در مورد شرایط باشگاه سپیدرود رشت اظهار داشت: بر چه مبنایی دو ورزشگاه اصلی رشت را به بخش خصوصی اجاره می‌دهند و با چه سخت افزاری باید جوانان این شهر استعدادهای خود را شکوفا کنند؟

سوال من این است که آیا ورزشگاه آزادی در تهران و یادگار امام در تبریز و شهید وطنی در قائمشهر را اجاره می‌دهند که در رشت شاهد چنین اتفاقی هستیم؟ با این شرایط انتظار داریم ورزش در رشت رشد کند!

مدیرعامل پیشین باشگاه سپیدرود رشت گفت: مگر می‌شود تیمی با قدمت نیم قرن در فوتبال ایران مجبور شود که نیمه شب تمرین کند چون زمین تمرین اجاره داده شده؟ باید عدالت در حمایت نهادهای دولتی از باشگاه‌داری رعایت شود. برخی استان‌ها و شهرها از جمله گیلان و به ویژه کلانشهر رشت از این لحاظ در فقر شدیدی به‌سر می‌برند و باید این عدم تعادل به گونه ای جبران شود.

وی افزود: در واقع این موضوع برای مردم رشت تبدیل به یک دغدغه شده که چرا در یک استان ده‌ها میلیارد تومان برای فوتبال هزینه می‌شود اما گیلان که یکى از قطب‌های اصلی فوتبال ملی بوده است در محرومیت به‌سر می‌برد. تیم‌های دیگر استان‌ها، کارخانه‌ها و اسپانسرهای بزرگ و قدرتمند را پشت سر خود دارند اما اینجا شرایط متفاوت است. نتوانسته‌ایم از کارخانه‌های فعال استان کمک بگیریم. رشت می‌تواند قطب فوتبال ایران شود اما به شرطی که حمایت صورت بگیرد. باید اراده‌ای قوی به وجود بیاید و برای ورزش و به ویژه فوتبال اسپانسر پیدا کنیم.

ناظمی با طرح این موضوع که عدم وجود یک استراتژی منطقی در حمایت از باشگاه‌ها، ورزش رشت را با تکان‌ها و مشکلات شدیدی مواجه کرده است، گفت: بی‌تفاوتی، نداشتن اولویت، رقابت‌های بی‌حاصل، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را فراری می‌دهد و وضعیت بد اقتصادی تیم های پرطرفدار سپیدرود و داماش هم نشان دهنده این موضوع است.

پیشکسوت فوتبال گیلان با تاکید بر اینکه رشت یکی از فوتبال شهرهای بزرگ کشور است، تصریح کرد: کافی است اجازه دهیم فوتبال و ورزش در رشت راه درست خود را پیدا کند و با سنگ اندازی‌ها مانع پیشرفت آن نشویم. به این ترتیب خواهیم دید که چه شور و شوق اجتماعی و چه شادابی بزرگی بین تمام نسل‌ها در سطح شهر به راه خواهد افتاد.

سرمربی سابق سپیدرود و داماش با اشاره به حضور مثبت ورزشی‌ها در نهادهای تصمیم گیری، عنوان کرد: 5 دوره از عمر شورای شهر رشت می‌گذرد و بیش از 50 نفر از قشرهای مختلف جامعه در آن حضور داشتند اما تا امروز در این بیست ساله حتی یک نفر به نمایندگی از جامعه ورزش وارد صحن شورا نشده، این در حالی است که ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش بخش بزرگی از مردم رشت را تشکیل می دهند.

ناظمی با بالا دانستن پتانسیل نیروی انسانی متخصص در شهر رشت، اظهار داشت: تنها کافی است که به هم اعتماد و ایمان داشته باشیم و بخواهیم به جای تخریب و سنگ اندازی، با سود بردن از ظرفیت بالای شهر رشت و استفاده از تجربه‌هایی که بسیار گران به دست آمده فعل خواستن را صرف کنیم.