تابستان سال گذشته پس از جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس، بوژیدار رادوشوویچ کروات دروازه بان نخست سرخ‌ها لقب گرفت، اما مدیران باشگاه و کادرفنی سرخ‌ها به دنبال دروازه بان جدیدی هم بودند. در آن مقطع گفته می شد علیرضا حقیقی و حامد لک دو گزینه نهایی مدیران تیم سرخپوش برای دروازه پرسپولیس هستند. حقیقی پیش ازآن سابقه بازی در پرسپولیس را داشت و در تیم نساجی مازندران هم بازی های فوق العاده ای انجام داده بود.

حامد لک دروازه بان وقت تیم فوتبال ماشین سازی نیز دیگر گزینه پرسپولیسی‌ها بود. این بازیکن سابقه بازی در تراکتور را داشت و همیشه در سطح اول فوتبال ایران علاقه اش به پیراهن پرسپولیس را ابراز می کرد. گمانه زنی ها در آن زمان حکایت از آن داشت که علیرضا حقیقی شانس بیشتری برای جانشینی علیرضا بیرانوند دارد اما یحیی گل محمدی پس از مشورت با داوود فنای در نهایت دست روی حامد لک گذاشت.

حامد لک هم در لیگ قهرمانان آسیا ثابت کرد تصمیم سرمربی و مربی گلرهای پرسپولیس درست بوده است. حالا دیدار دو دروازه‌بان پرسپولیسی در حالی خواهد بود که هر دو تیم مهاجمان بسیار خوبی را دارند و این می‌تواند یک محک جدی برای لک و حقیقی باشد. در بازی رفت و در غیاب حقیقی، گل گهر پنج گل خورد و پرسپولیس هیچ گلی دریافت نکرد و حالا باید دید لک موفق به چهاردهمین کلین شیت خواهد شد یا حقیقی هفتمی را به ثبت خواهد رساند.

لک که در دو بازی اخیر گلی نخورده، آمادگی بالایی را در تمرینات نشان داده و امیدوار است که این آمادگی در زمین نیز ادامه دار باشد. حامد لک که حالا با ۱۳ بار بسته نگه  داشتن دروازه اش صدرنشین جدول کلین شیت در لیگ ایران محسوب می‌شود، در حالی پای به شش بازی آخر فصل خواهد گذاشت که باتوجه به جدایی رادوشویچ، علاوه بر عملکرد فنی، باید در دیگر بخش‌های فوتبال خود نیز بی نقص ظاهر شود تا بدون دریافت کارت زرد و محرومیت لیگ را سپری کند.

او پس از کلین شیت در رفسنجان، حالا در شرایطی به استقبال تقابل با تیم دیگر استان کرمان می‌رود که این بازی برای او اهمیت بالایی دارد و یک دوئل شخصی هم به حساب می‌آید. بازی رفت که با برتری خُرد کننده حامد لک و همبازیانش همراه شد و باید دید در دیدار برگشت چه نتیجه ای رقم خواهد خورد؟