جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) امروز (سه‌شنبه) با حضور در کنگره یوفا در واکنش به تشکیل سوپرلیگ اروپا توسط 12 باشگاه بزرگ قاره سبز گفت: در فیفا ما تنها و به‌شدت می‌توانیم با شکل‌گیری سوپرلیگ، سوپرلیگی که کارکردی انحصاری دارد و در مسیر جدایی از نهادهای فعلی است، مخالفت کنیم، بدون شک فیفا چنین چیزی را تأیید نمی‌کند و به‌طور کامل از یوفا حمایت می‌کند.

وی افزود: چیزهای زیادی هستند که می‌توان از آن طریق به سود مالی کوتاه‌مدت رسید. مردم باید خیلی دقیق فکر کنند. باشگاه‌های مدنظر باید به سهامداران و هواداران خود که در ایجاد فوتبال امروز اروپا کمک کرده‌اند، فکر کنند. این وظیفه من و وظیفه همه ماست که از الگوی ورزشی اروپا، مسابقات باشگاهی و تیم‌های ملی محافظت کنیم. اگر این باشگاه‌ها تصمیم بگیرند که راه خودشان را بروند، باید با انتخاب خود زندگی کنند.

رئیس فیفا در پایان خاطرنشان کرد: آنها یا داخل هستند یا بیرون (در تورنمنت‌های تحت‌نظر فیفا و یوفا). آنها نمی‌توانند به‌صورت نصفه‌ونیمه داخل و خارج باشند. وظیفه من، وظیفه ما نجات فوتبال، نجات فوتبال بین‌المللی است.

فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید و رئیس سوپرلیگ اروپا اما در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «ال‌چیرینگیتو»ی اسپانیا درباره دلایل موافقت این باشگاه و 11 باشگاه دیگر بزرگ قاره سبز برای حضور در سوپرلیگ اروپا گفته است: سوپرلیگ برای ثروتمندان نیست، بلکه برای نجات فوتبال است. اگر شرایط کنونی ادامه یابد، فوتبال ناپدید می‌شود و تا سال 2024 ما دیگر مرده‌ایم، این تنها راه نجات همه است؛ باشگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک.