برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی عمان در مصاحبه اخیر خود حرف هایی بر زبان آورد که هرکسی جرات گفتن آن را ندارد.بدون شک او یکی از مربیانی خاصی است که به فوتبال ایران آمده.همان زمانی که با بلاژوویچ روی نیمکت تیم ملی نشست دیدگاه خیلی ها این بود که او مغز متفکر ایران است.برانکو که رفته رفته تجربیات بیشتری کسب کرد و پخته تر شد در کلاس بالای یک سرمربی اروپایی رفتار می کند.او که قهرمانی های متعددی با پرسپولیس کسب کرد و این تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند درباره جدایی اش از جمع سرخپوشان گفته است:«بیش از ۴ سال در پرسپولیس بودم و زمانش رسیده بود که آرام آرام جدا شوم تا تغییرات جدید در باشگاه صورت بگیرم. باید می‌رفتم تا ایده‌های نو در پرسپولیس شکل بگیرد و ثابت شد که ارزیابی من اشتباه نبود. بعد از من کالدرون و گل‌محمدی آمدند که ایده‌هایی نو داشتند، مسئولان باشگاه هم با ایده‌های نو توانستند شرایط خوبی ایجاد کنند و انضباط مالی هم به‌شکل خوبی برقرار شد. فکر کنم اشتباهی مرتکب نشدم و وقتش رسیده بود تا این جدایی صورت بگیرد. پرسپولیس هم خوشبختانه گام‌های محکمی برداشته است.»

از کمتر کسی چنین حرفهای شجاعانه ای بر می آید آن هم در روزهایی که هر مربی تلاش می کند تا تمام موفقیت ها را به نام خودش ثبت کند. در فوتبال مان کم ندیده ایم که یک مربی وقتی پس از کسب قهرمانی از تیمش جدا می شود، تمام بازیکنان آن تیم را با خود به تیمی دیگر می برد تا تیمش بدون او نتیجه نگیرد! اما حرفهای مهم برانکو تلنگری بود بر رفتارهای بعضی از مربیان لیگ برتری که تنها می خواهند موفقیت ها به پای خودشان نوشته شود. 

با اینکه برانکو دو فصل است از پرسپولیس رفته اما هنوز بعضی از کارشناسان موفقیت های فعلی این تیم را بر اساس تفکری که او در این تیم پیاده کرده می دانند اما خودش چنین نظری ندارد و معتقد است کالدرون و گل محمدی تفکرات خودشان را در این تیم پیاده کرده اند و نتیجه اش را گرفته اند.در دنیای فوتبال خیلی ها مربی یا سرمربی هستند اما همه آنها حرفه ای نیستند،به خصوص در فوتبال آسیا و فوتبال ایران که تیم ها فقط لقب حرفه ای بودن را یدک می کشند بدون اینکه در عمل ذره ای از حرفه ای بودن را اجرایی کنند.