بازی دو تیم استقلال - تراکتور در شرایطی برگزار می شود که نه استقلال سودای قهرمانی دارد و نه تراکتور و به همین خاطر انتظار می رود به دور از حساسیت ارایه گر فوتبالی باشند که تماشاگران حاضر در خانه از این بازی لذت ببرند. 

استقلال در بازی آخر در برابر آلومینیوم اراک به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت. استقلال در این بازی بر خلاف دیدارهای گذشته خیلی در تدارک حمله به روی دروازه حریف موفق نبود اما در فاز دفاعی خوب کار کرد. در حالی که برای نتیجه گیری توامان باید در هر دو فاز خوب عمل کند.

نکته مهم دیگر زوم بیش از اندازه استقلال روی داوری است. نه اینکه تصمیمات داوران تا به این جای کار همه اش درست بوده و استقلال اصلا از اشتباهات داوری متضرر نشده اما آبی ها باید به گونه ای فوتبال بازی کنند که در روز اشتباهات داوری هم برنده شوند. این به شرط طراحی حملات متعدد به روی دروازه حریف خواهد بود.

همیشه ممکن است در بازی یک اشتباه داوری رخ دهد اما استقلال باید بیش از یک گل بزند و بیش از یک بار موقعیت گل واضح و مبرهن روی دروازه حریف خلق کند. 

تراکتور با اینکه شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده در این بازی و در برابر  استقلال با انگیزه بازی خواهد کرد.

برای تیم های شهرستانی برتری در برابر استقلال و پرسپولیس به تنهایی یک جام است. بر همین اساس باید گفت استقلال بازی آسانی را پیش رو ندارد.

تراکتور در بازی قبلی و در مصاف با ذوب آهن در شرایطی یک بر صفر برنده شد که در برخی از دقایق بازی سعی می کرد وقت بازی را بکشد. بدون شک این ایده و تاکتیک در بازی با استقلال جواب نخواهد داد.

یورو ۲۰۲۰ به خوبی نشان داد برای نتیجه گیری نیاز به اتلاف وقت نیست و برای حفظ نتیجه بهترین راهکار ادامه بازی تهاجمی است به این خاطر که منجر به ایجاد موقعیت های بعدی و گل های بعدی می شود. 

دوئل فرهاد مجیدی و فیروز کریمی؛ فرهاد مجیدی در برهه ای در استقلال شاگرد فیروز کریمی بوده است. گاها به او بازی نمی داده و یک بار حتی در شرایطی که هیچ مصدومیتی نداشت از او بازی نگرفت! فرهاد مجیدی خیلی دوست دارد برنده این دیدار باشد و بدون شک تیمش را برای پیروزی در این دیدار تهییج خواهد کرد.