به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، از شما می خواهم جمله زیر را بخوانید و خیلی زود سعی کنید معنی اش را بفهمید، یعنی بخوانید و بلند بگویید یعنی چه و چه دریافته اید:

سه خصلت کودکی را فراموش نکنید: کنجکاوی بی انتها، دوست داشتن بی دریغ و شادمانی بی دلیل!

فهمیدید؟ حالا این یکی را بخوانید:

کیسه ی پلاستیکی وسیله ای برای جمع آوری زباله است، با رها کردن آن در طبیعت، زباله ی پایدار و مخرب تولید نکنیم!

چه فهمیدید؟ فهمیدید کیسه ی پلاستیکی وسیله ای برای جمع آوری زباله است، یعنی قبلا نمی دانستید کیسه ی پلاستیکی وسیله ای برای جمع آوری زباله است؟ نکند فکر می کردید کیسه ی پلاستیکی وسیله ای برای پخش وپلا کردن زباله است؟

این ها دو نمونه از جمله هایی بود که چند بار در پخش زنده ی شهرآورد تهران زیرنویس شد. آیا شما متوجه آن ها شدید؟ آیا شما می توانید در حین دیدن بازی حساس استقلال پرسپولیس زیرنویس بخوانید و درس عبرت بگیرید و بیاموزید که کیسه ی پلاستیکی وسیله ای برای جمع آوری زباله است؟ راستی آیا می دانید وقتی زباله را از ماشین بیرون می اندازیم، دیگران چه فکر می کنند؟ این پرسش بارها در طول بازی زیرنویس شده است:

وقتی زباله را از ماشین بیرون می اندازیم، دیگران چه فکر می کنند؟ از امروز متفاوت باشیم!

شما حواس تان به بازی بود یا به ارشاد تلویزیونی؟ شما می دانید وقتی پرسپولیسی ها کرنر می زدند، در زیرنویس چه نوشته بود؟ نوشته بود:

فقط نگریستن به پله ها کافی نیست، باید از آن ها بالا رفت!

آیا شما عمری فقط به پله ها نگاه کرده اید؟ آیا می دانید هنگامی که استقلالی ها حمله می کردند، زیرنویس چه بود؟ وقتی فرهاد مجیدی وارد زمین شد و همه چشم ها به او بود، زیرنویس تصویر نوشته بود:

نتیجه هر بازی بردن است، به شرط این که از باخت درس بگیریم!

واقعا شما در طول ۹۰ دقیقه بازی افتضاح، حتا یک بار هم زیرنویس ها را نخواندید تا یاد بگیرید کیسه ی پلاستیکی وسیله ای برای جمع آوری زباله است؟ پس کی می خواهید این چیزها را یاد بگیرید؟ تا کی می خواهید به پله نگاه کنید و از آن بالا نروید؟ از این به بعد حواس تان به زیرنویس های تلویزیون باشد! مسؤولین الکی آن ها را پخش نمی کنند، کلی پول صرف تهیه و پخش آن ها شده است و کلی آدم از همین راه نان می خورند. این زیرنویس ها خیلی خیلی آموزنده هستند! مثلا من خودم تا قبل از شهرآورد فکر می کردم کیسه ی زباله وسیله ای برای ساخت عایق ضدحرارتی ماهواره ی پرتاب موشک به فضاست! تو نگو کیسه ی پلاستیکی وسیله ای برای جمع آوری زباله است!

باقی بقای تان!