به گزارش پارس، به نقل ازگل - تیم فولاد خوزستان در فصل جدید لیگ برتر و تا هفته پنجم این رقابتها توانسته است شگفتی ساز شود و با ۱۲ امتیاز (با احتساب رای کمیته انضباتی) در صدر جدول قرار گیرد. امتیازاتی که فولاد در چهار فصل اخیر تا هفته پنجم بازیها به دست آورده را با هم مرور میکنیم. فصل ۸۸-۸۹: ۳ امتیاز فصل ۸۹-۹۰: ۸ امتیاز فصل ۹۰-۹۱: ۷ امتیاز فصل ۹۱-۹۲: ۵ امتیاز

این روند خوب تا کجا میتواند ادامه داشته باشد؟ فولادی که در سالهای گذشته عادت به شروع ضعیف در لیگ داشت, امسال ترک عادت کرده و با هوشیاری کامل مشغول جمع آوری امتیازات است. امتیازاتی که ارزش آن در آخر فصل مشخص میشود. اما تفاوت فولاد امسال با سالهای گذشته در چیست؟

بزرگترین تفاوت فولاد امسال با سالهای گذشته در باتجربه تر شدن تیم و هماهنگی بیشتر بازیکنان است. عاملی که در فصل گذشته و در رکورد ۱۹ بازی بدون باخت فولاد نیز نمود داشت. یکی از دغدغه های طرفداران فولاد در سالهای گذشته حفظ نتیجه و گل نخوردن در دقایق پایانی بود. دغدغه ای که با حضور فرکی و مدافعان هوشیار کنونی فولاد کاملا رفع شده است. به طوری که دیگر از اشتباهات فردی فراوان خبری نیست و فولاد به راحتی از گل زده خود محافظت میکند. جایی که عبدلله کرمی در کنار دیگر مدافع وسط نیمه خوزستانی تیم! (سرجیو رافائل برزیلی) به همراه خالدی و جماعتی دفاع ۴ نفره مستحکمی را تشکیل داده اند.

دیگر عامل این نتایج تفاوت کم بین نیمکت و ترکیب اصلی فولاد است. فولاد امسال بر خلاف پارسال یارگیری خوبی کرد و با داشته های قبلی خود, حالا روی نیمکت بازیکنان مناسبی دارد. به شکلی که بازیکنی مثل حاتمی یا محمد رضایی یا حتی خرید جدید فولاد چاوز کمتر فرصت حضور در میدان را پیدا میکنند. به نوعی دست فرکی برای تعویض کاملا باز است. به این بازیکنان ایوب کلانتری – حسن جعفری وسروش رفیعی با انگیزه را هم اضافه کنید. بازیکنانی که با ورود به زمین میتوانند تاثیر گذار باشند.

ضربات ایستکاهی بختیار تا اینجای کار توانسته است ۶ امتیاز مستقیم را به حساب فولاد واریز کند و اگر پاس منجر به پنالتی روی شیمبا را هم به حساب بختیار بگذاریم این عدد به ۹ میرسد. دیگر تمام رقبا میدانند ضربات ایستگاهی بختیار بسیار خطرناک است. فولاد در سال ۸۴ با همین حربه و با ایستگاهی های مبعلی به قهرمانی رسید. راه مهار این حربه ی فولاد دشوار است. بالهای سرعتی فولاد به راحتی در کناره ها خطا میگیرند و اگر مدافعان حریف خطا نکنند, باز هم فولاد میتواند خطرناک باشد (مانند گل دوم فولاد به داماش) در کنار اینها فولاد از عمق هم راحت حرکت میکند واین کار حریفی که تمرکزخود را روی کناره ها گذاشته است را مشکل میکند.

فقط یک ششم از لیگ گذشته و صحبت از قهرمانی زود است اما مهمترین عامل برای قهرمانی داشتن شخصیت قهرمانی است. فاکتوری که به نظر میرسد فولاد با نمایشهای هوشیارانه ی بازیکنان خود و ستاره ای که به سینه دارد آن را داراست. در کنار این مساله حالا که فولاد خود را به عنوان یک مدعی مطرح کرده است نیاز به حمایت طرفدارانش در قامت یک مدعی را دارد. فولاد از لحاظ سخت افزاری و کادر مدیریت دارای مجموعه ای منحصربه فرد در ایران است. این تیم میتواند با اتکا به داشته های خود, تجربه ی مربی و بازیکنان باهوش خود روند کنونی را در فضایی آرام ادامه دهد و در کنار نمایش خوب در بازیهای آسیایی در لیگ هم همچنان بتازد. به قول فولادی های اهواز فولاد برو بالا. . یار بالا!

نظرات شما