به گزارش پارس به نقل از ایسنا، هفته دوم لیگ برتر انگلیس فردا شنبه با دیدار فولام و آرسنال آغاز می شود. یاران اشکان دژاگه در حالی فردا در ورزشگاه کروین کاتج اولین دیدار هفته دوم را برابر آرسنال در شهرآورد کوچک لندن آغاز می کنند که آنها با برد خارج از خانه هفته گذشته برابر ساندرلند در شرایط روحی خوبی قرار دارند. در سوی مقابل وضعیت آرسنال چندان مساعد نیست.

مصدومیت های پی در پی بازیکنان و شکست خانگی هفته قبل برابر آستون ویلا باعث شده است تا شاگردان آرسن ونگر به چیزی کمتر از پیروزی در این دیدار فکر نکنند. جدید ترین مصدوم توپچی ها اولکس چمبرلین است که به نظر می رسد تا یک ماه قادر به همراهی تیمش نیست.

در ویلا پارک دیگر دیدار حساس هفته دوم برگزار خواهد شد جایی که آستون ویلا باید در خانه از لیورپول پذیرایی کند که برندان راجرزهدایت آن را بر عهده دارد. آستون ویلا در هفته نخست دست به کار بزرگی زد و موفق شد آرسنال را در خانه اش با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو بردارد. آنها در دیداری برابر چلسی از هفته سوم که به دلیل حضور چلسی در سوپرجام اروپا زودتر برگزار شد برابر این تیم لندنی در استمفوردبریج با نتیجه ۲ بر یک شکست خوردند. بازی خوب آستون ویلا در بازی برابر چلسی نشان داد تیم پل لمبرت این فصل می تواند شگفتی ساز لیگ برتر باشد.

لک لک ها (لیورپول) با روحیه ای خوب پای به این دیدار می گذارند. آنها هفته قبل موفق شدند استوک سیتی را در آنفیلد شکست دهند. شاگردان برندان راجرز می دانند در صورتی می توانند برخلاف سال گذشته در جمع مدعیان لیگ برتر باشند که شروعی قدرتمندانه در لیگ برتر داشته باشند. لیورپولی ها برای ماندن در بالای جدول لیگ برتر به ۳ امتیاز بازی برابر آستون ویلا نیاز دارد. در این دیدار لوئیس سوآرس همچنان شاخص ترین بازیکن غایب لیورپولی ها محسوب می شود. او همچنان دوران محرومیت خود را به دلیل گاز گرفتن دستان برانیسلاو ایوانویچ پشت سر می گذارد.

منچسترسیتی نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر باید در خانه کاردیف به دیدار این تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر برود. فیروزه ای پوشان شهر منچستر در اولین هفته مسابقات کوبنده ظاهر شدند و موفق شدند با برتری ۴ بر صفر برابر نیوکاسل برای مدعیان خط و نشان بکشد. مانوئل پیگرینی که این فصل تیمی در حدود ۹۰ میلیون یورو ساخته است به نظر می رسد کار سختی برابر کاردیف نداشته باشند و بتوانند ۳ امتیاز این مسابقه را از آن خود کند. منچسترسیتی به نظر می رسد در این دیدار ونسان کمپانی مدافع خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. در سوی مقابل کاردیف با هدایت مالکی مک کی این فصل کاندیدای سقوط به دسته پایین تر است. گری مدل هافبک شیلیایی که به تازگی به این تیم پیوسته است، معروف ترین بازیکن کاردیف است که در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا جنوبی برای شیلی به میدان رفت.

تاتنهام نیز در حالی در وایت هارت لین برابر سوآنسی به میدان خواهد رفت که بعید به نظر می رسد گرت بیل را در اختیار داشته باشد. تیم شمال لندنی هفته گذشته بدون گرت بیل موفق شد کریستال پالاس تازه صعود کرده به لیگ برتر را با شکست بدرقه کند، پس آنها باید کم کم به بازی بدون بهترین گلزن خود در فصل قبل عادت کنند که گفته می شود به زودی به عنوان بازیکن جدید رئال مادرید معرفی خواهد شد. تاتنهامی ها در این دیدار کار نسبتا آسانی دارند و می توانند با برد در این دیدار حضورشان در بین تیم های ۶ امتیازی را تا پایان هفته دوم تضمین کنند.

اما حساسترین بازی هفته دوم لیگ برتر در ورزشگاه اولدترافورد برگزار می شود. منچستر یونایتد برابر چلسی سرآمد بازی های هفته دوم لیگ برتر است. شاگردان دیوید مویس به خوبی می دانند که چلسی یکی از جدی ترین رقیبان آنها برای دفاع از قهرمانی در لیگ برتر است. منچستر یونایتد با گرفتن ۳ امتیاز این دیدار نه تنها جایگاه خود در صدر جدول را استحکام خواهند بخشید بلکه از همین ابتدای مسابقات از رقیبش چلسی در لیگ برتر جلو خواهد افتاد. مورینیو که اواخر این هفته باید در سوپرجام اروپا تیمش را برابر بایرن مونیخ به میدان بفرستد، ممکن است در این دیدار به چند تن از بازیکنان خود استراحت بدهد.

چلسی چهارشنبه شب در بازی برابر آستون ویلا از هفته سوم موفق شد ۲ بر یک به پیروزی برسد. آنها در حالی در این دیدار برابر تیم سختکوش آستون ویلا به پیروزی رسیدند که می توانستند گل های بیشتری به ثمر برسانند. بازی منچستریونایتد و چلسی که دوشنبه شب برگزار می شود و پایانی بر هفته دوم لیگ برتر خواهد بود بیشتر تحت تاثیر رفتن وین رونی به چلسی قرار گرفته است. چلسی در آستانه بازی حساس دوشنبه شب سومین پیشنهاد خود را برای گرفتان وین رونی به منچستریونایتد ارائه داد و در سوی مقابل منچستر ی ها برای اینکه از کورس جنگ روانی با چلسی رها شوند تمایل خود را به جذب خوان ماتا هافبک اسپانیایی چلسی ابراز کردند؛ بازیکنی که به نظر می رسد همراه داوید لوئیز غایبان سرشناس چلسی در این دیدار باشند.

**برنامه بازی های هفته دوم

شنبه ۲ شهریور

فولام - آرسنال

هال سیتی – نوریچ سیتی

نیوکاسل – وست هام

ساوت همپتون – ساندرلند

استوک سیتی – کریستال پالاس

اورتون – وست برومویچ

آستون ویلا - لیورپول

یکشنبه ۳ شهریور

کاردیف – منچستر سیتی

تاتنهام - سوآنسی

دوشنبه ۴ شهریور

منچستر یونایتد – چلسی