جعفر سمیعی  مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره باشگاه  پرسپولیس  از ساعت ۱۱ امروز به صورت مجازی اولین نشست خبری خود در آخرین روز‌های سال ۱۳۹۹ اظهار داشت:

فرا رسیدن سال نو را خدمت همه مردم ایران تبریک گفته و امیدوارم سالی پر از خیر و برکت برای همه عزیزان پیش رو باشد. سالی که در باشگاه پرسپولیس پشت سر گذاشتیم پر از سختی و فراز و نشیب بود. در این سال دو عزیز را از دست دادیم که سال‌ها برای این باشگاه افتخارآفرینی کرده و آن‌ها را بر اثر این بیماری منحوس از دست دادیم. امیدوارم روح این عزیزان قرین رحمت الهی باشد.

* وقتی به پرسپولیس آمدم تمام منابع مالی برای تسویه با برانکو هزینه شده بود

وی افزود: وقتی به عنوان مدیرعامل منصوب شدم از لحاظ مختلف دچار بحران بودیم. از لحاظ مالی و مدیریتی و برخی مسائل در شرایط خوبی قرار نداشتیم. تلاش کردیم بتوانیم آرامشی که لازمه هر سازمانی است را به تیم برگردانیم تا بتواند در نهایت آرامش به فینال اعزام شود. بازیکنان طلبی را از سال گذشته بر اساس آپشن قرارداد داشتند همچنین مقداری از قرارداد سال قبل‌شان باقی مانده بو. تصمیم گرفتیم قبل از اعزام به فینال با آن‌ها تسویه کنیم. شرایط مالی باشگاه خوب نبود و تمام منابع مالی برای تسویه حساب با برانکو هزینه شده بود.

* قبل از اعزام تیم به فینال آسیا تصویب شد طلب سال گذشته بازیکنان داده شود

سمیعی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که داشتیم مبلغی را به باشگاه تزریق کردیم و در هیأت مدیره تصویب شد که ابتدا طلب سال گذشته بازیکنان را تسویه کنیم. اگر این اتفاق نمی‌افتاد امسال ۳۵ درصد بیشتر از طلب بازیکنان را پرداخت می‌کردیم. سعی کردیم بهترین تدارک را برای اعزام به فینال داشته باشیم. پرواز اختصاصی و زمین تمرین مناسب در اختیار تیم گذاشتیم، تیم لباس نداشت که با پیگیری‌های هیأت مدیره توانستیم لباس مناسب تهیه کنیم.

* بعد از برگشت از آسیا بعضی از عوامل می‌خواستند تیم را به حاشیه ببرند

وی افزود: پس از بازی فینال با نایب قهرمانی برگشتیم. چون قهرمان نشده بودیم بچه‌ها از نظر روحی و روانی آسیب دیدند بعضی از عوامل هم می‌خواستند تیم را به حاشیه ببرند که با مدیریت توانستیم آرامش را به تیم برگردانیم و تیم بعد از چند مساوی به نوار پیروزی‌ها برگشت و هواداران را شاد کرد.

* انرژی زیادی برای مطالبات گذشته گذاشتیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به مشکلاتی که از گذشته وجود داشته، گفت: ما در پرسپولیس میراث‌دار وضعیتی هستیم که از گذشته رسیده و بابت آن‌ها باید خیلی انرژی صرف می‌کردیم. اگر این مشکلات نبودند می‌توانستیم کار‌های زیربنایی زیادی انجام بدهیم. انرژی زیادی برای مطالبات گذشته گذاشتیم.

* کارگزار در زمان مدیران قبل از من همیشه یک گام از تعهداتش جلوتر بوده است

سمیعی در خصوص قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار عنوان کرد: انصافا شرکت آتیه داده پرداز در این مدت همیشه از تعهداتش یک گام جلوتر بوده البته این مسأله در زمان من نبود و در زمان مدیران قبلی وجود داشت. دی ماه امسال با کارگزار به اختلاف خوردیم جلسات مختلفی گذاشتیم و به توافق رسیدیم که با قرارداد ادامه بدهیم هر دو طرف هم متعهد باشیم.

* چون منبعی برای درآمد نداشتیم مجبور به گرفتن قرض شدیم

وی افزود: قسمت زیادی از پول کارگزار صرف طلب بازیکنان و بدهی‌های گذشته که قسمت اعظمی از آن بدهی برانکو بود، صرف شد. درآمد دیگری هم نداشتیم، چون نوع قرارداد طوری بود که تمام منابع در اختیار کارگزار بود باشگاه نمی‌تواند درآمدزایی داشته باشد. مجبور شدیم مبالغی را قرض بگیریم تا مشکلات مالی را برطرف کنیم. اگر این اتفاق نمی‌افتاد پنجره بسته می‌شد، نمی‌توانستیم بازیکنی جذب کنیم، نمی‌توانستیم طلب بازیکنان را بدهیم و ...

