آرش شکرریز درباره رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در پرونده دیدار سایپا و پیکان اظهار داشت: طبق ماده 71 آخرین آیین نامه انضباطی فیفا که 15 جولای 2019(24 تیر 1398) در پاریس به تصویب رسید، کلیه اعضای فدراسیون جهانی موظف شدند آیین نامه انضباطی خود را مطابق آخرین آئین نامه انضباطی فیفا اصلاح کرده و با آن تطبیق بدهند. حتی فدراسیون‌ها باید یک نسخه از آیین نامه انضباطی اصلاحی خود را برای فیفا ارسال کنند.

وی ادامه داد: توجه اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال را به این موضوع جلب می‌‌کنم که اصلاح نشدن آیین نامه انضباطی فدراسیون برخلاف تاکید فیفا، صرف نظر از اینکه جریمه و مجازات‌های فیفا را به دنبال دارد، اسباب تعارض آرا بین ارکان قضایی فدراسیون فوتبال را هم فراهم کرده است. به این شکل که به صورت مثال در همین پرونده اخیر مربوط به دیدار سایپا و پیکان اشخاص تبرئه شده و نتیجه سه بر صفر به سود سایپا اعلام می‌شود اما در کمیته استیناف این نتیجه تغییر کرده و اشخاص رسمی فوتبال متخلف شناخته شدند.

وکیل باشگاه سایپا عنوان کرد: این موضوع نشان‌دهنده عدم تطابق قوانین آیین نامه انضباطی داخلی با آیین نامه انضباطی فیفا از تاریخ مذکور است که سبب شده مسئولان این دو کمیته به تعارض آرا برسند. موضع‌گیری باشگاه سایپا این است که به رای کمیته انضباطی اعتراض نکرده و از این به بعد برخلاف قوانین بازی فوتبال بالاخص ماده سه این قانون که می گوید یک تیم باید بازی فوتبال را با 11 نفر و نهایت پنج تعویض در وقت قانونی برگزار کند، با 12 نفر و هشت تعویض دیدارهای خود را برگزار کنیم. 

شکرریز تصریح کرد: از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خواهش می‌کنم در جلسه اخیر خود مصوب کنند که درباره این پرونده خاص اسباب اعاده دادرسی را فراهم کرده تا طبق قوانین فیفا رای صادر شود و ارکان قضایی این فدراسیون از تعارض آرا خارج شوند زیرا رای صادره برخلاف قوانین فیفا بوده و فدراسیون ما به وظیفه قانونی‌اش که همانندسازی آیین نامه انضباطی خود با فیفا عمل نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مجبور شدیم به مراجع خارجی مثل دادگاه CAS مراجعه کنیم درحالیکه با مصوبه قانونی فدراسیون فوتبال و استانداردسازی آیین نامه مطابق قوانین فیفا نیازی به مراجعه به این دادگاه نبوده و نیست.