به گزارش پارس به نقل از مهر، در آغاز سومین و آخرین روز از مرحله دوم مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا امروز چهارشنبه دو تیم اردن و ژاپن از گروه E به مصاف هم رفتند که طی آن تیم اردن موفق شد حریف خود را با نتیجه ۶۵ بر ۵۶ شکست دهد.

این دیدار برای مشخص شدن چهارمین تیم صعود کرده از گروه E به مرحله یک چهارم نهایی برگزار شد. این در حالی است که دو تیم اردن و ژاپن پیش از این دیدار با یک برد، سه باخت و ۵ امتیاز به ترتیب در رده های چهارم و پنجم این گروه قرار داشتند. بر این اساس و با توجه به برد اردن مقابل ژاپن، این تیم جایگاه خود در رده چهارم گروه E را تثبیت کرد و به عنوان چهارمین تیم این گروه بعد از چین تایپه، فیلیپین و قطر صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی قطعی کرد.

طبق برنامه مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا، در مرحله یک چهارم نهایی صدرنشینی گروه F و تیم چهارم گروه E رو در روی هم قرار می گیرند. این در حالی است که تیم ملی ایران پیش از این به عنوان صدرنشین گروه F صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی قطعی کرده بود. بنابراین در این مرحله از مسابقات تیم ایران به مصاف اردن خواهد رفت. این دیدار روز جمعه برگزار می شود.

اردن در حالی به عنوان حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی مردان آسیا تعیین شده که این تیم در دوره پیشین مسابقات با پیروزی برابر ایران مانع از صعود ملی پوشان ایران به مرحله نیمه نهایی شد و در نهایت خود به مدال نقره مسابقات دست یافت. با این اوصاف تیم ملی بسکتبال ایران با ذهنیتی انتقام جویانه دیدار روز جمعه برابر اردن را برگزار خواهد کرد.