به گزارش پارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دوره تخصصی مدیران عامل، سرمربیان و سرپرستان باشگاه های لیگ برتری با حضور علی کفاشیان، سیدمحمد هادی آیت الهی، غلامرضا بهروان و جمعی از روسای کمیته ها و دپارتمان های فدراسیون فوتبال در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

علی کفاشیان در نشست یاد شده خاطرنشان کرد: خوشحال هستم ارکان اصلی فوتبال ایران که همانا باشگاه ها هستند، را در این جلسه از نزدیک ملاقات کردم. فوتبال رشته ای است که هیچگاه متوقف نشده و مانند زندگی ادامه دارد. هر چند همه فعالیت های فوتبال متاسفانه با رفتن به جام جهانی بزرگسالان دیده می شود، درحالیکه نباید این طور باشد.

وی با بیان اینکه در سازمان لیگ زحمات زیادی کشیده می شود، افزود: در چند سال گذشته ما توانسته ایم ۴ سهمیه مستقیم و یا ۳ سهمیه مستقیم و یک پلی آف را بگیریم. تیم نوجوانان و تیم ملی فوتبال ساحلی دو بار به جام جهانی رفته، تیم ساحلی دو بار قهرمان آسیا شده و تیم نوجوانان یک بار بر بام آسیا ایستاده است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: تیم ملی فوتسال آقایان همواره به عنوان قدرت برتر آسیا نامش مطرح بوده و تیم فوتسال بانوان با حجاب اسلامی توانست به مدال ارزشمند نقره بازی های آسیایی داخل سالن در کره جنوبی برسد. خلاصه اینکه در همه رده ها قهرمانی ها و افتخارات زیادی داشتیم.

وی با بیان اینکه در صعود به جام جهانی تاثیری نداشته است، تاکید کرد: لطف خدا و دعای خیر مردم ایران بیشترین تاثیر را در این موفقیت داشت. شادی که در اثر صعود به جام جهانی به دست آمد، با هزینه های گزاف در دیگر عرصه ها به دست نمی آید و حالا وقت آن است از فضای که بدست آمده برای پیشبرد اهدافمان به خوبی استفاده کنیم و دل مردم که به فوتبال خوش است بیشتر شاد کنیم.

کفاشیان همچنین تصریح کرد: همانطور که می دانیم، فوتبال ما یک بیستم فوتبال امکانات کره جنوبی و ژاپن را ندارد و در قیاس با فوتبال کشورهای عربی زیر ساخت های ما همچنان با آنها برابر نیست اما می بینید که بازیکنان باغیرت ما در رده های مختلف سنی از آنها پیشی گرفتند.

وی در ادامه اضافه کرد: در هر حال باید از همین امروز به فکر ۴ سال آینده باشیم و تیم امید قدرتمندی تشکیل دهیم تا به المپیک برزیل صعود کند و همه اینها به این خاطر است که انتظارات مردم از فوتبال بالاتر رفته است.

رئیس فدراسیون در بخش پایانی صحبت هایش گفت: به نظرم بحث آموزش مربیان، مدیران و سرپرستان در پیشرفت و اعتلای فوتبال مهم است و باید با توجه به نقش آکادمی ها در توسعه فوتبال باشگاه ها اهمیت بیشتری به این موضوع بدهند تا بتوانیم در آینده تیم های خوب باشگاهی داشته باشیم چرا که از دل همین تیم های باشگاهی است که تیم های ملی باکیفیت و موفق بیرون می آید.