به گزارش پارس به نقل از فارس، سر الکس فرگوسن پس از ۲۷ سال حضور روی نیمکت داغ منچستریونایتد در پایان فصل گذشته از دنیای مربیگری کناره گیری کرد تا به دوران باشکوه حضور خود در فوتبال پایان دهد.

او با حضوری طولانی مدت در منچستریونایتد به نوعی به پدرخوانده فوتبال باشگاهی در انگلیس تبدیل شده بود. اکنون که او از فوتبال کنار رفته به نظر می رسد این لقب باید به شخص دیگری برسد.

ژوزه مورینیو که چندی پیش و پس از توافق با سران چلسی بار دیگر هدایت این تیم را به دست گرفت در این خصوص اظهار نظر کرده است.

« می خواهم پدرخوانده فوتبال انگلیس شوم. تغییر بزرگی که در لیگ انگلیس رخ داده که به ما مربی ها برمی گردد این است که رییس ما دیگر در فوتبال حضور ندارد. کسی بود که همه به او احترام می گذاشتند. قابل ستایش و به مانند پدر تمامی مربیان لیگ بود. او اکنون رفته و به نظر من بزرگ ترین تغییر در لیگ جزیره است. »

مورینیو در ادامه افزود: اکنون من یکی از کسانی هستم که زمان بیشتری در فوتبال دارم. تنها کسی هستم که تمامی جام ها در انگلیس را فتح کرده ام و قهرمان لیگ قهرمانان شده ام. مسئولیت بیشتری روی شانه هایم احساس می کنم و می توانم تجربه های بسیار بیشتری در زمینه فوتبالی داشته باشم.