به گزارش پارس ، مهدی پاشازاده در گفت وگو با تسنیم، درباره دلیل کیفیت پایین دربی ۷۷ اظهار داشت: کیفیت فوتبال ایران پایین است چه برسد به دربی. مسائل دیگری هم از جمله حساسیت بازی و اینکه تیم ها برای نباختن به زمین می روند در این میان تاثیرگذار است. ترس از نباختن در مربیان بیشتر دیده می شود تا بازیکنان. آنها ترجیح می دهند با شکست در دربی وارد بحران نشوند. همین مسئله باعث می شود بازی خوبی در دربی شاهد نباشیم.

بازیکن پیشین استقلال با بیان اینکه حاشیه فوتبال ایران بیشتر از متن آن است، ادامه داد: در دربی ۷۷ مربیان هر دو تیم به فکر موقعیت شان بودند. آنها برای اینکه در موقعیت بحران قرار نگیرند ترجیح دادند محتاط بازی کنند. البته باید به آنها حق داد چرا که تماشاگران ایرانی با تماشاگران سایر کشورها تفاوت دارند. طرفداران تیم های بزرگ نتیجه گرا نیستند ولی در ایران همه دوست دارند تیم شان به هر طریقی برنده باشد.

پاشازاده عنوان کرد: استقلال در ترکیب خود بازیکنان بزرگ و پرسپولیس تیم جوانی داشت. استقلال می توانست از موقعیت های خود استفاده کند و پیروز شود. در سوی دیگر هم پرسپولیس بازی فیریکی انجام می داد ولی در مجموع هر دو تیم ترسو بازی کردند و اصلا نخواستند برای گرفتن نتیجه ریسک کنند.

وی با اشاره به دربی هایی که در زمان خودش انجام می شد، گفت: زمان ما اگر بازی های به تساوی هم کشیده می شد، هیجان زیادی داشت. خاطرم هست زمان مرحوم ناصر حجازی سیستم بازی ما ۲-۵-۳ بود و در واقع تنها با ۲ مدافع بازی می کردیم و سایر بازیکنان هافبک و فوروارد بودند. این نشان از ریسک بالای تیم ما داشت و تنها برای برد به زمین می رفتیم.

بازیکن پیشین تیم استقلال با انتقاد از عملکرد بازیکنان دو تیم اظهار داشت: همه بازیکنان در فصل نقل وانتقالات عالی هستند ولی در زمین به اندازه نقل وانتقالات کیفیت خوبی ندارند!