به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمد مایلی کهن در نشست خبری پیش از بازی استقلال برابر صبای قم با تبریک عید فطر و روز خبرنگار درباره این دیدار گفت: طبعا بازی سختی را پیش رو داریم. من هر بار به عنوان مربی برابر استقلال و پرسپولیس قرار گرفته ام دیدارهای جذابی را تیمم به نمایش گذاشته و عموما این بازی ها از لحاظ فنی دارای کیفیتی مطلوب بوده اند. می خواهیم در کنار یک بازی جوانمردانه بازی خوبی را هم به نمایش بگذاریم تا همه از آن لذت ببرند.

او در پاسخ به این سوال که چقدر از استقلال شناخت دارد بیان کرد: استقلال همان طور که خودتان شاهدید به گونه ای بسته شده که در آسیا موفق باشد. بازیکنانش به علاوه نیمکت نشینانش همگی ملی پوش هستند. تیم بزرگی است و هواداران بزرگی هم دارد. علی رغم اینکه در گذشته به صورت هدایت شده نسبت به من کم لطفی هایی در بازی های برابر این تیم صورت گرفته اما به مجموعه هواداران استقلال احترام می گذارم. ما اگر فوتبالی ارائه داده ایم همواره جوانمردانه بوده است و فردا هم به دنبال این هستیم.

سرمربی صبای قم در پاسخ به سوالی درباره محرومان تیمش بیان کرد: سعید لطفی را در دیدارهای تدارکاتی از دست دادیم. این بازیکن جوان رباط صلیبی اش پاره شد ولی با روحیه ای که دارد ان شاءالله خیلی زود به ما می رسد. آرام طبع هم از سال گذشته مصدوم هستند و ان شاءالله او هم زودتر به ما می پیوندند.

او در پاسخ به این سوال که نظرش درباره کسر امتیاز از تیم هایی که هواداران شان فحاشی می کنند چیست اظهار کرد: سه چهار سال پیش بود که پیرامون رفتاری که با آقای قهرمانی شده بود، بسیار متاسف شدم. من وظیفه انسانی ام دانستم که به آن اشاره کنم و نسبت به آن اعتراض داشته باشم. البته مسخره هم شدم. من اعتقاد دارم فضا در سال های اخیر هدایت شده بوده است. این فضا مناسب برای خانواده فوتبال اعم از داور و بازیکن و مربی نبوده است. امیدوارم دست به دست هم یکدیگر دهیم و به دنبال لذت بردن از فوتبال باشیم مثل همه دنیا. به گونه ای نباشد که به کسی جسارتی شود. ما قوانین بسیار خوبی در کشور داریم اما عاملین باید اجرایش کنند. کمیته اجرایی قانون می گذارد اما نمی تواند اجرا کند. متاسفانه به دنبال بردهای باری به هر جهت هستیم و اگر ببازیم آسمان و ریسمان می بافیم تا بگوییم تقصیر ما نبوده است. در این میان عده ای هم متعصب هستند و توهین به تیم مقابل می کنند. در سال های اخیر مشهود است که افرادی بوده اند که کارهایی انجام داده اند ولی مصونیت داشتند و اتفاقی برایشان نیفتاده است.

مایلی کهن در پاسخ به سوالی مبنی بر لطمه ای که داوری سال گذشته در بازی پرسپولیس برابر گهر به تیمش زد و نگرانی تکرار آن حوادث در بازی فردا تصریح کرد: داور هم انسان است و اشتباه می کند و این اشتباهات به نظر من سهوی است. امیدوارم که با رفتارمان داور را تحت تاثیر قرار ندهیم تا جایی ناگزیر باشد بر خلاف عدالت کار انجام دهد. ما در آن بازی که شما اشاره کردید آسیب دیدیم. چند بازیکن مان اخراج شدند و اخطار گرفتند تا بازی های بعدش را هم از دست بدهیم. اعتقاد دارم داورهای ما جزو بهترین ها هستند اما حمایت نمی شوند. به هر حال مشکلاتی وجود دارد که باید حل شود.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه بالاخره او با کسر امتیاز از تیم ها موافق است یا خیر و به نظرش می تواند این مسئله تاثیرگذار باشد گفت: مطمئنا اگر قانونی اجرا شود اثرگذار خواهد بود اما خودم تمایل دارم نتیجه بازی در زمین تعیین شود. فکر می کنم اکثر آقایانی که در تحریک تماشاگران نقش داشتند و در فحاشی به زحمت کشان حضور داشتند، الحمدلله تیر به سمت خودشان برگشته و هوشیار شده اند و الان احساس خطر کرده اند. من اعتقاد دارم نتایج بهتر است به صورت جوانمردانه در خود زمین به دست بیاید.

سرمربی صبای قم در پایان در پاسسخ به سوالی مبنی بر کیفیت توپ های لیگ برتر و اینکه گفته می شود این توپ ها برند سال ۲۰۰۷ هست و الان در سال ۲۰۱۳ قرار داریم بیان کرد: توپ های سال گذشته که کیفیتی نداشت. بنده هم نه برند دارم و نه شرکت که بخواهم به خاطر برخی منافع صحبت کنم اما توپ امسال نسبت به سال گذشته به نظرم بهتر شده اما هنوز آن کیفیت عالی را ندارد. این مجموعه عقاید تیم ما نسبت به این توپ ها است که آن را به شما می گویم. اینکه این توپ ها برند سال ۲۰۰۷ بودند را در جایی خوانده بودم ولی این به آن معنا نیست که نمی توان از آن ها استفاده کرد. زمانی که خودم فوتبال بازی می کردم آرزوی داشتن زمین فوتبال خوب را داشتم. بازی کردن در یک زمین صاف و خوب. در حال حاضر اکثریت زمین های ما در ایران خوب هستند. شهر قم با وجود داشتن مشکلات آب و هوایی و کمبود آب، به دست فردی خیر به نام آقای محمدی که مدیر مجموعه است، آمده و کیفیت زمین را بهتر کرده است. طبعا ما هم باید از توپ های بهتری استفاده کنیم با این حال باز هم می گویم توپ های امسال نسبت به سال گذشته از کیفیت بهتری برخوردارند اما عالی نیستند.