به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهدی تاج با حضور در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم، درباره آخرین بحث های مربوط به توپ های لیگ برتر، اظهار کرد: علت تمدید قرارداد با آل اشپورت این بود که سازمان لیگ هیچ پیشنهاد دیگری نداشت. ضمن اینکه ما تعداد توپ های رایگان تحویلی را از ۱۰۰۰ به ۱۵۰۰ توپ رساندیم که سهم هر باشگاه در لیگ برتر و دسته یک ۲۵ توپ رایگان است. همچنین اگر باشگاهی اضافه تر بخواهد طبق توافق جدید با آل اشپورت ۶۰درصد قیمت آن رایگان و تنها ۴۰درصد را پرداخت می کند که رقمی معادل ۱۲۰ هزار تومان می شود.

** پیشنهاد جدید برای توپ فعلا فقط پوما است

وی افزود: بنابر خبری که یکی از رسانه ها مبنی بر تمایل شرکت پوما برای دادن توپ های رایگان به لیگ منتشر کرده بود، ما با مدیر نمایندگی این شرکت در ایران مذاکره ای داشتیم اما هنوز به نتیجه ای نرسیدم. پیشنهاد دیگری غیر از این نیست اما آل اشپورت هم پذیرفته که تغییراتی را در کیفیت محصولاتی که به ما ارایه می کند انجام بدهد.

** بازی های راه آهن مقابل سرخابی ها هم قطعا در تختی برگزار می شود

رییس سازمان لیگ درباره برگزاری بازی های خانگی نفت و راه آهن در ورزشگاه تختی تهران نیز گفت: ما باید از تمام ظرفیت های استادیومی که در کشور داریم استفاده کنیم. شورای تامین هیچ وقت نگفته بازی هایی که بیش از ۱۰ هزار نفر تماشاگر دارد باید در آزادی برگزار شود. ملاک برای همه ما استاندارد بودن استادیوم هاست که در حال حاضر ورزشگاه تختی استاندارد است. من برای برگزاری بازی پرسپولیس در کرج هم تحت فشار بودم اما زیربار نرفته و همان ارگان های منتقد با ما همکاری کردند. وقتی از این ورزشگاه ها استفاده می کنیم بازی های رفت و برگشت معنا پیدا می کند. بازی های خانگی راه آهن مقابل پرسپولیس و استقلال هم در استادیوم تختی انجام می شود.

** در برنامه ریزی مسابقات با محدودیت های زیادی مواجه هستیم

تاج درباره انتقاداتی که به برنامه ریزی سازمان لیگ وارد شده نیز اظهار کرد: ما در برنامه ریزی بازی ها در ایران با محدودیت های زیادی مواجه هستیم. محدودیت پخش تلویزیونی و تداخل با برنامه های مختلف، استفاده همزمان دو تیمی که در یک شهر اسکان دارند که هر هفته یکی از آنها باید از آن ورزشگاه استفاده کنند. مسافت های طولانی و محدودیت های پروازی و… با این حال سعی می کنیم به بهترین شکل برنامه ریزی ها صورت گیرد.

وی درباره انتقادهای قلعه نویی نیز گفت: آنها چهارشنبه با بوریرام بازی کردند و به این علت ما یکشنبه برایشان بازی گذاشتیم. در دنیا تیم هایی که در لیگ های قاره ای بازی می کنند بعضا با فشردگی هایی مواجه می شوند.

** لیگ برتر و جام حذفی اواسط تا اواخر فروردین ۹۳ به پایان می رسند

تاج که در این برنامه گفت لیگ دسته یک و جام حذفی اواسط اردیبهشت به پایان می رسند پس از برنامه در تماسی با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اشتباهی صورت گرفته و طبق برنامه ریزی ها قصد داریم لیگ برتر و حذفی را اواسط تا اواخر فروردین ۹۳ به پایان ببریم و تنها لیگ دسته یک اواسط اردیبهشت تمام می شود.

** کی روش جدیدا انتقادی نکرده است

وی در ادامه در این برنامه تلویزیونی گفت: طبق توافقی که با کی روش داشتیم لیگ برتر و جام حذفی اورا زودتر از اینها تمام می کنیم اما جام حذفی و لیگ دسته یک اواسط اردیبهشت تمام می شوند. کی روش جدیدا انتقادی نکرده و فقط معتقد است یک کاسه کردن همه این بازی ها در زمانی که ما داریم بسیار سخت است.

** اگر باشگاه های دسته یک به تعهدنامه اخلاقی امسال پایند نباشند حذف می شوند

وی با بیان اینکه تمام مدیران و مربیان باشگاه های دسته یک باید تعهدنامه اخلاقی را امضا کنند، گفت: طبق این مصوبه که در کمیته اخلاقی تنظیم شده مدیران و مربیان باشگاه ها تعهدات اخلاقی متعددی خواهند داد. مثلا هیچ مربی تحت هیچ شرایطی حق ندارد با بازیکنی از یک تیم دیگر تماس بگیرد. اگر تیمی این تعهدات را رعایت نکند اختیار داریم آن را از رقابت ها حذف کنیم. البته بحث کاهش تعداد تیم های لیگ دسته یک هم در دستور کار است چون دلیل ندارد لیگ یک با ۲۶ تیم که الان ۱۱ تیم آن بدهکارند برگزار شود.

** نمایندگان AFC در تاریخ ۱۶ مهر به ایران می آیند

رییس سازمان لیگ با بیان اینکه نمایندگان AFC از ۱۶ تا ۲۴ مهر به ایران می آیند، اظهار کرد: آنها وضعیت استادیوم ها و مجوز حرفه ای باشگاه ها در بخش های مختلف را بررسی می کنند. این گروه قرار است باشگاه های نفت آبادان، پیکان و آلومینیوم هرمزگان را از دسته یک و نفت تهران، فولاد خوزستان، ملوان و داماش را از لیگ برتر مورد بازبینی قرار دهند.