به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، هفته ششم رقابت های لیگ برتر از روز جمعه با هفت دیدار آغاز می شود.

* گسترش فولاد - داماش گیلان

شاگردان رسول خطیبی در حالی هفته گذشته بازی دو بر صفر برده را با تساوی دو بر دو برابر صبای قم عوض کردند که پس از این دیدار از سوی محمد مایلی کهن متهم به وقت کشی شدند. اتهامی که رسول خطیبی آنرا تکذیب کرد. گسترش فولاد که در این فصل از رقابت های لیگ از لحاظ نتیجه گیری بد عمل نکرده باید برابر داماشی برود که برابر استقلال در هفته گذشته با وجود بازی خوب، شکست خورد. در گسترش فولاد بایرامی از بازیکنان تاثیرگذار این تیم شده و از آن سو، داماشی ها بنظر می رسد هنوز در نتیجه گیری دچار مشکل هستند. آنها از سه تیمی محسوب می شوند که هنوز موفق به کسب بردی نشده اند.

بازی برابر گسترش فولاد در تبریز قطعا برای داماشی ها سخت خواهد بود اما افشین ناظمی می داند با ادامه این روند نتیجه گیری، احتمالا باید منتظر شنیدن نام هایی به عنوان گزینه های جانشینی اش باشد. اما رسول خطیبی این روزها سایه آرامش را بالای سرش حس می کند و تیم او با حضور در میانه جدول، وضعیت مطلوبی را تجربه می کند.

روند نتیجه گیری گسترش فولاد و داماش در پنج هفته گذشته به این شکل بوده است.

                                                        هفته اول                  هفته دوم              هفته سوم                هفته چهارم              هفته پنجم
گسترش فولاد           باخت                                  مساوی                      مساوی                 برد                                  مساوی
داماش                     مساوی                            مساوی                      مساوی                            باخت                     باخت

* فجرسپاسی شیراز - تراکتورسازی

شاگردان غلام پیروانی هفته گذشته با شکست سپاهان، شگفتی آفرین شدند. آنها که چهاربازی پیاپی را با شکست پشت سر گذاشتند، موفق شدند بازی یک بر صفر باخته برابر سپاهان را با پیروزی به پایان برسانند. آنها این هفته باید برابر یکی دیگر از مدعیان قهرمانی به میدان بروند. تراکتورسازی که با جلالی روند سینوسی ای را طی می کند مهمان شیرازی ها خواهد بود. آنها در بازی های خارج از خانه در این فصل بهتر نتیجه گرفتند و شش امتیاز خارج از خانه این تیم، گواه این مدعاست.

علی کریمی که این روزها در تراکتورسازی روزهای خوبی را پشت سر می گذارد، قطعا در این بازی هم نقطه اتکا تراکتورسازان است و اگر آنها می خواهند از کورس قهرمانی عقب نیافتند، چاره ای جز کسب سه امتیاز ندارند. از سویی دیگر، فجرسپاسی برای فرار از قعر جدول، باید با امتیاز بازی را ترک کند و به همین دلیل می توان امیدوار بود که دیدار زیبایی در حافظیه شیراز برگزار خواهد شد.

روند نتیجه گیری فجر و تراکتورسازی در پنج هفته گذشته به این شکل بوده است.

                                                    هفته اول                    هفته دوم                    هفته سوم           هفته چهارم             هفته پنجم
فجرسپاسی              باخت                                        باخت                                باخت                                        باخت                                            برد
تراکتورسازی                  باخت                                    مساوی                                برد                                          برد                                            مساوی

* ملوان - ذوب آهن

اسکوچیچ هفته گذشته نتوانست پرسپولیسی را که چیزی حدود یک ساعت برابرش ده نفره بود را شکست دهد و همین امر موجب نا امیدی علاقمندان فوتبال به از این تیم شده است. حالا اسکوچیچ باید برابر ذوب آهن بحران زده نتیجه بگیرد، او خطر قعرنشینی را حس می کند اما در طرف مقابل نیز ذوب آهن اصلا روز های خوبی را پشت سر نمی گذارد. لوکا بوناچیچ هر هفته نوید آینده خوب را به هواداران ذوب آهن می دهد اما روند نتیجه گیری این تیم به هیچ وجه علامت های خوبی را نمی فرستد.

ذوب آهنی ها تنها دو گل در پنج بازیشان به ثمر رسانده اند که نشان از ضعف زیاد این تیم در خط حمله است. آنها حالا باید برابر ملوانی به میدان بروند که در زمین خودش همواره نمایشی متفاوت داشته است. شاید میل به حفاظت از دروازه خودی امری مهم در این بازی تلقی شود اما بی شک یک امتیاز به درد هیچیک از دو تیم نمی خورد و آنها تنها به پیروزی در این دیدار فکر می کنند.

روند نتایج ملوان و ذوب آهن در هفته گذشته به این شکل بود.

