به گزارش پارس به نقل ازایسنا، احمد کمالی نژاد به عنوان جایگزین محمد اللهیاری فومنی، سرپرست موقت اداره ی کتاب معاونت فرهنگی وزارت ارشاد شده است.

سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن قدردانی از « زحمات و خدمات بی شائبه» محمد اللهیاری فومنی، احمد کمالی نژاد را به عنوان سرپرست اداره کل کتاب معاونت امور فرهنگی ارشاد منصوب کرده است.

در این حکم آمده است: « با نظر به سابقه، اطلاعات و تجارب حضرت عالی به عنوان « سرپرست موقت دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی» منصوب می شوید.

امید است که با درایت و پی گیری تان، امور مرتبط به آن دفتر تا انتخاب مسؤول، با تدبیر و مدیریت مناسب صورت پذیرد. »

احمد کمالی نژاد بیش از ۲۵ سال سابقه حضور در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد و پیش تر به عنوان معاون دفتر مجامع و تشکل های فرهنگی و معاون اداره کتاب فعالیت می کرده است. او همچنین مسؤولیت کمیته ناشران داخلی بیست وپنجمین و بیست وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و معاونت بخش مکتوب نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را بر عهده داشته است.

اداره ی کتاب، ممیزی و دادن مجوز انتشار به کتاب ها را بر عهده دارد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، چندی پیش در پاسخ به پرسشی مبنی بر تغییر مدیر اداره ی کتاب گفته بود: با توجه به نکاتی که من درباره کتاب در صحبت هایم اشاره کردم و سیاست های دولت جدید، قطعا تغییراتی در مدیریت اداره کتاب خواهیم داشت.

از سوی دیگر، در جلسه هم اندیشی اعضای ستاد هفته کتاب که صبح امروز، ۲۸ مهر، برگزار شد، سیدعباس صالحی بر فعالیت محمد اللهیاری به عنوان دبیر بیست ویکمین دوره هفته کتاب تأکید کرد و افزود: امیدواریم با توجه به سوابق و تجارت آقای اللهیاری در این حوزه و بهره گیری از ظرفیت سایر نهادها و سازمان های عضو، هفته کتاب را در شأن جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم.