به گزارش پارس ، جواد محجوب در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات جهانی میدان بسیار سختی است و همه نامداران جهان حضور خواهند داشت. طبق اطلاعاتی که دارم تا این لحظه ۵۰ نفر برای وزن ۱۰۰ – کیلوگرم اعلام آمادگی کرده اند که بیشتر آنها دارای رنکینگ و مدال هستند. حریفان سرشناس من از کشورهای هلند، جمهوری چک، ژاپن، مغولستان، کره جنوبی، قزاقستان و ازبکستان هستند. من این رقابت ها را به جنگی واقعی تشبیه می کنم که باید بروم و پرچم ایران را به اهتزار در آورم.

وی افزود: به این که چه کسانی در مسابقات جهانی شرکت کرده اند یا می خواهند شرکت کنند، کاری ندارم و کار خودم را انجام خواهم داد. هدفم این است که مبارزات خودم را به نمایش بگذارم و زنگ تفریح نباشم. چرا آنها زنگ تفریح ما نباشند؟

قهرمان جودوی آسیا در مورد شرایط آماده سازی اش، اظهار کرد: قبل از آمدن به تهران، آخرین مرحله اردوی آماده سازی را در مشهد برگزار کردیم که اردوی بسیار خوبی بود. مشهد یکی از قطب های جودوی ایران است و در آنجا حریفان تمرینی زیادی حضور داشتند. حضور حریف تمرینی کمک بسیار زیادی به آماده سازی می کند که این اردو خیلی مفید بود. طی روزهای آخر هم ریکاوری خواهیم کرد تا با بدنی آماده در مسابقات جهانی شرکت کنیم.

وی ادامه داد: خیلی دوست داشتم قبل از حضور در مسابقات جهانی یک یا دو اردوی مشترک دیگر را هم برگزار می کردیم، اما متاسفانه نشد. مسئولان فدراسیون تمام تلاش خود را برای آماده سازی خوب این تیم انجام دادند و کادر فنی هم تلاش زیادی کرده است. بدنم روی فرم است و برای حضور در برزیل آماده ام.

دارنده مدال نقره آسیا در مورد مصدومیتی که در مسابقات گرند اسلم مسکو داشت، افزود: در آن مسابقات روی یک صحنه اجرای فن به دنده ام فشار زیادی آمد و کمی ضرب دید، اما اکنون حالم خوب است و هیچ مشکل خاصی ندارم. جودو رشته ای رزمی و برخوردی است و این که مصدومیت هایی جزیی داشته باشیم، عادی است.

محجوب در مورد این که آیا تجربه حضور در مسابقات جهانی را دارد، اظهار کرد: سال ۲۰۱۱ در مسابقات جهانی پاریس حضور داشتم. در آن رقابت ها در دور اول نماینده قرقیزستان را بردم و در دور دوم مقابل نماینده گرجستانی یک فن را اجرا کردم و روی غافلگیری شکست خوردم و باختم. آن زمان، " جیرو" سرمربی تیم ملی بود که بعد از مسابقات از مبارزاتم اعلام رضایت کرد.

وی با تاکید بر این که دوست دارم طلسم بی مدالی جودوی ایران در شش سال گذشته را بشکنم، یادآور شد: آخرین مدال ایران در مسابقات جهانی به سال ۲۰۰۷ باز می گردد که آرش میراسماعیلی در برزیل برنز گرفت. می خواهم طلسم شکنی کنم و مدال بگیرم، چرا که طلسم شکنی شیرینی خاصی دارد. با توکل به خدا و دعای مردم می توانم به این مهم دست پیدا کنم. با تمام وجود مبارزه خواهم کرد و از جان مایه می گذارم هر چند که از قبل هیچ مدالی را برای هیچ کس کنار نگذاشته اند.

قهرمان جودوی آسیا در پاسخ به این سوال که چطور شد به جودو وارد شد، ادامه داد: استان خراسان مهد کشتی با چوخه است و طرفداران بسیار زیادی دارد. در گود اسفراین یا گود مهدی آباد طرفداران برای کشتی با چوخه می آیند و همین مساله باعث شد که به ورزش علاقمند شوم. ابتدا به کشتی آزاد پرداختم و در سطح استان قهرمان هم شدم، اما قسمت این بود که کشتی را رها کنم و به جودو بیایم. استاد حسن رجبی اولین مربی ام در جودو بود.

این جودوکار ۲۲ ساله چنارانی در مورد مدال هایی که تا به حال کسب کرده، گفت: علاوه بر مدال هایی که در سطح کشور و در رده های سنی مختلف کسب کرده ام در آسیا و جهان هم مدال هایی به دست آورده ام. مدال طلای سال ۲۰۰۸ مسابقات جوانان آسیا، مدال طلای مسابقات مسترز آلمان در سال ۲۰۱۰، مدال طلای جوانان آسیا سال ۲۰۱۰ در تایلند، مقام هفتم بازی های آسیایی گوانگجو ۲۰۱۰، مدال نقره ورلد کاپ ۲۰۱۱ جمهوری آذربایجان، مدال نقره مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا ۲۰۱۲ در ازبکستان، مدال برنز کاپ آزاد گرجستان، مدال طلای قهرمانی بزرگسالان آسیا سال ۲۰۱۳ در تایلند و مدال طلای گرند اسلم روسیه مهم ترین این مدال ها هستند.