                    هفته اول                  هفته دوم                      هفته سوم                    هفته چهارم           هفته پنجم

ملوان              باخت                      مساوی                                  مساوی                 برد                                      باخت
ذوب آهن     باخت                          مساوی                                    باخت                              مساوی                            مساوی

* سپاهان - صبا

شاگردان کرانچار هفته گذشته ناباورانه برابر فجرسپاسی شکست خودند و تا حدی از کورس قهرمانی عقب افتاده اند. آنها مکوم به پیروزی در اصفهان هستند تا بار دیگر در قامت یک مدعی خودشان را نشان دهند. سپاهانی ها تیم بسیار خوبی را بسته اند و هرچند که این روزها شنیده می شود جباری تمایل به بازگشت به استقلال را دارد اما، این مسئله نتوانسته حاشیه را به این تیم صنعتی بیاورد. کرانچار حتماً می داند که میزان صبر مدیران زمانی که خرج های بالایی را انجام می دهند، پایین است و به همین دلیل فرصت اشتباه چندانی ندارد.

از آن طرف صبایی ها هفته گذشته را برابر گسترش با تساوی پشت سر گذاشتند و حالا هم بدنبال بازگشت به همان روزهای نخستین فصل هستند. آنها رضا عنایتی را توانسته اند مجددا در تیمشان احیا کنند و حالا هم می خواهند جبرانی ناکامی دو هفته اخیرشان را بکنند. بنظر می رسد اگر سپاهان نتواند برابر صبا به نتیجه لازمه برسد، این تیم وارد بحران می شود و هیچ بعید نیست که رحیمی به فکر تغییر کادر فنیش بیافتد.

روند نتایج سپاهان و صبا در پنج هفته گذشته به این شکل بوده است.

هفته اول هفته دوم هفته سوم هفته چهارم هفته پنجم
سپاهان برد برد مساوی باخت باخت
صبا برد برد باخت باخت مساوی

* فولاد - استقلال خوزستان

داربی اهواز بعد از چندین سال غیبت یک استقلالی، امسال بار دیگر انجام می شود. فولادی ها که فعلا صدرنشین رقابت های لیگ برتر هستند، برای تثبیت صدرنشینیشان باید در این دیدار پیروز شوند. آنها از انگیزه های بالایی برای این دیدار برخوردارند و باید دید آیا روند پیروزی های متداوم این تیم را استقلال خوزستان، روز جمعه می شکند یا نه! ؟ از آن سو، استقلال خوزستان دو هفته پیاپی است که در نتیجه گیری نا موفق بوده است. آنها در بازی هفته گذشته شان برابر نفت تهران در پنج دقیقه، سه گل دریافت کردند که نشان از روحیه شکننده بازیکنان این تیم دارد.

مسئله ای که بطور قطع ویسی روی آن باید کار کند تا هرچه سریعتر حل شود. استقلال خوزستان در روند بازی، تیمی خوب و با هدف نشان داده اما این تیم در نتیجه گیری چندان ثبات ندارد. عبدالله ویسی که نمی خواهد تجربه تلخ پیکان را بار دیگر تجربه کند، باید در این روزها این نقیصه تیمش را برطرف کند. اما حسین فرکی با وجود جوانی تیمش، بسیار خوب عمل کرده، فرکی که باید تیمش را برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هم آماده کند، بنظر می رسد برای کسب قهرمانی یا حداقل کسب مجدد سهمیه لیگ قهرمانان برنامه ویژه ای دارد.

داربی اهواز جدا از حساسیت های یک داربی، شاید نوعی تراژدی هم باشد. سال ها استقلال اهواز و فولاد این داربی را برگزار کردند و حالا استقلال خوزستان می خواهد جای خالی هم نام اهوازیش را پر کند.

نتایج پنج هفته اخیر فولاد و استقلال خوزستان به شکل زیر است.

هفته اول هفته دوم هفته سوم هفته چهارم هفته پنجم
فولاد باخت برد برد برد برد
استقلال خوزستان برد مساوی مساوی باخت باخت

* سایپا - مس کرمان

مس کرمان، یکی دیگر از تیم های بحران زده این فصل باید مهمان سایپا باشد. بنظر می رسد پیروزی سایپا برابر پرسپولیس کار خودش را کرد و این تیم را از بحران خارج کرد. دو تیم نارنجی پوش کشور بدنبال جدا شدن از انتهای جدول هستند. مس کرمان که هنوز شک تعویض تقوی را پشت سر نگذاشته باید کم کم خود را به نتیجه گیری عادت دهد. هرچند که یاوری بصورت تلویحی امید بستن به مس کرمان را کاری اشتباه دانسته اما تماشگران کرمانی بعید بنظر می رسد این روند نتیجه گیری را تحمل کنند. مس کرمان هنوز نتوانسته پیروزی ای را بدست آورد و برابر سایپا محکوم به پیروزی است.

از آن سو، سایپا که آرام آرام شکل تیمی خود را پیدا کرده نمی خواهد به این سرعت از فرم نتیجه گیری خود فاصله بگیرد. شاگردان فیرات در صورت کسب سه امتیاز این دیدار جهش زیادی در جدول می کنند و همین امر انگیزه ای مضاعف برای بازیکنان جوان سایپا خواهد بود.

روند نتایج پنج هفته گذشته سایپا و مس کرمان به این شکل بوده است.

