به گزارش پارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عسگری با اعلام این خبر اظهار داشت: کمیته داوران فیفا در جام جهانی جوانان ۲۰۱۳ ترکیه با بررسی و بازبینی بازی های مراحل مقدماتی و یک هشتم و یک چهارم نهایی، ۸ تیم داوری از ۲۰ تیم داوری حاضر در جام جهانی را به عنوان کاندیداهای قضاوت دیدارهای نیمه نهایی، فینال و رده بندی انتخاب کرده است. آنطور که به ما خبر رسیده تیم های داوری از کشورهای ایتالیا، اسپانیا و اسلوونی و ترکیه مسابقات را ترک کرده اند.

عسگری ادامه داد: از جمع تیم های داوری که در جام جهانی ترکیه قضاوت کرده اند، ۸ تیم داوری برای ۴ بازی باقی مانده، انتخاب شده اند که تیم داوری ایرانی هم در میان این ۸ تیم است. تیم داوری ایرانی متشکل از علیرضا فغانی، حسن کامرانی فر و رضا سخندان با عملکرد خوبی که در ۲ بازی انگستان - شیلی و اسپانیا - مکزیک داشتند در بین ۸ کاندیدای قضاوت در بازی های نیمه نهایی، فینال و رده بندی قرار گرفته اند. با توجه به اعلامی که به تیم داوری ایرانی شده، خوشبختانه تا پایان جام جهانی در ترکیه می مانند و برای قضاوت دیدارهای رده بندی و یا فینال شانس دارند و حتی اگر هم به عنوان داور این ۲ بازی انتخاب نشوند، صددرصد فغانی داور چهارم یکی از در ۲ دیدار فینال و رده بندی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا فغانی هم از ترکیه به سایت فدراسیون فوتبال گفت: خوشحالیم که تیم داوری ایرانی در میان تیم های داوری است که در رقابت ها باقی مانده هرچند هیچ تیم داوری نمی داند که برای قضاوت این بازی ها انتخاب می شود یا نه. البته حضور تیم ملی جوانان عراق در جمع ۴ تیم پایانی، شانس قضاوت یک داوری آسیایی در بازی عراق - اروگوئه کم می کند و اعلام شده تیم داوری بحرینی دیدار تیم های فرانسه و غنا را قضاوت خواهند کرد. به همین منوال با توجه به اینکه عراق در فینال یا رده بندی حضور دارد شانس تیم داوری آسیایی کمتر می شود.

وی با بیان اینکه « به ما اعلام شده که تا پایان جام جهانی در ترکیه بمانیم» ، تصریح کرد: تیم های داوری که انتخاب نشده اند، ظرف امروز ترکیه را به مقصد کشورهای شان ترک می کنند و ۴ تیم داوری از میان ۸ تیم انتخاب شده پس از برگزاری ۲ دیدار نیمه نهایی، روز پنجشنبه ۲۰ تیر ترکیه را ترک می کنند که شامل ۲ تیم داوری می شود که دیدار نیمه نهایی را قضاوت خواهند کرد.