مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر روز شنبه با انجام 5 مسابقه آغاز می‌شود. در این روز تیم‌های بالانشین و مدعی به مصاف حریفان می‌روند.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم؛

سایپا - استقلال؛ فرهاد به فراز رسید

تقابل استقلال مدعی با سایپا قعرنشین قطعا جذاب خواهد بود. هر دو تیم برای برد بازی می‌کنند. آبی پوشان تهرانی برای قطعی شدن سهمیه اسیایی در لیگ برتر به پیروزی در این مسابقه نیاز دارند اما ارزش سه امتیاز این بازی برای سایپا حیاتی است. آنها اگر در این مسابقه پیروز نشوند یک گام دیگر به سقوط نزدیک خواهند شد. روی نیمکت دو تیم سرمربیانی حضوری دارند که تا همین چند وقت پیش در یک تیم همکار بودند. فراز کمالوند سرمربی کنونی تیم سایپا در تیم استقلال مدیر فنی و دستیار فرهاد مجیدی بود اما حالا او مقابل آبی‌ها می‌ایستد و به خوبی به شرایط فنی و افکار فوتبالی مجیدی هم آشنایی دارد. 

 استقلال وضعیتی به مراتب بهتر از سایپا دارد و بازیکنان با کیفیتی که حتی شانس قهرمانی در جام حذفی هم دارند. در لیگ برتر آبی‌پوشان با 16 گل خورده دومین خط دفاع مستحکم لیگ برتر و سومین خط حمله خطرناک را در اختیار دارند اما سایپا با 17 گل زده به همراه نفت مسجدسلیمان صاحب ضعیف‌ترین خط حمله لیگ است. روی کاغذ سایپا شانس بسیار کمتری برای موفقیت مقابل استقلال دارد. بازی رفت را سایپا یک بر صفر به سود خود تمام کرد اما اکنون دو تیم سرمربیان متفاوتی دارند و نه ابراهیم صادقی در سایپا حضور دارد و نه محمود فکری دراستقلال.

تراکتور - گل گهر؛  نبرد فیروز و امیر برای چهارم شدن

این مسابقه نبردی برای چهارمی لیگ برتر است. گل‌گهر هفته گذشته در خانه آلومینیوم اراک را شکست داد و اکنون با 38 امتیاز پشت سر استقلال و روی پله چهارم لیگ ایستاده است. تراکتور اما مقابل استقلال در تهران شکست خورد تا فیروز کریمی با یک برد و یک باخت به مصاف تیم قلعه‌نویی برود. مصدومیت و غیبت برخی از بازیکنان سرشناس مهم‌ترین مشکل تراکتور و فیروز کریمی است. تیم غایب تراکتور خیلی قدرتمند و با کیفیت‌تر از تیم حاضر در میدان است. گل‌گهر اما تا دلتان بخواهد بازیکن دارد. امیر قلعه‌نویی سرمربی اسبق تراکتور هم با فوتبال تبریز آشناست و می داند کار دشواری برابر تیم جوان و متحول شده تراکتور خواهد داشت. گل‌گهر فقط درون دروازه ضعف دارد. علیرضا حقیقی به هیچ عنوان نتوانسته در گل گهر در حدو اندازه خود بازی کند و اشتباه‌های مرگبار او به ضرر تیمش تمام شده است.

بازی رفت دو تیم را تراکتور 2 بر یک به سود خود تمام کرد.

سپاهان - صنعت نفت آبادان؛  رویای بازگشت به صدر

زردپوشان اصفهانی هفته گذشته مقابل پیکان دو امتیاز از دست دادند البته پیکان از داور آن مسابقه شکایت کرد و مدعی است که گل سپاهان در موقعیت آفساید به ثمر رسید. به هر حال سپاهان 53 امتیازی و با دو امتیاز کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول لیگ ایستاده است. سپاهان این هفته در رویای بازگشت به صدر است و اگر بتواند سه امتیاز از نفت بگیرد همچنان در کورس باقی خواهد ماند. محرم نوید کیا خیلی دوست دارد، علیرضا منصوریان با آلومینیوم اراک پرسپولیس را متوقف کند یا این تیم را درورزشگاه آزادی شکست بدهد تا هیجان در لیگ برتر تا هفته های آخر باقی بماند.نفت آبادان  33 امتیازی دغدغه‌‌ای برای سقوط ندارد و  بازیکنانش به اندازه بازیکنان سپاهان انگیزه ندارند اما معنایش آن نیست که تیمی از پیش بازنده است.

