حسن یزدانی با اشاره به اینکه تعویق یک ساله المپیک به سود او بوده، اظهار داشت: این قطعا برای من خوب بود. امسال صدردرصد آمادگی ام بهتر از سال گذشته است که جراحی کرده بودم. من سه چهار ماه مانده به عید 99 دچار آسیب دیدگی شده و جراحی کردم. عید 99 تازه روی تشک آمدم و زمان کم بود اما امسال بدنم بهتر شده و در این مدتی هم که تا المپیک مانده به آمادگی لازم می رسم تا خوش رنگ ترین مدال را در المپیک بگیرم.

درحالیکه همه دیوید تیلور را اصلی ترین حریف یزدانی می دانند، او تاکید می کند که روی همه رقبایش حساب می کند: هدفم این نیست که  فقط به یک حریف آمریکایی فکر کنم، همه کشتی گیران 86 کیلو در المپیک حریفم هستند و در مصاف با همه آنها با آمادگی صددرصد روی تشک می روم. سال 2016 هم حریفان نامداری در وزن من حضور داشتند. المپیک میدانی هست که هرکسی بیشترین زحمت را کشیده باشد و باانگیزه تر باشد، پیروز میدان خواهد بود. روی همه حریفان حساب می کنم و هیچ کدام را دست کم نمی گیرم.

وی ادامه داد: زمانی که ما تیم ملی جوانان بودیم مربیان یا کسانی که در کشتی سررشته داشتند همیشه این را می گفتند که قهرمانی سخت است، اما حفظ آن همیشه سخت تر است. این حرف همیشه در ذهن من بوده و به این فکر می کردم که چه کار کنم، این دوره برایم تداوم داشته باشد. قطعا با تمرینات خوب و سالم زندگی کردن و هدفمند بودن می توان به قهرمانی تداوم بخشید و من همیشه تلاش می کنم که روال خوبی را طی کنم که نتیجه بگیرم.

یزدانی که در صورت تکرار طلای المپیکش در توکیو در کشتی ایران جاودانه خواهد شد، با اشاره به اینکه درخواست از مسئولان برای تامین معیشت ورزشکاران سود چندانی نداشته، گفت: خیلی ها در این رابطه گله کردند، چند بار من هم گفتم ولی دیدم حرفم خریدار ندارد و بعد دیگر سکوت کردم که حرفم را بی ارزش جلوه ندهند. حالا دیگر زیاد در این مسائل صحبت نمی کنم. به هرشکل پیش از المپیک مسعود سلطانی فر پاداشی برای قهرمانان درنظر گرفت. ورزشکار که تامین باشد می تواند روی ورزشش تمرکز کند. دغدغه فکری من برای آینده و زندگی ام زیاد است، درحالیکه فکر ورزشکار باید فقط معطوف به تمرینات و مسابقاتش باشد. متاسفانه این در کشور ما خوب جا نیفتاده که ورزشکار حرفه ای باید از همه لحاظ تامین باشد.

قهرمان مسابقات جهانی 2017 پاریس و 2019 نورسلطان درخصوص درخواستش از رئیس جمهور آینده گفت: ما از رئیس جمهور انتظار بی جا نداریم. ما قطعا تا آخرین ثانیه ها در مسابقات مهم می جنگیم که بهترین نتیجه را کسب کنیم و برای پرچم کشور افتخارآفرین باشیم. از رئیس جمهوری هم می خواهیم که پایبند به تمام شعارهایی که داده اند، باشند و به مردم و ورزشکاران کمک کنند که آرامش به همه برگردد.