وزنه‌بردار البرزی مسابقات پارالمپیک مدال نقره گرفت. مدال نقره ورزنه بردار به دلیل مشکلات تبلت کسب شد. مدال نقره حق وزنه بردار البرزی نبود.


امیر جعفری، وزنه‌بردار البرزی، بعد از کسب مدال نقره در وزنه‌برداری پارالمپیک توکیو، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: خیلی خوشحالم که با مدال من کاروان ایران وارد جدول مدال‌های پارالمپیک شد خیلی دوست داشتم این مدال طلا باشد، امیدوارم همشهریان و هم وطنانم این مدال را از من بپذیرند.

وی در خصوص اینکه چرا در مهار وزنه بعدی ناکام بود، افزود: کار من طبق پیش‌بینی جلو نرفت و این جزئی از شرایط مسابقه است. برخلاف دوره‌های قبل که انتخاب وزنه به صورت کاغذی انجام می‌شد این مسابقات از تبلت و به صورت آنلاین انجام‌ می‌شد که متاسفانه در حرکت دوم و سوم تبلت عمل نکرد.

جعفری ادامه داد: طبق برنامه از پیش تعیین شده توسط مربیان قرار بود بعد از وزنه ۱۹۵ کیلوگرم ما به سمت مهار وزنه ۱۹۹ و ۲۰۰ کیلوگرم خیز برداریم که از رکورد تمرینی من تقریبا ۱۳ کیلوگرم کمتر بود و شرایط برای خودم نیز قابل قبول نبود.

وزنه بردار پارالمپیکی البرزی، درباره عملکرد بهتر از پیش بینی‌های کمیته ملی پارالمپیک، بیان کرد: در چند ماه گذشته فشار مضاعفی به خودم وارد کردم برای اینکه بتوانم این جایگاه را تغییر بدهم حتی می‌توانست این مدال خوشرنگ‌تر باشد ولی شرایط مسابقه به گونه‌ای پیش رفت که الان به نقره قانع هستم و خوشحال هستم.

این ورزشکار کرجی با بیان برنامه پیش‌رو خود تصریح کرد: برای رقابت قهرمانان جهان که آذر ماه برگزار می‌شود و اولین قدم برای پارالمپیک آینده است تلاش می‌کنم بهترین نتیجه را برای کشورم به دست آورم.

گفتنی است؛ مسابقات وزنه برداری پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در سالن توکیو اینترنشنال فوروم برگزار شد که امیر جعفری اولین مدال کاروان ایران به نام خود ثبت کرد.

در دسته ۶۵- کیلوگرم وزنه برداری امیر جعفری ملی‌پوش البرزی در رقابت با دیگر وزنه بردارها توانست با عملکرد بی‌نقص خود در حرکت اول یک ضرب وزنه ۱۹۵ کیلوگرم بالا سر ببرد.

 در نهایت با ثبت همان حرکت اولین مدال کاروان پارالمپیکی ایران را به دست آورد و پس از وزنه‌بردار چینی مقام دوم و مدال نقره به گردن آویخت.