به گزارش پارس به نقل ازایسنا، خولیو ولاسکو در نشست خبری پس از پیروزی مقابل ایران اظهار کرد: خیلی خوشحالم که اولین برد سه بر صفر را در لیگ جهانی به دست آوردیم. ما در لیگ جهانی و در ماه رمضان موفق به کسب این پیروزی شدیم و مردم ایران را خوشحال کردیم. من به بازیکنانم قبل از مسابقه گفتم که تمام مردم ایران به خاطر این دوست دارند که با قلب خود بازی کنید. گفتم که برای من مهم این است که چگونه با قلب و فکر خود در زمین کار می کنید. آن ها خیلی خوب تکنیک های ما را پیاده کردند. به نظرم در این بازی دریافت و سرویس خیلی خوبی داشتیم. آمار هم نشان می دهد دریافت های ما در این مسابقه خیلی خوب بود.

همچنین باید از کاپیتان سعید معروف قدردانی کنم که در این مسابقه خیلی خوب نقش آفرینی کرد و با بازی سازی خوبش موجب شد تاکتیک ها را در زمین پیاده کنیم. حریف هم بعد از گیم دوم تمرکز خود را از دست داد و این پیروزی برای ایران رقم خورد.

سرمربی تیم ملی والیبال با اشاره به تغییر عملکرد بازیکنان ایرانی افزود: خوشحالم که ما عادت آسیایی ها را که بعد از هر امتیاز دقایقی خوشحالی می کردند ترک کردیم. بازیکنانم بعد از گرفتن هر امتیاز به فکر گرفتن امتیاز بعدی هستند و تفکر آن ها تغییر کرده است. این خیلی خوب است. من همیشه می گفتم که در لیگ جهانی چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد حالا خوشحالم که آن ها را یاد گرفته ایم.

ولاسکو همچنین در ادامه گفت: من در تیم های مختلفی سرمربی بوده ام و همیشه درباره مسائلی حرف زده ام که قابل تغییر و اصلاح پذیر بوده اند. مسئله تطبیق با اختلاف زمانی بین مسافت های طولانی اصلاح نمی شود و موضوعی است که کاری نمی توان کرد. به خاطر همین هیچ وقت درباره آن صحبت نمی کنم بازیکنان ما هم خیلی حرفه ای بودند با اینکه خسته بودند هیچ کس گلایه نکرد و شکایتی نداشت. این لیگ جهانی والیبال است و سفر بین کشورهای مختلف طبیعی است. آلمان ها هم خسته است. صربستان هم وقتی به ایران آمد ۴ هفته خارج از خانه بازی می کرد. من خوشحالم که بازیکنانم شرایط بازی در لیگ حرفه ای را آموخته اند.