مسعود اقبالی کارشناس فوتبال درباره قرعه کشی مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی و حریفان ایران در این رقابت‌ها اظهار کرد: قرعه مناسبی نصیب تیم ملی فوتبال شده است. به غیر از تیم ملی کره جنوبی که در شرق آسیا قرار دارد سایر تیم‌ها همسایه ما هستند و همین مسئله رفت و آمد ما را برای برگزاری بازی‌ها راحت‌تر می‌کند.

کارشناس فوتبال اظهار کرد: خوشبختانه لژیونر‌های زیادی داریم که در تیم‌های خود تاثیرگذار هستند. آن‌ها می‌توانند نقطه اتکا تیم ملی باشند. به نظرم تنها نقطه ضعف تیم ملی در خطوط دفاعی و میانی است. هنوز ملی پوشان محک جدی نخوردند و باید کار جدی روی آن‌ها صورت بگیرد. در خط حمله تیم ملی مشکلی وجود ندارد. بازیکنان داخلی دعوت شده به تیم ملی مستعد هستند و به راحتی می‌توانیم به جام جهانی صعود کنیم. بازی با کره جنوبی تنها دیدار سخت ما روی کاغذ است. سایر تیم‌ها نمی‌توانند برای ما دردسر ایجاد کنند.

او گفت: تیم ملی برای بازی با حریفان مسافت کمتری را طی خواهد کرد و همین موضوع می‌تواند کمک حال تیم ملی باشد. از طرف دیگر ماندگاری اسکوچیچ به نفع فوتبال ما است. به هر حال برخی از مسائل و مشکلات اقتصادی از جمله بدهی به ویلموتس باعث شد که مسئولان فوتبال اسکوچیچ را حفظ کنند.

اقبالی گفت: اسکوچیچ عقبه‌ای در فوتبال ما نداشت، اما او مرحله مقدماتی مسابقات انتخابی جام جهانی نتایج خوبی کسب کرد و بازیکنان او را پذیرفتند. همین موضوع باعث شد که این مربی در تیم ملی فوتبال ماندگار شود. اگرچه در این بازه زمانی کوتاه تا برگزاری مسابقات، تیم ملی فوتبال به سختی می‌تواند بازی تدارکاتی برگزار کند، اما به نظرم مانند گذشته می‌توانیم برنامه ریزی داشته باشیم تا تیم ملی با منتخب تیم‌های لیگ برتری بازی کند.

او در پایان گفت: در این فاصله کم تا مسابقات انتخابی جام جهانی باید اردوی خوبی در دستور کار قرار بگیرد تا تیم ملی فوتبال با آمادگی کامل به مصاف حریفان برود.