بدون شک در بین بازیکنانی که تا حدود یک یا دو ماه دیگر قراردادشان با پرسپولیس تمام می‌شود، احمد نوراللهی یکی از مهم‌ترین‌هاست پس طبیعی است که احتمال جدایی او در پایان فصل آن هم در شرایطی که پرسپولیس باید وارد مراحل حذفی مسابقات لیگ قهرمانان شود، نگران‌کننده است.

نوراللهی که آخرین بار در دوره ایرج عرب قرارداد خود را با باشگاه تمدید کرده بود، به واسطه مشکلاتی که در آن مقطع وجود داشت نسبت به مطالبات خود برای پرداختی به بازیکنان جوان‌تر کوتاه آمد و تنها وعده گرفت در صورت تأمین منابع مالی این موضوع حل شود.

با این حال چندی بعد و با حضور محمدحسن انصاری‌فرد این مسأله به عنوان توافق وی برای کم کردن مطالبات تلقی شد و از پرداخت آن خودداری شد.

هافبک شماره ۸ سرخ‌پوشان اکنون در شرایطی که تنها چند ماه از قراردادش با پرسپولیس باقی مانده است، مورد توجه چند باشگاه خارجی و خصوصاً قطری قرار گرفته است.

نمایش او در لیگ قهرمانان آسیا طی چند فصل اخیر باعث شده تا چند تیم قطری مذاکراتی را برای در اختیار گرفتن این بازیکن و کاپیتان سوم پرسپولیس دنبال کنند.

نوراللهی که همانند دیگر بازیکنان چند مرحله از سوی باشگاه برای حضور در جلسه مذاکره تمدید قرارداد دعوت شده، به دلیل مشغله کاری و فشردگی بازی‌ها هنوز به آن پاسخ مثبت نداده است.

پیشنهادات ۸۷۰ دلاری و ۱/۱ میلیون دلاری این بازیکن نیز مزید بر علت شده بود تا باشگاه نگرانی‌هایی از بابت تمدید قرارداد با او داشته باشد.

هافبک سرخ‌ها اما به گواه نزدیکانش به هر دو پیشنهاد رسمی خود تا به این لحظه پاسخ منفی داده تا این امیدواری را شکل دهد که قصد ادامه همکاری برای هفتمین سال در جمع این تیم را خواهد داشت تا از این حیث نیز آمار خود را در جمع سرخ‌پوشان رویایی کند.

با این حال سؤال مهم و اساسی این است که اگر نوراللهی برای ماندن چراغ سبز نشان داده با چه مبلغی حاضر به تمدید قراردادش با پرسپولیس می‌شود و آیا این رقم از نظر مسئولان باشگاه منطقی و عقلانی است یا او با در نظر گرفتن پیشنهادهای خارجی‌اش مبلغی را پیشنهاد می‌دهد که جلوی مدیران باشگاه سنگ بیندازد و جدایی خود را تسهیل کند؟

مسأله جدایی شجاع خلیل‌زاده حالا درس بزرگی برای بازیکنان پرسپولیس شده و آنها نمی‌خواهند به هیچ وجه پل‌های پشت سرشان را خراب کنند و نزد هواداران پرسپولیس منفور شوند. بی‌شک احمد نوراللهی هم دوست ندارد به پول پرست بودن متهم شود و بعد از جدایی‌اش هواداران به کنایه بگویند او پول را به حضور در پرسپولیس ترجیح داده و رفته است.

نوراللهی و احتمالاً کنعانی یا هر بازیکنی که پیشنهاد خارجی داشته باشد برای جدایی احتمالی از پرسپولیس بسیار سنجیده عمل خواهند کرد و ضمن اینکه تا زمان قطعی شدن انتقال یا ماندن‌شان حرفی نمی‌زنند که دست‌شان را رو کند درباره رقم پیشنهادی و مد نظرشان هم سکوت خواهند کرد.

با این وجود، طبیعی است که اگر احمد نوراللهی از ۱۸ تا ۲۲ میلیارد بگذرد حداقل نصف همین مبلغ را از پرسپولیس طلب کند و این بیشترین و عادلانه‌ترین تخفیفی باشد که برای تمدید قراردادش بدهد. در این صورت باید پرسید که آیا باشگاه پرسپولیس حاضر است مثلاً قراردادی ۱۱،۱۰میلیارد تومانی با این بازیکن منعقد کند؟

آخرین قرارداد احمد نوراللهی با پرسپولیس ۵/ ۳ میلیارد تومان بوده اما بعید است او به دو برابر همین مبلغ هم حاضر به تمدید شود و با پیش کشیدن آفرهای قطری‌اش کار را برای مدیران باشگاه پرسپولیس سخت خواهد کرد.

در واقع اگر او نصف پول قطری‌ها را از پرسپولیس طلب کند باشگاه باید رقم قرارداد قبلی او را تقریباً سه برابر کند!

البته مسئولان باشگاه پرسپولیس روی این مسأله تأکید دارند که مبلغ قرارداد بازیکنان حتی با کیفیت‌ترین و مهم‌ترین‌شان باید به گونه‌ای باشد که باعث تنش در تیم نشود و بقیه بازیکنان اعتراضی به بالا بردن بی‌حد و حساب رقم قرارداد هم تیمی‌شان نداشته باشند اما از سوی دیگر وقتی از مبالغ پیشنهادی قطری‌ها خبردار می‌شوند یا باید سر کیسه را شل کنند و ضمن توافق با احمد نور به هر طریقی و از هر منبعی پول پیش قرارداد بازیکن مهم و تأثیرگذارشان را فراهم کنند یا به کلی قید او را بزنند و با شفافیت کامل اعلام کنند باشگاه توانایی پرداخت رقم مورد انتظار این بازیکن را نداشته و مسأله تمدید منتفی است که در این صورت مقابل گروهی از هواداران قرار خواهد گرفت و باید پاسخگوی آنها باشد.