سیدمهدی سیدصالحی در خصوص دیدار پرسپولیس و استقلال در جام حذفی اظهار داشت: دو تیم در شرایطی به هم رسیدند که در هفته‌های اخیر، در لیگ وضعیت خوبی داشتند. پرسپولیس با 2 امتیاز اختلاف صدر جدول است و استقلال هم به جز مساوی مقابل آلومینیوم همه بازی‌ها را برده بود.

وی ادامه داد: شرایط پیش از بازی طوری بود که انتظار یک فوتبال رو به جلو با تنوع تاکتیکی را داشته باشیم. پرسپولیس با سیستم 2-4-4 و استقلال با سیستم 1-2-4-3 بازی کرد و استقلال برخلاف بازی قبلی که 2-5-3 بازی کرد و دو مهاجم رأس داشت، در این بازی با یک مهاجم وارد میدان شد که مهدی قایدی از سمت چپ و فرشید اسماعیلی سمت راست اضافه می‌شدند و در دفاع هم به سیستم 1-4-5 تبدیل می‌شدند.

بازیکن پیشین تیم‌های پرسپولیس و استقلال خاطرنشان کرد: نیمه اول دو تیم بیشتر دنبال میانه میدان بودند و تحرک کم خط هافبک و حق انتخاب برای بازیکن صاحب توپ را کمتر دیدیم که علتش تراکم زیاد در خط هافبک بود و کمتر دیدیم که مدافعان چپ و راست نفوذ کنند. در نیمه دوم تغییرات باعث شد دو تیم فقط یک مقدار بالاتر بازی کنند و از چپ و راست موقعیت ایجاد کردند اما بازهم تنوع تاکتیکی ندیدیم و بازهم بازی در میانه میدان بود.

سیدصالحی درباره چرایی ایجاد موقعیت بیشتر در وقت‌های اضافه بازی، گفت: وقت اضافه که بیشتر از 90 دقیقه موقعیت گل داشت، به این علت که توپ در میانه میدان نبود و در دقایقی روی دروازه استقلال و دقایقی روی دروازه پرسپولیس بود. در وقت اضافه پرسپولیس به تیر دروازه زد، استقلال به کنار دروازه زد، اما در کل بازی موقعیت آنچنانی ندیدیم و میل دو تیم به حضور در ضربات پنالتی بود. حتی بازیکنان بزرگ هم در پنالتی اشتباه می‌کنند و استقلال خوش شانس‌تر بود و با مهارهای سیدحسین حسینی پیروز شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که پیروزی فصل قبل استقلال در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس چقدر در روحیه این تیم تأثیر داشت، خاطرنشان کرد: هر دو تیم قبل از بازی در تمرینات ضربات پنالتی می‌زنند، مربیان روحی و روانی با بازیکنان صحبت می‌کنند و نفرات پنالتی زن انتخاب می‌شوند. این شرایط روحی و روانی بازیکن است که چگونه پنالتی بزند و شانس هم باید دید با چه بازیکنی است. هر بازیکنی اعتماد به نفس بالاتری باشد، بهتر پنالتی می‌زند.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه در فینال یورو بازیکنان تعویضی موفق به گل کردن پنالتی نشدند و این اتفاق برای بازیکنان تعویضی پرسپولیس هم رخ داد و آیا می‌توان گفت که بازیکنان تعویضی روحیه کمتری برای پنالتی زدن دارند، اظهار داشت: بابک مرادی و سعید آقایی هم تعویضی به زمین آمدند و پنالتی خود را گل کردند. بحث روحی و روانی مهم است و حتماً این بازیکنان در تمرین خوب پنالتی زده‌اند. یحیی گل‌محمدی حتماً این بازیکنان را به زمین آورد که اگر بازی به پنالتی کشیده شد، پنالتی بزنند. وقتی بازی حذفی است و 120 دقیقه‌ای می‌شود، تفکرات مربی نسبت به بازی‌های قبل را هم تغییر می‌دهد و حتی برخی بازیکنان را دقیقه 120 به زمین می‌آورند تا پنالتی بزنند. این استدلال درست نیست که بازیکنان تعویضی برای پنالتی زدن روحیه کمتری داشته باشند.

سیدصالحی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا شکست پرسپولیس در روند این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر هم تأثیر می‌گذارد یا نه، گفت: این اتفاق می‌تواند رخ بدهد و این مسئله به کادرفنی، سرپرستی و مدیریتی بستگی دارد تا بازیکنان را از نظر روحی و روانی برگردانند. چون دربی کاری به جدول ندارد، مسائل حاشیه‌ای را وارد تیم می‌کند و این مسئله به کادرفنی بستگی دارد که تیم را از آن شرایط روحی و روانی خارج کنند.