* با وجود مشکلات سعی داریم تیم بدون کوچکترین دغدغه باشد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس هزینه‌هایی دارد که این درآمد‌ها آن را پوشش نمی‌دهد. برنامه‌های اقتصادی داریم و امیدواریم در سال جدید بتوانیم آن‌ها را اجرا کنیم. با تمام مشکلاتی که داریم، تلاش می‌کنیم تیم، بدون کوچک‌ترین دغدغه بهترین عملکرد را داشته باشد. جزو معدود تیم‌هایی هستیم که با پرواز چارتر به شهر‌های دیگر می‌رویم. سعی کردیم بهترین هتل، امکانات و تدارکات را برای تیم فراهم کنیم تا با کمترین دغدغه با بازی‌ها برسد و دل هواداران شاد شود.

* برای جذب بازیکن موانع زیادی وجود داشت

سمیعی با اشاره به برگشت پرسپولیس از فینال آسیا اضافه کرد: بازیکنانی از ما جدا شدند، کادر فنی لیستی داد تا در نیم‌فصل تعدادی بازیکن خریداری کنیم قرار شد مدیریت باشگاه تلاش کند تا خواسته‌های کادر فنی را انجام بدهیم. در یک فضای آرام کار را پیگیری کردیم و در این کار هم موفق بودیم. ترابی، مغانلو و فرجی را جذب کردیم. متأسفانه در این راه موانع زیادی وجود داشت.

*به دلیل تحریم‌ها برای پرداخت پول بودیمیر اذیت شدیم

وی تصریح کرد: از جمله طلب میلیون‌یورویی بودیمیر که از گذشته به ما رسید ۵۰۸ هزار یورو باید بابت اصل قرارداد و جریمه دیرکرد پرداخت می‌کردیم. توانستیم این پول را از منابعی که داشتیم بیاوریم و این بدهی را بدهیم. برای پرداختن این پول به دلیل تحریم‌هایی که وجود داشت مدیریت باشگاه اذیت شد و در چندین مرحله طلب بودیمیر را پرداخت کردیم. او نیز رضایتش را به فیفا اعلام کرد و پنجره ما باز شد.

* به سازمان لیگ تعهد دادیم که در موعد مقرر بدهی‌ها را تسویه کنیم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص مشکل ثبت قرارداد بازیکنان داخلی عنوان کرد: به سازمان لیگ برای ثبت قرارداد بازیکنان مراجعه کردیم به ما نامه‌ای داد و اعلام کرد به جهت بدهی به بازیکنان قبلی نمی‌توانید بازیکنان جدید را ثبت کنید این قبلا مرسوم نبوده، نمی‌دانم چرا در زمان ما باید این همه اتفاقات تلخ که از گذشته به ما رسیده، بیفتد. ولی به هر حال توانستیم با برخی تسویه کنیم و با برخی هم توافق کردیم که در زمان مقرر تسویه کنیم. به سازمان لیگ تعهدی دادیم که در موعد مقرر تسویه کنیم تا این مشکل هم برطرف شود.

*آیندگان در مورد فساد ما را قضاوت خواهند کرد

سمیعی در خصوص جذب بازیکنان گفت: جا دارد از آقای یحیی گل‌محمدی تقدیر و تشکر کنم که در جذب بازیکنان کمک ویژه‌ای به ما کرد. یکی از بحث‌های حضور من در ابتدای ورود مبارزه با فساد بود. به هواداران قول می‌دهم قطعا آیندگان و کسانی که ما را قضاوت می‌کنند بدون هیچگونه مفسده و مسائل دیگر ما را قضاوت خواهند کرد. معمولا در نقل و انتقالات سعی کردیم دور از فضا تصمیم گیری کنیم. سرمربی تیم و کادر فنی در این زمینه خیلی به ما کمک کردند و من ممنون آن‌ها هستم.

*۳۰ درصد مطالبات بازیکنان را پرداخت کردیم

وی تاکید کرد: تا الان حدود ۳۰ درصد قرارداد‌ها را پرداخت کردیم و تا قبل از پایان سال بخش دیگری هم پرداخت می‌شود. جا دارد از همه اعضای تیم تشکر کنم، چون با صبر و شکیبایی ما را تحمل کردند. امیدوارم به تعهدمان در قبال بازیکنان عمل کنیم تا آن‌ها هم با روحیه خوب وارد مسابقات شوند.