محمد بلبلی بازیکنی که این روزها بی دردسر در تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان بازی می‌کند، با یک نقل و انتقال عجیب سه باشگاه سپیدرود، استقلال و فولاد را به چالش کشید؛

تا جایی که امروز پنجره باشگاه فولاد بسته است و استقلال نیز با همین خطر مواجه است.

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد در این خصوص بیان داشت: دادگاه عالی ورزش از دو باشگاه استقلال و سپیدرود به همراه فدراسیون خواستار توضیحات و دفاعیاتی شده و تا جایی که من اطلاع دارم به جز فدراسیون که دفاعیات خود را ارسال کرده، دو باشگاه هنوز اطلاعات و دفاعیاتی به CAS ارائه نداده‌اند.

مدیرعامل باشگاه فولاد گفت: قبل از آنکه من عهده دار مدیریت باشگاه فولاد شوم، این نقل و انتقال انجام شده بود و شکایت هم صورت گرفته بود که ماحصل آن جریمه ۳۰۰ میلیونی باشگاه فولاد بود. بعد از آنکه من مدیر باشگاه شدم این پرونده را پیگیری کردم و این جریمه را تا مبلغ ۵۰ میلیون کاهش دادم.

وی اضافه کرد: پنجره باشگاه هم به همین دلیل بسته شده و همچنان بسته است و این بسته شدن پنجره ارتباطی به پرداخت و عدم پرداخت جریمه ۳۰۰ میلیونی نداشت و حتی اگر ما این جریمه را کاهش نمی‌دادیم و همان زمان ۳۰۰ میلیون پرداخت می‌کردیم، باز هم پنجره بسته می‌شد، چون باشگاه فولاد قوانین نقل و انتقالاتی را نقض کرده بود.

آذری توضیح داد: باشگاه‌هایی که ناقض قوانین نقل و انتقالات می‌شوند، اتوماتیک علاوه بر جریمه نقدی، از نقل و انتقالات هم محروم می‌شوند و لذا بسته بودن امروز پنجره نقل و انتقالاتی فولاد ارتباطی با آن جریمه ندارد. حتی اگر امروز سپید رود از حق و حقوق خودش هم بگذرد و نخواهد جریمه نقدی را بگیرد، باز هم این پنجره به دلیل نقض قوانین نقل و انتقالاتی بسته می‌شد.

مدیرعامل باشگاه فولاد تصریح کرد: در حال ارائه مستنداتی در دفاع از منافع باشگاه فولاد به دادگاه عالی ورزش هستیم تا آنها را متقاعد نماییم پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه را باز کنند؛ که اگر موفق به این کار نشویم، متاسفانه پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی ما بسته خواهد ماند و تا زمستان قادر به جذب بازیکن نیستیم.

وی توضیح داد: تا جایی که من اطلاع دارم دو باشگاه استقلال و سپید رود هنوز دفاعیات خود را ارسال نکرده‌اند. من مدیرعامل عامل فولاد هستم و منافع فولاد برایم در اولویت قرار داشته و حافظ منافع این باشگاه هستم و هر باشگاهی هم مدیرانش باید از منافع خودشان دفاع کنند.