مسابقه رفت دو تیم با نتیجه 2 بر یک به سود سپاهان تمام شد. 

پرسپولیس - آلومینیوم اراک؛  بازی با شعبه‌ای از استقلال

فرمان قهرمانی لیگ برتر بیستم فعلا در دست پرسپولیس است و این تیم اگر هر 4 بازی باقیمانده‌اش را با برد پشت سر بگذارد می‌تواند پنجمین جام قهرمانی خود را بالای سر ببرد. و به اصطلاح فوتبال دوستان گلات( قهرمانی پنجگانه‌) کند. البته قرمزپوشان تهرانی کار راحتی پیش رو نخواهند داشت. همین هفته آلومینیوم اراک که می‌توان آن را شعبه‌ای از استقلال دانست حریف شاگردان گل‌محمدی است. علیرضا منصوریان اول برای تیم خودش تلاش می‌کند و می‌خواهد رتبه چهارم لیگ را از تیم قلعه‌نویی پس بگیرد. منصوریان بعد از باخت هفته قبل مقابل گل گهر گفت که تیمش را بازنده کرده اند! از سویی دیگر سرمربی اسبق استقلال انگیزه‌های زیادی برای خودنمایی مقابل هواداران استقلال دارد و می‌خواهد به آنها نشان بدهد که هنوز هم راه بردن پرسپولیس را بلد است. 

البته پرسپولیس  مقتدرانه پیش رفته است اما آخرین شکست را همین آلومینیوم در هفته دوازدهم لیگ برتر به پرسپولیس در اراک تحمیل کرد و باید دید سرخپوشان بازهم مقابل این تیم اراکی امتیاز از دست می‌دهند یا باخت دور رفت را هم جبران خواهند کرد.

فولاد خوزستان - ماشین سازی تبریز؛ برد راحت شاگردان نکو؟

فولاد هفته گذشته از پرسپولیس یک امتیاز در خانه گرفت البته بلافاصله نسبت به حضور کنعانی‌زادگان در ترکیب این تیم اعتراض کرد. مسئولان فولاد معتقد بودند که این بازیکن محروم بوده، اعتراضی که مشخص شد درست نیست. با این حال فولاد این هفته دیگر بهانه‌ای برای نبردن ندارد. گرمای هوا، بلندی چمن ورزشگاه شهدای فولاد اهواز و... به هیچ عنوان به کار نمی‌اید و شاگردان نکونام باید از ماشین سازی سه امتیاز بگیرند تا بتوانند خود را از رده هفتم جدول لیگ بالا بکشند.

ماشین سازی هم که با سقوط رسمی به اندازه یک تار مو فاصله دارد هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و تیم مس رفسنجان را سه بر صفر شکست داد بنابراین ممکن است شاگردان علیرضا اکبرپور بار دیگر شگفتی ساز شوند و در اهواز هم از فولاد امتیاز بگیرند. بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود فولاد به پایان رسید.

برنامه مسابقات هفته بیست و هفتم لیگ برتر:

شنبه ۱۹ تیر

* سایپا تهران – استقلال – ساعت ۱۹:۵۰– ورزشگاه قوامین تهران

* تراکتور تبریز- گل گهر سیرجان – ساعت ۲۰:۱۵ – ورزشگاه یادگار امام تبریز

* فولاد مبارکه سپاهان – صنعت نفت آبادان– ساعت ۲۰:۴۵ – ورزشگاه نقش جهان اصفهان

* پرسپولیس – آلومینیوم اراک – ساعت ۲۰:۵۵ – ورزشگاه آزادی تهران

* فولاد خوزستان – ماشین سازی تبریز – ساعت ۲۱:۳۰ – ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

سه شنبه ۲۲ تیر

* مس رفسنجان – پیکان تهران – ساعت ۲۰:۳۰ – ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

* نفت مسجدسلیمان – ذوب آهن اصفهان – ساعت ۲۱– ورزشگاه شهید بهنام محمدی

* نساجی مازندران – شهر خودرو مشهد – ساعت ۲۱ – ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر