به گزارش پارس به نقل از ایرنا، از اعلام روز شنبه تارنمای حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، دست اندرکاران فرهنگی این سفرها معتقدند که این کار، سبب اتلاف وقت زائران و غفلت آنان از حضور در مناسک، نمازها و عبادات اسلامی در مسجد الحرام می شود.

امروزه استفاده از شبکه جهانی اینترنت به قدری در دنیا فراگیر شده است که اغلب افراد با تهیه گوشی ها، تبلت ها و فبلت های جدید و استفاده از فناوری های تازه، درصدد استفاده گسترده از فضای مجازی برآمده اند.

با این حال، فرصت اندک حضور زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه ایجاب می کند که آنان از این زمان ارزشمند به خوبی استفاده کنند و به تنظیم فرصت های مغتنم این سفر بپردازند؛ چرا که آنان، نهایتاً ۱۰ روز در دو شهر مقدس حضور دارند و با احتساب زمان رفت و آمد، معطلی در پروازها و جابه جایی بین دو شهر مدینه و مکه، این زمان گاه به کم تر از ۹ روز کاهش می یابد.

در چنین شرایطی، حضور درازمدت زائران در لابی هتل ها و وبگردی گسترده آنان، موجی از نگرانی را در میان دست اندرکاران بعثه مقام معظم رهبری و مدیران فرهنگی این نهاد ایجاد کرده است.

مسئولان فرهنگی هتل ها درصدد چاره اندیشی برای موضوعی هستند که رفته رفته، بهره مندی از ایام سفر عمره را دچار چالش کرده و فرصت ارزشمند زائران را از بین می برد.

عمره گزاران، به ویژه اقشار جوان و نوجوان با تجمع طولانی مدت در لابی ها و نقاط زیرپوشش اینترنت هتل ها، بیش تر اوقات خود را به گشت و گذار در جهان مجازی می گذرانند.

طبق اعلام مدیران کاروان ها و مسئولان فرهنگی هتل ها، گاهی قطع اینترنت یا پوشش ندادن اتاق ها حتی موجب گلایه شدید زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه می شود.