اسماعیل شریفات درخصوص شرایط آلومینیوم اراک برای دیدار با استقلال تهران، گفت: تیم ما وضعیت خوبی دارد و خودمان را آماده دیدار با استقلال می‌کنیم. ما در اراک خیلی سخت به تیم‌ها باج می‌دهیم و در لیگ امسال فقط دو بار شکست خوردیم که یکی از آنها هفته اول برابر نساجی بود و بازی با سپاهان هم یک مسابقه خاص بود که آن نتیجه هیچ وقت تکرار نمی‌شود. ما در اراک تیم‌های پرقدرتی مثل پرسپولیس را شکست داده‌ایم و حالا هدفمان این است که بتوانیم در بازی با استقلال ۳ امتیاز خانگی را بگیریم و موقعیت خودمان را بهتر کنیم. تمامی بازی‌های باقیمانده برای ما ۶ امتیازی هستند و فرصتی برای اشتباه نداریم.

وی درخصوص تقابل با تیم سابقش عنوان کرد: من برای بازی استقلال لحظه‌شماری می‌کنم و منتظرم تا این بازی آغاز شود. طبیعتا این مسابقه حس خاصی دارد چون مربیان تیم ما استقلالی هستند و از طرفی باید مقابل تیم سابقم قرار بگیرم. امیدوارم که بهترین عملکرد را در این بازی داشته باشم.

مدافع راست آلومینیوم درخصوص تقابل با فرهاد مجیدی که در زمان بازی‌اش بازوبند کاپیتانی استقلال را به وی داد، خاطرنشان کرد: من آن لطف مجیدی را هیچ وقت از یاد نمی‌برم و آن اتفاق در تاریخ ماندگار شد. آقا فرهاد یکی از اسطوره‌های استقلال است و دلم برای او تنگ شده است و دوست دارم دوباره مجیدی را از نزدیک ببینم.

شریفات در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: من سال خیلی خوبی را در آلومینیوم پشت سرگذاشتم و زنده شدن فوتبالم را مدیون این تیم هستم. باید از اعتماد رسول خطیبی و علیرضا منصوریان تشکر کنم. در ضمن از هیئت مدیره و مدیر عامل باشگاه هم تشکر می‌کنم که شرایط خوبی را در تیم فراهم کرده‌اند و بازیکنان تا ۷۵ درصد از مبالغ قراردادهایشان را دریافت کرده‌اند. هدف همه ما این است که در پایان فصل یک اتفاق خوب را برای آلومینیوم رقم بزنیم تا باعث خوشحالی مردم اراک و هواداران آلومینیوم شویم.