به گزارش پارس ، محمد درخشان در گفت وگو با تسنیم در موررد انتخاب مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: او چند سال در سازمان تربیت بدنی مشغول کار بوده و از خصوصیات مدیریتی خوبی برخوردار است؛ حداقل اینکه سلطانی فر در تصمیم گیری ها از روی نفس عمل نمی کند.

وی افزود: بیشتر مشکلاتی که در سال های گذشته ورزش ایران با آن روبه رو بوده به دلیل لجبازی ها و تصمیم گیری های نفسانی محمد علی آبادی به عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی بود. برکناری محمد دادکان و تعلیق فدراسیون فوتبال یکی از نمونه لجبازی هایی بود که رئیس وقت سازمان تربیت بدنی داشت. سلطانی فر مدیر آرام و منطقی است و کار با او بسیار راحت است.

رئیس پیشین فدراسیون جودو تصریح کرد: سلطانی فر با فضای ورزش آشناست و یک دوره دو ساله نیز به صورت مستقیم در ورزش کار کرده است. او در هر استانی که مسئولیت آن را برعهده داشته در امر ورزش بسیار موفق بوده است. وقتی در دوره استانداری ایشان به زنجان رفتم و تحولات اساسی ورزش در این استان را دیدم واقعا تعجب کردم؛ آشنایی او با مدیریت ورزش باعث این پیشرفت شد.

درخشان گفت: اکثر مدیرانی که در دولت احمدی نژاد در ورزش فعالیت کردند هیچ ارتباطی به این مقوله نداشتند. وقتی عباسی از وزارت تعاون کنار گذاشته شد برایش دنبال کار بودند به خاطر همین او را به ورزش آوردند تا دوران احمدی نژاد به پایان برسد. سعیدلو نیز جایگاهی در ورزش نداشت به خاطر همین باری به هر جهت بود و رفت.

رئیس پیشین کنفدراسیون کوراش آسیا تاکید کرد: در چنین شرایطی سلطانی فر بهترین گزینه و مناسب ترین آنها برای کار در ورزش است و مطمئنم حضور او منشاء خیر و برکت برای ورزش ایران خواهد بود. یکی از تلخ ترین و دل خراش ترین روزهای ورزش ایران با آمدن علی آبادی در طول سالیان گذشته رقم خورد. او چه در زمانی که در سازمان تربیت بدنی بود و چه زمانی که به کمیته ملی المپیک رفت با توجه به ناآشنایی به ورزش از افرادی استفاده کرد که واقعا ناکارآمد بودند. این موضوع باعث شد ورزش ایران به حاشیه برود و مشکلات اساسی پیش بیاید.

درخشان اظهار داشت: آنها به دنبال حفظ منافع خود در ورزش بوده و با نقشه چینی به دنبال حفظ جایگاهشان در کمیته ملی المپیک بودند. متاسفانه مسئولان وزارت ورزش هم بدون هیچ تاکتیکی به دام آنها افتادند و این می شود که انتخابات کمیته ملی المپیک کشور چند ماه است که برگزار نشده و در شرایط تردید و دودلی است. برکناری دادکان بدون هیچ دلیلی نشان دهنده لجبازی علی آبادی است. این موضوع را به خاطر دادکان نمی گویم ولی نباید فراموش شود که او یک مسلمان و در گام بعدی یک ایرانی است؛ برکناری او با بی آبرویی در هواپیما آن هم از سوی فردی مثل علی آبادی واقعا جای تاسف دارد.

رئیس پیشین کنفدراسیون کوراش آسیا تصریح کرد: علی آبادی می خواست رئیس فدراسیون فوتبال هم شود و باعث شد برای اولین مرتبه پای خارجی ها به بحث انتخابات فدراسیون ها و کمیته ملی المپیک باز شود. آنها با دسته گل به سراغ نماینده فدراسیون جهانی رفتند تا او بیاید و در انتخابات ما دخالت کند.

درخشان در ادامه گفت وگو با تسنیم گفت: یکی دیگر از کارهای منحصر به فرد علی آبادی بحث بازی های کشورهای اسلامی بود که متاسفانه رسانه ها آن را در اذهان عمومی زنده نگه نداشتند. تمام کشورهای عربی ما را به سخره گرفتند و این رقابت ها در ایران برگزار نشد. کینه توزی و مشورت ناپذیری مسئولان ورزش در ۸ سال گذشته باعث شد دوران تلخ همراه با درگیری های فراوان برای تمام رشته های ورزشی رقم بخورد.

رئیس پیشین فدراسیون جودو گفت: در بازی های آسیایی گوانگجو عضو برگزاری مسابقات بودم و صحنه هایی را دیدم که دل هر ایرانی را به درد می آورد. دو گروه از ایران به گوانگجو آمده بودند و این دو گروه دائم با هم نزاع و دعوا داشتند. اختلافات حتی بر سر مدل ماشین، اهداء مدال ها و خیلی مسائل پیش پا افتاده بود. سردمداران ورزش کشور در حالی با هم درگیر می شدند و پشتشان را به هم می کردند که باید اسوه اخلاق و مردانگی و جوانمردی باشند. آیا واقعا رفتارهای آنها با سیره امام راحل (ره) و روش و منش رهبر معظم انقلاب و آموزه های دینی ما همخوانی دارد؟ در یک کشور غریب بر سر همه چیز با هم مشکل داشتند.

