به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین روز مراحل گروهی جام ملتها مقابل تیمی قرار گرفت که با بازی فیزیکی و جنگندگی به اندازه تیمهایی مثل بحرین و هند حریف آسانی به شمار نمی رفت هر چند قزاقستان در مرحله دوم نشان داد که قدرت این تیم در حد حریفانی مثل ایران، چین و کره نیست.

قزاقها در پنج دقیقه با نتیجه ۱۰ بر ۶ جلو افتادند اما چند حمله پیاپی از ایران نتیجه را به سرعت جبران کرد. یک ضد حمله موفق از آفاق، یک سه امتیازی از مهدی کامرانی و همکاری آفاق و کامرانی در ضد حمله بعدی نتیجه را به ۱۳ بر ۱۰ برگرداند و بعد از آن قزاقها هیچ فرصتی برای رسیدن به ایران پیدا نکردند.

کوارتر اول در حالی با نتیجه ۲۳ بر ۱۵ به نفع ایران تمام شد که آفاق و کامرانی بهترینهای ایران در ده دقیقه ابتدایی بودند.

غیبت یار خارجی قزاقستان

اصغر کاردوست که از کوارتر اول به میدان آمده بود در کنار محمد جمشیدی و آرن داودی تغییرات ایران در ابتدای کوارتر دوم بودند. تیم قزاقستان در حالی مقابل ایران قرار گرفته بود که جری جانسون یار خارجی خود را در ترکیب نداشت و در ادامه بازی هم از این بازیکن خبری نشد. جانسون در شروع مسابقات با مشکل مصدومیت شانه مواجه شده بود.

در حالی که خوشبختانه تیم ایران هیچ مصدومی در این دوره از بازیها نداشته، تیمهای حریف با کمی بدشانسی مواجه بوده اند. تیم چین همچنان ژیان لیان بازیکن اصلی خود را به خاطر مصدومیت در اختیار ندارد. تیم بحرین روز گدشته سی جی گیلز یار آمریکایی خود را به دلیل مشابهی همراه نداشت و قزاقستان نیز موفق به استفاده از جری جانسون یار خارجی خود نشد.

آفاق بهترین بازیکن نیمه اول

بچیروویچ از اواسط کوارتر دوم بار دیگر بازیکنان اصلی را وارد میدان کرد تا اختلاف امتیاز با قزاقستان را حفظ کند. حامد آفاق به بازی خوب خود در این کوارتر هم ادامه داد و تا پایان نیمه بهترین بازیکن ایران با ۱۴ امتیاز بود. ایران کوارتر دوم را ۱۷ بر ۹ برده و در پایان نیمه ۴۱ بر ۲۴ برنده به رختکن رفت.

دانک حدادی، تکنیکال صمد و گلهای گارد رأس ها

نیمه دوم بازی با اسلم دانک حامد حدادی شروع شد. حدادی در کوارتر سوم عمکرد بهتری نسبت به نیمه اول داشت. اما صمد نیکخواه که در بازیهای قبل هم خطای تکنیکال دریافت کرده بود در دقیقه چهارم نیمه دوم این دیدار بار دیگر با یک خطای تکنیکال مواجه شد و روی نیمکت نشست.

مهدی کامرانی که در کوارتر سوم بازی بسیار خوبی انجام داده بود همزمان با آرن داودی در زمین قرار داشت. در دقایق میانی بازی دو توپربایی و گل زیبا از این دو بازیکن توجه زیادی را به خود جلب کرد.

بازیکنان ایران در ۵ دقیقه آخر کوارتر سوم طوفانی عمل کرده و اختلاف را به ۳۰ امتیاز رساندند. قزاقها در این دقایق الکساندر ژیگولین دومین سنتر خود را هم به خاطر پنج خطایی شدن از دست دادند و کوارتر را با نتیجه ۲۹ بر ۱۲ واگذار کردند.

ششمین برد متوالی ایران

کوارتر چهارم بازی به طور مساوی برای دو تیم پیش رفت. سامان ویسی بهترین بازیکن ایران در این دقایق بود و تا پنج دقیق به پایان بازی هنوز تیم قزاقستان به ۵۰ امتیاز نرسیده بود. قزاقها بالاخره در دقیقه آخر موفق شدند با یک پرتاب ۳ امتیازی به ۵۱ امتیاز رسیدند و کوارتر آخر را با نتیجه ۱۷ بر ۱۵ بردند اما ایران در نهایت ۸۵ بر ۵۳ برنده شد.