                          هفته اول                    هفته دوم           هفته سوم                  هفته چهارم                      هفته پنجم
سایپا                    مساوی                        باخت               مساوی                          برد                                          مساوی
مس کرمان   مساوی               مساوی                    باخت                            مساوی                                  مساوی

* نفت تهران - پرسپولیس

نفت تهران که بعد از کش و قوس های فراوان موفق شد میزبانی دیدارهایش برابر استقلال و پرسپولیس را در ورزشگاه تختی کسب کند، جمعه برابر پرسپولیسی ها صف ارائی خواهد کرد. آنها از لحاظ نتیجه گیری موفق بوده اند و پیروزی پر گل هفته گذشته شان برابر استقلال خوزستان به آنها اعتماد بنفس دوچندانی داده است. اما پرسپولیسی ها که در این فصل از رقابت های لیگ برتر تیم خوب و جوانی را جمع کرده اند هم با شکست ملوان در هفته گذشته، درحالیکه ده نفره بودند، انگیزه مضاعفی پیدا کرده اند، آنها احتمالا به خود باوری رسیده اند و می توانند با اعتماد به نفس بیشتری به کارشان ادامه دهند.

پرسپولیسی ها که برتری خط دفاع لیگ را با تنها یک گل خورده در اختیار دارند، درحالی به مصاف نفت تهران می روند که آنها با ۹ گل زده، دومین خط حمله لیگ را در اختیار دارند.

اما تقابل اصلی در این دیدار میان یحیی گل محمدی و پرسپولیس خواهد بود. او که اواسط فصل گذشته صبا را به مقصد پرسپولیس ترک کرد، خیلی سریع تر از آنچه که تصور می شد عطای این تیم را به لقایش بخشید. او که در ماجرای مهدوی کیا از سوی هواداران پرسپولیس به بی انصافی متهم می شد، پرسپولیس را رها کرد و به نفت تهرانی آمد که دو سه فصلی است در نتیجه گیری خوب عمل می کند و حتی در آستانه آسیایی شدن هم پیش می رود.

از آن سو علی دایی هم بعد از دو سال حضور در راه آهن، به پرسپولیس بازگشته و مطمئنا فرصت پیش رویش را به این راحتی ها از دست نخواهد داد و به دنبال اثبات شایستگی هایش خواهد بود، امری که یحیی گل محمدی در فینال جام حذفی برابر سپاهان در فصل گذشته قادر به انجام آن نبود.

پرسپولیس کفشگری را به دلیل اخراج در بازی قبلی این تیم برابر ملوان در اختیار نخواهد داشت. این دیدار بدون شک حساس ترین دیدار هفته ششم رقابت های لیگ برتر خواهد بود.

روند نتایج نفت و پرسپولیس در پنج هفته گذشته به این شکل بوده است.

                          هفته اول                  هفته دوم         هفته سوم                  هفته چهارم           هفته پنجم
نفت تهران   برد                 باخت                            مساوی                                برد                                          برد
پرسپولیس    برد                 مساوی                          برد                                          باخت                                  برد

دیگر دیدار این هفته را استقلال و راه آهن روز یکشنبه برگزار خواهند کرد.

برنامه کامل هفته ششم رقابت های لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه اول شهریور

* گسترش فولاد تبریز - داماش؛ یادگار امام (ره) تبریز - ساعت ۱۹: ۳۰

سید حسن زرگر - آرمان اسعدی - جلیل شعرانی - امیر حسین فتاحی - ناظر: علیرضا یزدانی

* فجر شهید سپاسی - تراکتورسازی تبریز؛ حافظیه شیراز

البرز حاجی پور - رضا سخندان - حمید سبحانی - سید رضا مهدوی - ناظر: ایرج نظری

* سایپا - مس کرمان - ساعت ۱۹: ۳۰ - انقلاب کرج

امید سعیدفر - تورج عیوض محمدی - اسد حاج محمد - هادی حاج عباسی - ناظر: فریدون اصفهانیان

* ملوان بندر انزلی - ذوب آهن؛ تختی انزلی

غلامرضا جباری - مهدی الوندی - سعید آل وردی - وحید کاظمی - ناظر: حاتم بک پور

* فولاد مبارکه سپاهان - صبا قم؛ ذوب آهن فولادشهر

رضا کرمانشاهی - حسن یوسفی - بهرام کیانی - پیروز سیف اله پور - ناظر: جواد تقی پور

* فولاد خوزستان - استقلال خوزستان؛ تختی اهواز ساعت ۲۰: ۱۵

سید مهدی سید علی - مهدی عالیقدر - سخاوت سلیمان نژاد - محمد کمانی - ناظر: حیدر شکور

* نفت تهران - پیروزی؛ تختی تهران - ساعت ۱۹: ۱۰

یداله جهانبازی - سجاد طوری - حسن ظهیری - رسول رهبرفام - ناظر: اسماعیل صفیری

یکشنبه سوم شهریور

* استقلال تهران - راه آهن؛ آزادی تهران - ساعت ۱۹: ۱۰

محسن ترکی - محمدرضا منصوری - حمید غمزه - رضا عادل - ناظر: عبداله با عزم