درخشان یادآور شد: اصلا نمی خواهم موفقیت رشته های مختلفی مثل کشتی و تکواندو و دیگر رشته ها را زیر سوال ببرم؛ این موفقیت ها قابل تقدیر است اما واقعا نقش و سهم مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این میان چقدر است؟ هر موفقیتی که به دست آمده حاصل غیرت و همت فدراسیون ها و خود ملی پوشان است. بروید ببینید فدراسیون تکواندو که نایب قهرمان جهان است چقدر بدهکار است و یا اینکه چرا باید کشتی گیران ما به خاطر نداشتن پول و حساب کردن هزینه هتل آنطور بی آبرو شوند.

درخشان اظهار داشت: اگر دستگاه ورزش و کمیته ملی المپیک خوب برنامه ریزی می کرد مطمئن باشید مدال های بیشتری می گرفتیم. من این دوران را یک دوران تلخ برای ورزش ایران می دانم و امیدوارم از آن درس بگیریم به سمت وحدت برویم و از نفاق دوری کنیم. ورزش ایران باید از دوران تلخ علی آبادی برای همیشه درس بگیرد.

وی اضافه کرد: من به عنوان رئیس شورای عالی ورزش بسیج کشور خجالت می کشم که برای بچه های مردم از اخلاق و جوانمردی حرف بزنم در حالی که مسولان ورزش و کمیته ملی المپیک ابتدایی ترین نکات اخلاقی را بلد نیستند و رعایت نمی کنند. در این شرایط که هیچ کدام از مسئولان به هم احترام نمی گذارند چگونه توقع داریم که بتوانیم سکوهای استادیوم ها را پاک نگه داریم و ادب و منش را به ورزش دوستان یاد دهیم؟ سوال اینجاست که این بی اخلاقی اصلی را چه کسانی شروع کردند؟

درخشان ضمن اشاره به صحبت های مصطفی آجورلو عنوان کرد: او در یک جلسه به موضوعی اشاره کرد که واقعا جای تامل دارد. آجورلو گفت اگر به دنبال شروع برای مرام پهلوانی و ادب در ورزش هستیم بیاییم و با هم تصمیم بگیریم که فقط به هم دروغ نگوییم. بعد از این صحبت از او پرسیدم منظورت از این جمله چیست گفت وقتی ما به هم دروغ می گوییم چگونه انتظار داریم ورزشکارانمان سالم باشند؟

رئیس پیشین فدراسیون جودو افزود: علی آبادی ۷ سال پیش به من گفت یا معاونت را انتخاب کن یا رئیس فدراسیون جودو بمان. او مرا از معاونت برکنار کرد ولی در مورد ریاست فدراسیون خودم استعفا کردم زیرا معتقد بودم در ماشینی که هدایت آن را یک انسان ناشی برعهده دارد نباید نشست زیرا سرنوشت آن ماشین سقوط به دره است. نمی خواستم در کابینه ای کار کنم که شخصیت بسیجی و رزمنده ام زیر سوال برود. من یک شهروند عادی هستم و هیچ ادعایی ندارم ولی خوشحالم که با مدیرانی مثل علی آبادی کار نکردم. خود او نیز از استعفای من متعجب شد و دلیل آن را جویا شد ولی من به او گفتم فقط نمی خواهم کار کنم.

درخشان در مورد حضور احتمالی اش در بدنه وزارت ورزش و جوانان به تسنیم گفت: قطع به یقین چنین تصمیمی ندارم. من ۷ سال پیش از سازمان ورزش ایران کنار رفتم، البته در بخش های بین المللی تا جایی که توانسته ام سعی کرده ام به ورزش کشورم کمک کنم. امروز هم دوست دارم اگر کاری از دستم بر می آید در مورد بازگشت اخلاق به ورزش نقش ایفا کنم اما آنقدر جوانان شایسته، پرانرژی و با سواد هستند که فکر می کنم آنها به من ارجح ترند. به قول برخی دوستان در مملکت مان قحط الرجال نداریم بلکه در برخی از بخش ها جهل الرجال داریم. همین الان می توانم از ۵۰ نفر نام ببرم که شایسته حضور در بخش های مختلف کشور را دارند.

وی تصریح کرد: کج سلیقگی است که وقتی فردی وزیر شده از هر جا که دلش خواست افرادش را بیاورد، بارها به علی آبادی و دوستانش گفتیم که برخی از آقایان سوابق خوبی ندارند ولی گوششان به این حرف ها بدهکار نبود. فکر نمی کنم سلطانی فر پس از کسب رای اعتماد از مجلس در مورد چیدمان بخش های مختلف وزارت با مشکلی روبه رو باشد.