جام لیگ برتر فوتبال هفته گذشته با قهرمانی پرسپولیس به کار خود پایان داد.

بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۱۲ مرداد) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس مانند رده بندی‌های پیشین در رتبه نخست ایران قرار گرفت.

پرسپولیس در رده بندی تیم‌های آسیایی نیز با یک پله صعود نسبت به هفته قبل در رتبه سوم قرار دارد. سرخپوشان ایران در رده بندی جهانی با ۱۶۳۱ امتیاز و با ۳ پله صعود در رتبه ۸۳ و بالاتر از تیم‌های مطرح سمپدوریای ایتالیا و نیوکاسل انگلیس قرار گرفتند.

تیم فوتبال استقلال با ۱۵۴۱ امتیاز، مانند رده بندی پیشین در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران قرار گرفته است. استقلالی‌ها در قاره آسیا نیز بدون تغییر نسبت به رده بندی پیشین در رتبه هشتم باقی مانده اند. آبی پوشان ایران با ۱۳ پله سقوط نسبت به هفته قبل به رده ۲۰۳ جهان تنزل پیدا کرده اند. 

سپاهان با ۱۵۲۰ امتیاز، سومین تیم برتر فوتبال ایران است. طلایی پوشان با یک پله صعود نسبت به هفته قبل، در رتبه ۱۴ قاره کهن قرار گرفتند و با ۱۶ پله صعود نسبت به هفته قبل، به رتبه ۲۴۵ جهان رسیده اند.

در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد، پدیده و صنعت نفت آبادان هم به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم فوتبال ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا، جایگاه ۲ تیم اول تغییری نکرده و کاوازاکی ژاپن با ۱۷۰۰ امتیاز صدرنشین است. تیم جونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۳۱ امتیاز در رتبه دوم جای دارد.

پس از پرسپولیس، تیم الهلال عربستان، حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، با ۱۶۳۰ امتیاز به رتبه چهارم سقوط کرده و الدحیل قطر نیز با ۱۶۰۲ امتیاز با یک پله صعود در رتبه پنجم جای گرفته است.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه ۱۰ تیم نخست جدول تغییری نداشته و تیم فوتبال بایرن مونیخ با ۲۰۵۲ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است.

پس از سرخپوشان آلمانی، منچسترسیتی با ۱۹۸۲ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد. اینترمیلان با ۱۹۴۴ امتیاز همچنان رتبه سوم را در اختیار دارد. رئال مادرید با ۱۹۳۷ امتیاز در رتبه چهارم و چلسی با ۱۹۲۵ امتیاز در رتبه پنجم جهان ایستاده اند.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

بایرن مونیخ

منچسترسیتی

اینترمیلان

رئال مادرید

چلسی

لیورپول

بارسلونا

پاریسن ژرمن

اتلتیکو مادرید

آژاکس