مهدی یکتا؛ کاپیتان دوم سرخپوشان تهرانی در بازی‌های پرسپولیس یا پاس گل می‌دهد یا اینکه پنالتی می‌گیرد و تأثیرگذار ظاهر می‌شود.

امید عالیشاه که به نظر می‌رسد در بهترین فرم بدنی و فنی یکی، دوسال اخیر خودش به سر می‌برد فقط ۲ پاس گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد ۲۲ پاس گل جواد کاظمیان بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر برسد. با این وجود خودش خیلی دنبال این رکوردها نیست، هرچند علاقه زیادی به دادن پاس گل دارد و...

می‌دانستی با ۲ پاس گل دیگر به رکورد بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ مسابقات لیگ برتر خواهی رسید؟

راستش خیلی دنبال این مسائل نیستم ولی به شخصه پاس گل دادن را هم به اندازه گل زدن دوست دارم.

حتما می‌دانی جواد کاظمیان با ۲۲ پاس گل، بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر بوده است؟

آقا جواد پیشکسوت ما و از بازیکنان خوب پرسپولیس در دهه ۸۰ بوده است. بازیکنی که در کنار گلزنی در امر گلسازی هم استاد بود.

تو فقط ۲ پاس گل دیگر می‌خواهی تا به رکورد جواد کاظمیان برسی؟

گفتم که خیلی به این مسائل فکر نمی‌کنم. پاس گل دادن را اصولا دوست دارم و اغراق نباشد باید بگویم حتی به اندازه گلزنی اما به رکوردشکنی و این چیزها فکر نمی‌کنم. آقا جواد هم خیلی زحمت کشیده تا ۲۲ پاس گل برای موفقیت پرسپولیس بدهد و برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

 ولی با ۳ پاس گل دیگر سلطان پاس گل پرسپولیس خواهی شد؟

سلطان پاس گل پرسپولیس که علی آقا پروین است!

علی پروین که به جای خود اما منظور ما تعداد پاس‌های گل در لیگ برتر است؟

باز هم هرجوری حساب کنید سلطان علی آقا پروین است. البته شنیدم آقای محسن عاشوری هم استانی ما هم بعد از انقلاب بیشترین پاس گل را به بازیکنان پرسپولیس داده است. من هم فقط امیدوارم بتوانم بازیکن مفیدی برای تیم خودم پرسپولیس باشم.

بگذریم! این روزها یکسری کُری خوانی و صحبت‌ها علیه پرسپولیس می‌شود که تیم حکومتی هستید و...

ببینید شما من را می‌شناسید. من هرگز و هیچ وقت اهل کُری خوانی نبوده و نیستم. هرحرفی هم وجود دارد باید داخل زمین زد. این صحبت‌ها هم جالب نیست اما تکراری است. من و همبازیانم نباید وارد این جنگ روانی برخی رقیبان شویم چون هدف بزرگی داریم.

جنگ روانی؟!

بله، به هر حال این صحبت‌ها بوده و مطمئن باشید باز هم ادامه خواهد داشت. چیز تازه ای نیست ولی کارشناسان منصف خوب می‌دانند پرسپولیس فقط و فقط با تلاش و زحمت به این قهرمانی‌ها رسیده است. نمی‌خواهم و دوست هم ندارم ادامه بدهم اما امیدوارم روزی برسد که همه به هم احترام بگذاریم و دنبال این صحبت‌ها و جنگ روانی نباشیم. فوتبال زمین چمن دارد و همه چیز باید در آن مشخص شود نه اینکه با مصاحبه من امید عالیشاه و کُری خواندن!

یکی دیگر از صحبت‌های این روزهای پرسپولیس مشکلات مالی است. نظری در این رابطه نداری؟

 نمی‌خواهم کام هواداران را تلخ یا طرفداران پرسپولیس را نگران کنم. همه چیز را شما رسانه‌ها به خوبی می‌دانید و حرفی هم بزنیم توضیح واضحات است. به هرحال شرایط برای تیمی‌که صدرنشین لیگ برتر است و این همه افتخار کسب کرده جالب نیست. امیدوارم با تلاش دوستان و مسئولان هرچه زودتر این مشکلات حل شود.

بسیارخوب، روز سه شنبه شما باید در اهواز به مصاف فولاد خوزستان بروید. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنی؟

می‌توانم به جرأت بگویم بازی با فولاد خوزستان مهمترین بازی فصل ماست. یک بازی سخت و تعیین کننده که در شهر اهواز هم برگزار می‌شود. فولاد خوزستان هم تیم خوبی است که خیلی سخت گل می‌خورد و بازی بسیار دشواری پیش روی ماست.

و در عین حال تعیین کننده! کم نیستند کسانی که معتقدند پیروزی احتمالی پرسپولیس برابر تیم خوب جواد نکونام می‌تواند سند قهرمانی شما را امضاء کند؟

قبول دارم بازی بسیارمهمی‌است. این بازی می‌تواند کمک زیادی به پنجمین قهرمانی متوالی ما کند اما قهرمانی زمانی مسجل می‌شود که شما جام را بالای سر ببرید. تا لحظه ای که قهرمانی قطعی نشده باشد باید جنگید و پا پس نکشید.

راستی مسابقات یورو را دنبال می‌کنی؟

 کمابیش تا جایی که زمان اجازه دهد تماشا می‌کنم.

تیم مورد علاقه‌ات؟

فرانسه تیم مورد علاقه‌ام بود که متأسفانه حذف شد. حیف شد این تیم در ضربات پنالتی به سوئیس باخت و...

حالا فکر می‌کنی کدام تیم قهرمان اروپا شود؟

(می‌خندد) بعد از حذف فرانسه دیگر فرقی نمی‌کند!