به گزارش پارس ، فارس به نقل از صدای روسیه، در آستانه ماه « رمضان» ، بسیاری از رهبران جامعه اسلامی از آمریکا خواسته اند تا در این ماه، از تغذیه اجباری به زندانیان گوانتانامو که در اعتراض به حبس نامعین خود دست به اعتصاب غذا زده اند، خودداری کند.

وکلای زندانیان گوانتانامو، که ۱۲۰ نفر از آنها در حال حاضر در اعتصاب غذا به سر می برند و ۴۵ نفر از آنها به اجبار تغذیه می شوند، با مطرح کردن درخواست قانونی از دولت آمریکا خواسته اند که از تغذیه اجباری به زندانیان این زندان واقع در کوبا خودداری کند.

علیرغم درخواست های فراوان، دولت آمریکا از به تعلیق درآوردن تغذیه اجباری زندانیان گوانتانامو در ماه رمضان خودداری کرده است و این برنامه را « انسانی» دانسته و تأکید کرد که تلاش دارد این برنامه را در حین ساعات شب انجام دهد اما اعلام کرد در ساعات روز، در صورت صلاحدید اقدام به تغذیه اجباری زندانیان خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ۲۰ سازمان از جمله « اتحادیه آزادی مدنی آمریکا» ، « دیده بان حقوق بشر» ، « مرکز حقوق قانونی» و « کلینیک عدالت جهانی مدرسه قانون نیویورک» و دیگر فعالان حقوق بشری این تغذیه اجباری به زندانیان را غیرقانونی دانستند.

چندین گروه حقوق بشری در نامه ای به دولت آمریکا این اقدام را غیرقانونی دانستند و خواستار متوقف شدن آن شدند.