به گزارش پارس ، به نقل از مهر: سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به اینکه نکونام و تیموریان در تمرینات حضور نداشتند و آماده نیستند به همین دلیل برابر گسترش فولاد از آنها استفاده نشد، گفت: ما در خط میانی مشکل داشتیم ولی از برد در این دیدار خوشحال هستم.

امیر قلعه نویی در نشست خبری پس از دیدار تیم های گسترش فولاد تبریز و استقلال در جمع خبرنگاران گفت: از اینکه خبرنگاران تبریزی به پیشکسوتان خود احترام می گذارند، خوشحال هستم و این را در دوره حضورم در تراکتورسازی نیز دیده بودم.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر می کنم این بازی را بردیم. این شروع لیگ بود و باد هم روی کیفیت کار تاثیر گذاشته بود. تیم ما به هماهنگی لازم نرسیده است چرا که دیرتر تمرینات را شروع کردیم و هنوز به شرایط آرمانی نرسیده ایم. البته اگر در نیمه اول برهانی سه موقعیت تک به تک را هدر نمی داد کار ما به دقایق پایانی نمی کشید.

سرمربی تیم استقلال در خصوص تیم گسترش فولاد هم عنوان کرد: گسترش فولاد تیم جوانی است که مقابل ما خیلی با انگیزه بازی می کرد. باید به خطیبی تبریک بگویم که با بازیکنان گمنام به عرصه لیگ وارد شده است. البته به نظرم این تیم کار سختی را خواهد داشت و از بدشانسی در هفته های ابتدایی هم با قرعه خوبی مواجه نشده است.

وی همچنین ادامه داد: در چنین بازی هایی باید از حداقل فرصت ها بیشترین بهره را برد. درباره گل دوم هم بگویم که اصلا ندیدیم چطور توپ درون دروازه رفت. شاید هم باد توپ را کمک کرد به درون دروازه حریف برود.

قلعه نویی در خصوص عملکرد جمشیدیان و قاضی هم خاطرنشان کرد: طبیعی است آنها چون از شرایط بازی دور بودند، خیلی آماده نباشند ولی نوری چون فصل گذشته در شرایط بازی قرار داشت کاملا آماده است. ما نکونام و تیموریان را هم داریم که در تمرینات حضور نداشتند و آماده نیستند، به همین دلیل از آنها در این بازی استفاده نکردیم.

وی با اشاره به مشکل این تیم در خط میانی عنوان کرد: امروز در مرکز میدان مشکل داشتیم. اگر جمشیدیان روی فرم باشد مشکلات ما حل می شود. یک بازیکن خارجی را هم برای همین پست خریده ایم. البته کرار را هم مورد نظر داشتیم که این بازیکن ظاهرا با منع قانونی مواجه است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره توهین های صورت گرفته به وی در جریان این بازی اظهار داشت: من سالی که از تراکتورسازی می رفتم، حتی لیست هم به باشگاه داده بودم. این که چرا توهین می کنند را به حساب فرهنگ مردم آذرباییجان نمی گذارم. کلی از آذری های خارج از ایران هم از من تشکر کردند و حتی اگر یک نفر هم خوشحال باشد برای من کافی است.

وی ادامه داد: شاید مشکل این افراد این است که تراکتور را آسیایی کردم. البته این افراد هم حتما از جایی خط نگرفتد و به صورت خود جوش چند هفته است که به من فحش می دهند! این که می گویند به خاطر بردن توزی به استقلال این کار را می کنند را قبول ندارم چرا که توزی همان زمان هم می خواست از تراکتورسازی برود و در استقلال هم نماند.

قلعه نویی در خصوص مربیگری رسول خطیبی تصریح کرد: رسول در تیم ملی هم بازیکن من بود و در بهترین دوران خود به سر می برد. هر چند که به خاطر دعوت از او و آن ضربه پنالتی در بازی با کره تحت فشار بودم ولی من به او اعتقاد داشتم. من به مدیران باشگاه گسترش فولاد تبریک می گویم که یک مربی خوب و جوان را به فوتبال معرفی کردند.

وی در واکنش به ادعای یکی از خبرنگاران تبریزی که عنوان کرده بود در بازی های خارج از خانه به آذری ها توهین می شود، خاطرنشان کرد: هرگز این اتفاق در دوره من رخ نداده بود و از اساس این مسئله باطل است. شاید در دو بازی که با استقلال و پرسپولیس داشتیم به من توهین شده بود اما به آذری ها نه. آذربایجان جزو تاریخ ایران است که استاد شهریار، ستارخان، باقرخان و… را به این مرز و بوم معرفی کرد. البته باید گفت همه جای ایران سرای من است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با تاکید بر اینکه حسینی دروازه بان دوم استقلال، گلر خوبی است و باید بازی او را مقابل دیناموکی اف می دید و می توان او را عابدزاده دوم نامید، در پایان گفت: استقلال و تفکر استقلال در صعود تیم ملی به جام جهانی نقش داشته است. ما نماینده ایران در آسیا هستیم و هدفمند ما دفاع از عنوان قهرمانی و قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و کسب عنوان قهرمانی در آسیا است.

دیدار تیم های فوتبال گسترش فولاد تبریز و استقلال تهران در هفته نخست رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور که پنجشنبه شب در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شد، با برتری ۲ بر یک استقلال به پایان رسید.