از تیمهای خوب لیگ هستند که ما نتایج خوبی مقابل این تیمها گرفته ایم.

وی ادامه داد: این هفته هم باید از تراکتورسازی میزبانی کنیم. اگر مقابل تراکتور هم به نتیجه ای که می خواهیم برسیم، فکر می کنم عملکردمان خوب بوده است.

مدیرعامل داماش درباره احتمال نرسیدن علی کریمی به این مسابقه تأکید کرد: واقعاً از این موضوع ناراحت شدم. من همه بچه ها را دوست دارم اما علی کریمی را جور دیگری دوست دارم. دلم می خواهد او مقابل تیم ما به میدان برود و امیدوارم برسد.

مدیرعامل تراکتور: جدایی کریمی و انصاری فرد کذب محض است

حمید زینی زاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته اخبار دروغی مبنی بر جدایی علی کریمی و کریم انصاری فرد در نیم فصل منتشر شد که همه این خبرها کذب محض است.

وی با اشاره به قرارداد این دو بازیکن تصریح کرد: علی کریمی تا پایان فصل بازیکن ماست و قرار نیست که از تیم ما جدا شود و کریم انصاری فرد نیز در قرارداد فقط در صورت داشتن پیشنهاد خارجی می تواند تیم را ترک کند و پیوستن وی به استقلال غیرممکن است.

مدیرعامل تراکتور گفت: با توجه به موارد مطرح شده جدایی کریمی و انصاری فرد و پیوستن این دو به پرسپولیس و استقلال دروغی بیش نیست.

بازیکن تراکتور: با انگیزه سه امتیاز به گیلان آمدیم

محمد ایران پوریان بازی مقابل داماش را حساس دانست و افزود: داماش تیم خیلی خوب و باشخصیتی دارد و با انگیزه سه امتیاز راهی گیلان شدیم و امیدوارم هواداران تراکتور همانند بازی های بلی ما با داماش در استادیوم حاضر شوند و از ما حمایت کنند تا بتوانیم نتیجه خوبی در این بازی کسب کنیم و در جمع مدعیان امتیازات خودمان را بیشتر کنیم.

مدافع کناری تراکتور افزود: جلالی نتایج خوبی در تراکتور کسب کرده است و به غیر از چند تساوی که در تبریز به دست آمد، سایر نتایج وی قابل قبول بوده است ولی من نمی دانم با این نتایجی که کسب کرده است چرا باید زیر فشار باشد و هواداران تراکتور باید پشت این مربی باشند تا بتوانیم با قدرت در مسابقات حاضر شویم.

نگاهی به عملکرد اخلاقی تیمها: داماش بیشترین تعداد کارت زرد در لیگ برتر

دو تیم تاکنون ۹ دیدار در لیگ برتر انجام داده اند که در این ۹ دیدار داماشی ها ۲۴ بار کارت زرد دریافت کرده اند که آمار بیشترین کارت زرد لیگ برتر را دارند.

علیرضا نظیف کار، محمدرضا مهدوی و مسعود حسن زاده هرکدام به تنهایی سه کارت زرد دریافت کردند و هادی سهرابی، ابوذر رحیمی، هادی محمدی، روح الله سیف اللهی مقدم و ابوالفضل حاجی زاده هرکدام دوکارته هستند. نکته مثبت تیم داماش در دریافت کارت قرمز است. این تیم به همراه گسترش فولاد تبریز، استقلال تهران، سپاهان و فولاد تیمهایی هستند که تاکنون کارت قرمزی دریافت نکرده اند.

در سوی دیگر تراکتورسازان تاکنون ۱۷ کارت زرد و ۱ کارت قرمز دریافت کرده اند. مهدی کیانی تنها سه کارته این تیم است و محمد ابراهیمی، فرشید طالبی، محمد ایران پوریان، حبیب گردانی و محمد نصرتی دوکارته های این تیم هستند. مرتضی اسدی کاپیتان تراکتورسازان تنها کارت قرمز این تیم را دریافت کرده است.