به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی کفاشیان درباره ی گرفتن میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ اظهار کرد: یکی از عواملی که در رشد فوتبال تاثیرگذار خواهد بود گرفتن میزبانی است. بیشتر کشورها از طریق بالاترین مقام مسوول و رییس جمهورشان مذاکره می کنند تا میزبانی را بگیرند. مسوولان دولت ما هم می گویند گرفتن میزبانی خوب است اما برای اجرای کار امضا نمی کنند. ما چند سال پیش برای گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال اقدام کردیم و تنها با تایلند رقابت داشتیم اما در پایان فقط یک امضا گرفتیم و تایلند هم با جمع کردن نصف امضاها میزبان شد.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه با بیان این که دولت منتخب از گرفتن میزبانی حمایت کرده است، افزود: هنوز هم ناامید نشده ایم. ۵-۴ روز دیگر برای جمع آوری امضاها زمان داریم. هم چنین توصیه ای از دولت منتخب شده تا زمانی از AFC بگیریم. من هم صحبتی که با دبیرکل AFC داشتم و او قول داد تا این زمان را به ما بدهد.

علی کفاشیان در ادامه این گفت وگو درباره سفر کارلوس کی روش به برزیل و برنامه هایی که او برای تیم ملی فوتبال در نظر گرفته، توضیح داد: کی روش توقعات دیگری از فدراسیون و سازمان لیگ دارد. او عادت دارد که همیشه زودتر به جایی که قرار است اردو داشته باشیم برود و شرایط را فراهم کند. به همین دلیل به برزیل رفت اما در گزارشی که به ما ارایه داد دیدیم که قبل از ایران ۲۹ کشور دیگر از برزیل دیدن کرده بودند. این نشان می دهد که کی روش زود به آن جا نرفته است. با این حال مذاکراتی با مسوولان فیفا و مربیان برزیلی داشت و امکانات کمپ های برزیل را مورد بررسی قرار داد. اطلاعات خوبی هم کسب کرد.

وی افزود: کی روش یک سری برنامه هم برای بازی های تدارکاتی دارد. هم چنین او از بابت برنامه های لیگ نگران است. او معتقد است بازیکنان ملی پوش زمانی که بازی های تیم ملی با لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا تداخل دارد باید برای تیم ملی بازی کنند. اما من به او گفتم این خیلی سخت است و مربیان لیگ با آن مخالفت می کنند. کی روش می خواست زمان اردوهایش بیشتر باشد؛ چون معتقد است نباید در جام جهانی زنگ تفریح باشیم. اما در این میان ما مشکل بودجه ای داریم. بسیاری از اردوهایمان را به خاطر همین مشکل لغو کردیم. درست است که وضعیت مالی فدراسیون بعداز صعود به جام جهانی خوب می شود اما کمکی که فیفا به ایران می کند بعد از پایان جام جهانی به دستمان خواهد رسید. بنابراین برخی برنامه های ما هم برای جام جهانی شاید به هم بخورد. برنامه های کی روش نیز سنگین است و نیاز به حمایت مالی دارد.

رییس فدراسیون فوتبال هم چنین درباره نقش فدراسیون فوتبال در نرفتن جواد نکونام به الشارجه امارات عنوان کرد: به دلیل نامگذاری جعلی اماراتی ها روی خلیج فارس، از نکونام خواستیم به این کشور نرود. از طرفی هم باید او را کمک می کردیم؛ چون پیشنهاد خوبی از این کشور داشت ولی به خاطر اختلافی که بین مدیرعامل، مربی و نکونام بود قصد جدایی از استقلال را داشت. به همین دلیل جلسه ای برگزار کردیم و موضوع با پادرمیانی حل شد. هم چنین اگر وضعمان خوب باشد به او پولی هم می دهیم.

بازیکنان ایرانی باید سعی کنند به تیم های خوب بروند و لژیونر شوند. کاری که اماراتی ها کردند شاید حسنی بود که بازیکنان ما به آن جا نروند؛ چون لیگ امارات چیزی به فوتبال ما اضافه نمی کند و تنها جیب بازیکنان پر می شود. محمدرضا خلعتبری نیز یکی از بازیکنانی است که قبلا با تیم اماراتی (عجمان) قرارداد امضا کرده و اگر بخواهد آن را فسخ کند باید مبلغ بالایی بپردازد. به همین دلیل نامه ای به وزارت ورزش و جوانان زده ایم تا ان شاءالله اگر امکان دارد مذاکره مان را با تیم اماراتی شروع کنیم.