به گزارش پارس به نقل از مهر، در جریان دیدار دو تیم داماش گیلان و سایپا البرز در هفته نخست رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور که در ورزشگاه عضدی شهر رشت برگزار شد، از سوی تماشاگران تیم داماش گیلان تخلفاتی صورت گرفت که کمیته انضباطی طبق بند ۴ و ۵ آئین نامه انضباطی باشگاه داماش گیلان را به ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

همچنین مسئولان کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به مدیران باشگاه داماش تذکر دادند در مسابقات بعدی اقدامات لازم به منظور برخورد با هواداران متخلف و جلوگیری از تخلفات را انجام دهند تا جرایم شدیدتری از جمله کسر امتیاز علیه تیم فوتبال این باشگاه اعمال نشود.

از سوی دیگر در جریان دیدار دو تیم گسترش فولاد تبریز و استقلال تهران در هفته نخست لیگ برتر که روز سوم مردادماه در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد، از طرف تماشاگران تیم تبریزی به مربی و بازیکنان تیم مقابل، داوران و فدراسیون فوتبال فحاشی شد.

کمیته انضباطی طبق بند ۴ ماده ۲۲ این باشگاه را به پرداخت ۷۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. ضمن اینکه به مسئولان باشگاه گسترش فولاد تبریز تذکر داد در مسابقات بعدی اقدامات لازم به منظور برخورد با هواداران متخلف و جلوگیری از تخلفات را انجام می دهد و جرایم شدیدی از جمله کسر امتیاز متوجه باشگاه خواهد شد.

کمیته انضباطی همچنین در مورد اتفاقات رخ داده در جریان دیدار دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز در هفته نخست لیگ برتر که روز دوم مردادماه در ورزشگاه آزادی برگزار شد، تصمیم گیری کرد. در این بازی تماشاگران تیم پرسپولیس نسبت به داور مسابقه فحاشی کرده و قاسم دهنوی بازیکن تیم پرسپولیس هم رفتارهای زننده و غیر ورزشی انجام داد.

بر همین اساس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس را به دلیل تخلفات تماشاگرانش به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و دهنوی را به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد، همچنین به این بازیکن تذکر داد در صورت تکرار تخلفات، محرومیت برای این بازیکن در نظر گرفته می شود.

ضمن اینکه به دلیل تخلفات تماشاگران تیم تراکتورسازی تبریز، این باشگاه به ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این تیم به دلیل تاخیر در ورود به زمین مسابقه در نیمه دوم (۳ دقیقه تاخیر) به پرداخت ۹ میلیون ریال جریمه نقدی دیگر محکوم شد.

کمیته انضباطی همچنین به مسئولان این دو باشگاه تذکر داد در مسابقات بعدی اقدامات لازم به منظور برخورد با هواداران متخلف و جلوگیری از تخلفات را انجام می دهد و جرایم شدیدی از جمله کسر امتیاز متوجه باشگاه ها خواهد شد.