به گزارش پارس به نقل از اوج، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل فولاد عنوان کرد: اول از همه دوست داشتم به رضا عابدینی بابت از دست دادن پدرش تسلیت بگویم. درباره بازی فردا صحبت کردن بیخود است. هم شرایط ما را می دانید و هم شرایط فولاد را. فولاد ۵ بازی پشت سرهم را باخته است اما مطمئنا ما نوار این بردها را پاره می کنیم. مصدومان ما برگشته اند و بازیکنان در وضعیت خوبی قرار دارند. با توجه به شناخت خوبی که از فولاد داریم بازی متفاوتی را از پرسپولیس خواهید دید. از فردا سه امتیازها را جمع می کنیم.

  وی درباره اظهارات حسین فرکی که گفته بود تیمش اگر بالاتر از پرسپولیس نباشد پایین تر نیست گفت: ایشان نظر خودشان را می دهند و من احترام قائل هستم. حسین فرکی بزرگ ما هستند. با توجه به بردهایی که دارند این طور فکر می کنند اما مطمئنا فردا با تیم دیگری بازی می کنند. ما در بازی جمعه فردا برای جبران این دو باخت به میدان می رویم.

سرمربی پرسپولیس درباره نقاط ضغف تیمش گفت: من که نمی توانم درباره کنفرانس خبری درباره ضعف و قوت تیمم صحبت کنم. نقاط صعف بوده است که در طول هفته آنها را برطرف کردیم. البته یکی دو هفته ای نمی شود ولی ما ضعف هایمان را شناخته ایم.

وی درباره استراتژی تیمش برای این بازی گفت: من تصمیم گیرنده هستم. بسته به شرایط بازی تاکتیک را انتخاب می کنیم. ما در بازی با ۲_۴_۴ نفت شروع کردیم. در نیمه دوم با آمدن عباس زاده ۲_۴_۴ کردیم. البته در فوتبال اعداد و ارقام بازی نمی کنند. اگر بازیکنان درست بدوند و درست کار کنند همه این سیستم ها را بازی می کنیم.

سرمربی پرسپولیس درباره درگیری لفظی برخی پیشکسوتان با بازیکنان جوان پرسپولیس گفت: من احترام خاصی برای پیشکسوتان قائل هستم اما فکر می کنم برخی انتقاد را با زمین جنگ و صحبت های بی ارزش اشتباه گرفته اند. به یک چیزهایی بی ارزشی گیر می دهند که هیچ جای دنیا نیست.

وی ادامه داد: پیشکسوتی که تیم را دوست دارد در سختی باید حمایت کند. در شادی ها همه با آدم هستند. آنهایی تیم شان را دوست دارند در باخت ها و غم کنارش هستند. برخی شخصیت واقعی شان را نشان می دهند. پیشکسوتان قدیم ما صحبت هایی که افراد خاص نمی توانند انجام بدهند صحبت های آنها را انتقال می دهند.

دایی افزود: آن فردی که باید جوابگو باشد من هستم نه آن پیشکسوتها. برخی پرسپولیس را با خودشان دوست دارند و نه بدون خودشان. پس از سالها در زمان رویانیان هست که به پیشکسوتها بها داده شده و از طرق مختلف به آنها کمک می شود. برخی می خواهند آرامش ما را برهم بزنند. ما از انتقادات سالمی که می کنند استقبال می کنیم اما بحث های شخصی را دور می ریزیم. باید کمک کنیم بازیکنان جدید اعتماد به نفس را به دست بیاورند. مردم متوجه می شوند چه کسانی غرض ورزی می کنند.

وی درباره اینکه آیا به دربی فکر کرده است یا نه گفن" تا الان به استقلال فکر نکردیم. از پس از این بازی به استفلال فکر می کنیم. هدف ما این است این بازی با فولاد را ببریم.

سرمربی پرسپولیس درباره فولاد گفت: مطمئنا تیمی که ۵ بازی می برد توانایهای فنی بالایی دارد. فوتبال همیشه برد نیست. ما می رویم که مطمئتا سه امتیاز را کسب کنیم و ذره ای ازمحبت هواداران را جبران کنیم.

وی درباره اینکه قاسم دهنوی پاسخ رهبری فرد را داده است اظهار داشت: من گفتم پیشکسوتان باید اعتماد به نفس بدهند. نه اینکه آنها را خراب کنند. به قاسم هم گفتم نباید جواب بدهد. نه تنها قاسم بلکه بقیه هم نباید جواب بدهند. در زمین بازی می شود راحت تر پاسخ خیلی ها را داد.

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت کریم باقری و شایعه سرپرستی او گفت: متاسفم چنین شایعاتی را برخی رسانه ها درست می کنند. به خاطر برنامه ریزی که تغییر می شود باقری هماهنگ کرده بود به آمریکا برود. در بازی با استقلال نیستند. چه جوری می خواهند در دربی روی نیمکت بنشینند؟

وی در ادامه خطاب به رسانه ها گفت: یا این شایعاتی که درباره من درست کرده بودید که نمی توانم پاسخ بدهم که گفتید سکته کرده اید. شما برخی تان قلم را به برخی چیزها می فروشید خیلی راحت. من که هر روز سر تمرین هستم چرا این حرفها را می گویید. حرمت قلم را برخی شما حفظ نمی کنید. با این وضعیت فوتبال ما پیش نمی رود. متاسفانه برخی مواقع چیزهایی عنوان می شود که دیروز هم گفتم مادرم گفت چیزهایی که سر تو درست می کنند سر خانواده هایشان می آیند. نمی دانم چه نفعی می برند که دوستان آدم را ناراحت می کنند.

سرمربی پرسپولیس درباره لغو اردوی تیم ملی گفت: اگر قرار اردو باشد باید برود. چون از قبل گفته شده بود اردو هست کریم باقری رفت و در دو بازی آینده نیست. برگزار نشدن یک اردو چقدر تاثیر می گذارد در کار ما. ما خیلی برنامه گذاشته بودیم تا در این مدت بازی کنیم. تمام تیم های دنیا بازی تدارکاتی انجام می دهند ولی ما از این روند خیلی عقب هستیم.

وی ادامه داد: تعداد کمی از بچه های ما هستند که در جام جهانی بازی کردند. بقیه بازی نکردند. فدراسیون هم باید درآمدزایی کند چون از فوتبال راحت می شود درآمدزایی کرد. امیدوارم افرادی که در فدراسیون هستند کوشش بیشتری کنند. ما جزو ثروتمندترین کشورها هستیم و نباید این اتفاقات بیفتد که به خاطر ۳۰۰ هزار دلار اردو لغوشود.

دایی درباره اینکه گفته می شود چون منصوریان استقلالی است ۴ بازیکن پرسپولیس را در آستانه دربی به تیم زیر ۲۲ سال دعوت کرده است گفت: مادوست نداریم بازیکنان را بدهیم. ولی تابع نظر فدراسیون هستیم. خود منصوریان هم بهتر از همه می دانند که عدم برنامه ریزی درست باعث این مسائل می شود. چطور دو بازیکن اصلی ام را به تیم امید بدهم؟ خود من باید چه کنم؟

کاری به این چیزها ندارم. منصوریان شرایط ما را می داند و ما به هیچ عنوان نه تنها ۴ تا بلکه یک نفر را هم نمی دهم. ما به این ها نیاز داریم و تا آخرش هم می ایستیم.