باشگاه پرسپولیس که این روزها به شدت درگیر مشکلات مالی و تأمین منابع برای پرداخت مطالبات بازیکنان و بدهی‌های خارجی خود است، در جدیدترین اقدام خود بار دیگر در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار مشخص شدن تکلیف پاداش‌های آسیایی خود شد.

باشگاه پرسپولیس در همین زمینه چندی قبل درخواست داد تا در صورت امکان بدهی‌های خارجی پرسپولیس از محل مطالبات این باشگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت شود که این خواسته با مخالفت فیفا و AFC مواجه شد. 

فیفا هم در جواب نامه باشگاه پرسپولیس تأکید کرد هر یک از نهادهای زیر مجموعه این نهاد، مستقل هستند و استقلال مالی دارند و نمی‌توانیم مطالبات بودیمیر را از محل درآمدهای باشگاه در AFC پرداخت کنیم.

کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز که به دلیل تحریم‌ها علیه ایران از پرداخت پاداش آسیایی پرسپولیس خودداری می‌کند، به سرخپوشان اعلام کرده این پول باید از طریق صندوق AFC و بانک‌های زیر مجموعه به حساب این باشگاه واریز شود که این اقدام به دلیل تحریم‌های بانکی امکان‌پذیر نیست.

مدیران باشگاه پرسپولیس معتقدند کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از فینال لیگ قهرمانان می‌توانسته پاداش آسیایی را به صورت نقد به این باشگاه پرداخت کند که این کار انجام نشده است با این شرایط بعید است باشگاه پرسپولیس که حساب زیادی روی پاداش نایب قهرمانی در آسیا باز کرده بود به راحتی به این پول برسد.

بخش بین الملل باشگاه پرسپولیس برای چندمین  بار با ارسال نامه جداگانه خواهان تعیین میزان طلب خود از AFC با احتساب جریمه‌های خود شد و قصد داشت این پول را به هرطریقی دریافت کند ولی دوباره با پاسخ منفی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو شد.

در پی درخواست باشگاه پرسپولیس جهت دریافت پاداش آسیایی خود، کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که کشور ایران تحت تحریم‌ است و آنها نمی‌توانند این پاداش را به حساب باشگاه واریز کنند و حتی در اختیار شخص ثالثی که با باشگاه پرسپولیس یا کشور ایران در ارتباط باشد، قرار دهند.

بعد از چند بار درخواست و شنیدن جواب منفی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، آنطور که مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد آنها بیخیال این موضوع نمی‌شوند و قصد دارند هرطور شده بدهی‌های خارجی خود را از طریق طلب خود از AFC پرداخت کنند.

پرسپولیسی‌ها مدعی شدند AFC می‌تواند از محل پاداش‌های آسیایی این تیم، پول گابریل کالدرون را پرداخت کند ولی بنابر دلایلی این کار را انجام نمی‌دهد.

حال باید دید باشگاه پرسپولیس بالاخره می‌تواند بخشی از مطالبات خود را از کنفدراسیون فوتبال آسیا بگیرد و بدهی‌های خارجی خود را پرداخت کند یا مرغ AFC یک پا دارد و زیر بار درخواست سرخ پوشان نخواهد رفت.